Svirre
21/09/14, 11:14
Tante har en V70 med automat som har begynt å tappe seg for strøm. De har feilsøkt lenge ved å koble vekk dynamo, bytte batterier etc. Jeg var å feilsøkte på alle kursene bilen hadde, og det var ingen i motorrommet som tok strøm. Sjekket de 6 kursene i bagasjen, og der var det 1 kurs som tok 0,09amp. Regner med at det går til CEM. MEN; når jeg kobler vekk minuspolen på batteriet og måler strømforbruket via batteriet så er vi oppe i 3,2amp. Alle kupélys er slått av og ingenting er aktivert av det jeg kjenner til. Eneste er at kupévifta kan starte å gå mtp at den skal bytte ut lufta, men den er veldig til og fra, og når den starter så stopper den ikke før batteriet er tomt.
Denne har også feil med DIM, mulig det kan ha en sammenheng, men tviler litt på det. Har ikke feilsøkt med VIDA foreløpig. Noen som har vært borti lignende?
EDIT: Kan en defekt dynamo føre til at bilen tapper seg? Når de får start på bilen så går den hele tiden, og har ikke noe problem å starte rett etterpå. Har selv ikke feilsøkt på om bilen lader tilstrekkelig, men siden de har drivi med dynamoen så regner jeg med at det er sjekka.
Denne har også feil med DIM, mulig det kan ha en sammenheng, men tviler litt på det. Har ikke feilsøkt med VIDA foreløpig. Noen som har vært borti lignende?
EDIT: Kan en defekt dynamo føre til at bilen tapper seg? Når de får start på bilen så går den hele tiden, og har ikke noe problem å starte rett etterpå. Har selv ikke feilsøkt på om bilen lader tilstrekkelig, men siden de har drivi med dynamoen så regner jeg med at det er sjekka.