PDA

Vis full versjon : Må jeg bytte hele bærebrua foran, eller finnes det løse foringer? V70 AWD '98



Svirre
26/09/14, 11:35
Kan linke til den typen bærebru jeg har:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/928.jpg

Dette er foringer med "øre" på hver side, og ikke gjennomgående bolt. Har ikke sett noen steder hvor slike foringer har blitt solgt, eller er det slik at den den gjennomgående bolten med ører kan skrues ut? Lettere sagt; passer disse foringene på den bærebrua?
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/929.jpg

Morgis
26/09/14, 13:20
du har forsterkede bærebroer. AWD og Diesel har disse, samt utrykningskjøretøy.
Langt bedre enn standardbroene med løse foringer.

Du kan ikke skifte foringene, hele broa må byttes. Men kjøper du originale, holder de LENGE.
For all del, ikke kjøp på biltema. Mine par fra biltema holdt 6måneder. Fant fram noen gamle origianle fra 1997 i kjelleren, monterte dem (uviss kilometerstand), og de fungerer den dag i dag.

Svirre
26/09/14, 14:08
Da ble jeg noget klokere. Skjønte ikke hvorfor både Kari og Berit hadde like, men det er jo AWD og diesel :p Takker for svar!

håland
27/09/14, 08:15
http://m.ebay.co.uk/itm/390597979612?nav=SEARCH

Svirre
27/09/14, 09:31
Takker for tips! Var ikke ille pris på dem heller :)

gaupe
27/09/14, 09:58
Berre å bytte brua. Du skal banne på at kula går om ei lita stund uansett :-)

Svirre
27/09/14, 10:14
Berre å bytte brua. Du skal banne på at kula går om ei lita stund uansett :-)

Du er inne på noe der :)

gaupe
27/09/14, 19:45
Du er inne på noe der :)

Bytta kun endeledd på høgre side på den svarte, trass alle mine prinsipp, månad etterpå var den venstre gåen. Bytta bruer, topplagringar og fjørfeste på xc90en, månad etterpå måtte eg ta kulene.

Skjer kvar gong det der....

850GLTsilver
27/09/14, 20:07
du har forsterkede bærebroer. AWD og Diesel har disse, samt utrykningskjøretøy.
Langt bedre enn standardbroene med løse foringer.

Du kan ikke skifte foringene, hele broa må byttes. Men kjøper du originale, holder de LENGE.
For all del, ikke kjøp på biltema. Mine par fra biltema holdt 6måneder. Fant fram noen gamle origianle fra 1997 i kjelleren, monterte dem (uviss kilometerstand), og de fungerer den dag i dag.

Kortest fungerende bærebru på min 850 var tre uker.
100% original Volvo.
Biltema er montert på min, ble plassert der for noe over 70000Km siden. omtrent fem år.

Svirre
27/09/14, 21:21
Jeg tror kanskje det var et mandagsprodukt fra BT det Morgis endte opp med. Foringer fra Biltema har aldri vært noe problem fra min side. Har "kyllingbeina" på Kari. De er 1år gamle og 25 000km eldre. Ingen slark enn så lenge. Og de holder bare halvparten av tida så kan jeg no bytte bruer 2 ganger i forhold til en ny orginal, men når det er nevnt; de må skru 2 ganger.

Morgis
27/09/14, 22:46
Jeg tror kanskje det var et mandagsprodukt fra BT det Morgis endte opp med. Foringer fra Biltema har aldri vært noe problem fra min side. Har "kyllingbeina" på Kari. De er 1år gamle og 25 000km eldre. Ingen slark enn så lenge. Og de holder bare halvparten av tida så kan jeg no bytte bruer 2 ganger i forhold til en ny orginal, men når det er nevnt; de må skru 2 ganger.

2 ganger ? neppe.
Dette var 2.gangen
QwPMzjt7vJQ&list=UUmScdRuGcoby2-Pd_IwtNfw

gaupe
28/09/14, 09:55
Kortest fungerende bærebru på min 850 var tre uker.
100% original Volvo.
Biltema er montert på min, ble plassert der for noe over 70000Km siden. omtrent fem år.
Har du dei delte bruene med laus kule?

locked
29/09/14, 07:53
Har du dei delte bruene med laus kule?
Kun V70N det.

mrstfu
29/09/14, 08:19
Kun V70N det.

Nei, de to eller tre første årsmodellene 850 hadde dette. Jeg hadde det på Turid.

locked
29/09/14, 09:35
Nei, de to eller tre første årsmodellene 850 hadde dette. Jeg hadde det på Turid.
Aha, då lærte eg og noke nytt :-)

mrstfu
29/09/14, 09:59
Aha, då lærte eg og noke nytt :-)

Det er helt fantastiskt:D

850GLTsilver
29/09/14, 18:49
Har du dei delte bruene med laus kule?

