PDA

Vis full versjon : Feil på webasto xc90



Ronnyboiga
26/09/14, 18:34
Noen som kanskje vet hva som feiler webastoen på min xc90..?
Når jeg direktestarter den summer den i 2 sek, for så å slå seg av.... kan det være relé eller sikringer? Eller glødestaver...hmmmm....

eab
03/10/14, 17:42
Hvis den blinker "På" 2-3 ganger for deretter å gå tilbake til "Av" så er det fordi den har hatt for mange mislykkede startforsøk og derfor ikke vil starte.

Hva som har ført til disse misslykkede startforsøkene blir vill gjetting uten å lese ut feilkoder.

Ronnyboiga
03/10/14, 17:47
Blinker ikke....bare slår seg av med en gang :-/

eab
03/10/14, 18:06
Det er kanskje ikke slik at det blinker da, men går rett på av. Husker ikke helt i farta. Men det er nok for mange mislykkede startforsøk :)

Ronnyboiga
03/10/14, 18:33
Ja...den er jo mye småkjørt :-)

Tore
03/10/14, 21:34
Les ut feilkoder så har du nok svaret :-)

Ronnyboiga
04/10/14, 06:10
Jepp...skal få gjort det :-)

Per Turbo
04/10/14, 10:27
Vet ikke hvor du holder til men Auto-Utrustning i Oslo er reparatører på slikt.

Ellers blir det vel nærmeste Volvosjappe som blir løsningen.

For meg høres det ut som glødepluggen utifra din forklaring.

Lurt å starte varmeren to-tre ganger om sommeren også så den ikke står seg ihjel hele sommeren :)

Ronnyboiga
04/10/14, 10:28
Takk :-)

Tore
07/10/14, 07:34
Da min glødeplugg til dieselvarmeren gikk ble det ingen feilkoder, kun sikringen som røk, men det er vel avhengig av hvilken feiltilstand den ryker til; brudd eller kortsluttning.

Glødepluggen er enkel å ta ut å sjekke - I all hovedsak ut med lykta om man har litt "gynekologiske" fingre. Det skal knapt være motstand om man ohmer den, dog ikke så lite at sikringen ryker. Ved brudd vil man lett se dette. Holder egentlig å ta av plugghetta og ohme også i første omgang om man mistenker pluggen.