Ikke nå lengre.

Det vil si, min har ikke delt kule, fruas GLT har.

LOB
08/10/14, 19:13
du har forsterkede bærebroer. AWD og Diesel har disse, samt utrykningskjøretøy.
Langt bedre enn standardbroene med løse foringer.

Du kan ikke skifte foringene, hele broa må byttes. Men kjøper du originale, holder de LENGE.
For all del, ikke kjøp på biltema. Mine par fra biltema holdt 6måneder. Fant fram noen gamle origianle fra 1997 i kjelleren, monterte dem (uviss kilometerstand), og de fungerer den dag i dag.

Og du dro boltene til Biltema-bærebrua med nedsenket bil (dvs slik at gummien i foringene ikke ble strammet i feil posisjon)? Vet ikke om det gjelder i dette tilfelle men Biltemas produkter får ta mye dritt fra folk som ikke montert delene på riktig måte, f.eks bærbruer, bremseskiver etc...

Svirre
08/10/14, 19:34
Foringer og slike ting som krever rett posisjon har jeg alltid strammet til i "normalposisjon". Har ikke hatt problemer i det hele tatt. Min onkel byttet en bærebru fra BT på en 850 for 3 år siden, og strammet til i normal posisjon. Holder enda. Men selsagt; BT har nok mange "mandagsprodukter" har jeg inntrykk av.

gaupe
08/10/14, 20:07
Og du dro boltene til Biltema-bærebrua med nedsenket bil (dvs slik at gummien i foringene ikke ble strammet i feil posisjon)? Vet ikke om det gjelder i dette tilfelle men Biltemas produkter får ta mye dritt fra folk som ikke montert delene på riktig måte, f.eks bærbruer, bremseskiver etc...

AWD bruene har fast posisjon, så der kan ein ikkje gjere dette trikset.

Svirre
08/10/14, 20:09
AWD bruene har fast posisjon, så der kan ein ikkje gjere dette trikset.

Nei, det stemmer :rolleyes: Da blir det noe annet hvis Morgis hadde problem med en AWD bru.

mrstfu
08/10/14, 20:29
Kommer anpå om Morgis faktisk hadde AWD-bruer på sin eller ikke, tror det skal gå rett over mellom gammel og ny type. I tilfelle måtte han ha byttet subframe og.

EDIT: litt kjapp der, så at han hadde byttet hele brua. Var ikke klar over at Tema hadde komplette bærebruer til disse.

Svirre
08/10/14, 20:44
Morgis bygde om sin 850 til AWD, og jeg tror han prøvde AWD-bru fra BT.

mrstfu
08/10/14, 21:24
Veit det at han bygde om, men jeg tror bærebruene går om hverandre, det var poenget mitt:D

Svirre
08/10/14, 22:05
Bærebruene er identiske av det jeg veit, men det er andre foringer inn mot motorramma på AWD og diesel.

Per Turbo
09/10/14, 00:49
Og nå selges det vel også kun komplette bærebruer, tror ikke man får hverken foringer eller andre deler på de løst lenger, verken til P80 eller P2 karosseriet.

mrstfu
09/10/14, 06:37
Bærebruene er identiske av det jeg veit, men det er andre foringer inn mot motorramma på AWD og diesel.

Og andre fester, som fører til at subframe er forskjellig.


Og nå selges det vel også kun komplette bærebruer, tror ikke man får hverken foringer eller andre deler på de løst lenger, verken til P80 eller P2 karosseriet.

Joda, men da må vi tilbake til de gamle pressa foringene som skal strammes til i nominell stilling. Om det har fantes utbyttbare foringer til de nyere bærerbruene er jeg VELDIG interesert.

Svirre
09/10/14, 08:51
Og nå selges det vel også kun komplette bærebruer, tror ikke man får hverken foringer eller andre deler på de løst lenger, verken til P80 eller P2 karosseriet.

Du finner løse foringer på eBay. Var en som linket til det litt tidligere i tråden her.

Morgis
09/10/14, 09:59
Morgis bygde om sin 850 til AWD, og jeg tror han prøvde AWD-bru fra BT.

jeg byttet hele forstillinga og benyttet AWD bærearmene. Mye tightere enn standard armene.

Per Turbo
09/10/14, 10:26
Foringer selges løst av flere leverandører

mrstfu
09/10/14, 10:33
Hadde vært knall å fått tak i disse i poly, noen som vet om det finnes?

Per Turbo
09/10/14, 10:34
Til FWD gjør de det, ikke AWD. Jeg gjorde nemlig den tabben.. :)

mrstfu
09/10/14, 11:08
Til FWD gjør de det, ikke AWD. Jeg gjorde nemlig den tabben.. :)

Kjøpte løse polyforinger? Kjøpte de "vanlige" du da, de til 850?

Per Turbo
09/10/14, 11:21
Jepp jepp