PDA

Vis full versjon : Innsjø i 850, hvor lekker det?



Straydog
20/06/10, 22:57
Heihei...

Det har regnet ganske kraftig i natt, noe som slett ikke er uvanlig her i Tromsø. Det som derimot er uvanlig, er at på passasjersiden flyter det 5-6 liter vann nede i fotbrønnen. Fikk øset ut mesteparten, men gulvmatta og den skum-greia under matta er jo gjennomvåt, noe som åpenbart er et problem. Bilen har aldri vært våt i gulvet så lenge jeg har hatt den, bortsett fra etter vinteren, når det har smeltet snø på gulvteppet. Det eneste som har forandret seg de to siste ukene, er at bilen nå står i en skrå bakke, istedenfor på en plan parkeringsplass, som den har gjort det siste året. Så er spørsmålet, hvor kommer vannet inn?

Det har ikke samlet seg noe vann i takluka, og det er ikke vått noen andre plasser enn på passasjersiden, såvidt jeg kan se ihvertfall. Snakket med bruttern, og på 760en hans har det en gang skjedd at pakninga rundt kablene til døra har vært lekk, men det er ikke vått oppetter sidene der, så jeg kan ikke skjønne at det skal komme noe derfra. Når det var så mye vann som det var, så må det jo tyde på at vannet kommer inn i ganske store mengder, altså et stort hull. Men hvor skal man lete?

Noen som har hatt dette problemet på 850 eller V70?

jonass
20/06/10, 23:09
Mus som har gnagd av drens slange?

Straydog
20/06/10, 23:12
Vet ikke... Hvor ligger denne slangen?

jonass
20/06/10, 23:15
Aner ikke hvor de ligger på 850 men har hørt om at dette har skjedd

_s90r_
20/06/10, 23:22
tett drens på takluka?

Straydog
20/06/10, 23:26
Ikke umulig... Skal se nærmere på det i morgen.

Sunflyer
21/06/10, 00:22
Jeg hadde en 745 en gang og hadde det problemet også, men på førersiden. Var vist takluka som var problemet der

Daruu
21/06/10, 02:25
Jeg har også det problemet, og hos meg er det nok også takluka.(riktignok 740 det også da)

Per Turbo
21/06/10, 13:34
Kan fullt mulig være dreneringsslangene til takluka. På disse bilene sitter det en slange i hvert hjørne av luka. De er tredd innpå utløpet fra luka, men ikke påsatt noen slangeklemme! Med tiden som plasten i slangen blir hardere vil tettheten bli dårligere og det kan bli lekkasje. Jeg hadde dette på min og satte slangeklemmer på dren.slangene og etter det ble det bra.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1764.jpg

Du har ikke hatt noe bytte av frontrute? Jeg hadde lekkasje i nedre hjørne av frontruta som ga meg lekkasje og masse vann på førergulvet.

Det kan også være drenering foran torpedoveggen, under dekselet der vindusviskerne er.. der er det ett utløp på hver side som ofte tetter seg med løv og skit.

Kan være flere steder så klart..

Straydog
22/06/10, 06:14
Takk for svar, alle sammen!

Frontruta fikk jeg bytta i fjor sommer, så rart at det skulle være lekkasje der nå, selv om det selvfølgelig er mulig... Ellers, så tror jeg også at takluka er synderen, men må få tid til å feilsøke mer. Har seinjobbing hele denne uka, så jeg tror det blir lite av det for min del. Heldigvis står bilen nå i garasjen til broren min, og han har skrudd ut setene og tatt opp teppet, og satt på varmeovn. Så vi får se... :)

Straydog
24/06/10, 06:01
Broren min har leita litt mer, og funnet vann i skummen i baksetet også. Mye sannsynlig at det lekker en plass rundt ruta eller i dreneringen til bagasjelokket, for at det så har rent fremover i bilen. Bilen har jo stått med nesa nedover, og da skal det jo godt gjøres at det blir fuktig i baksetet, siden det er en del høyere enn gulvet. Bilen er iallefall tørr nå, så får vi se hva som skjer i morgen...

Straydog
02/07/10, 21:56
Jepp, synderen var drensrøret på passasjersiden i bagasjelokket. Eller, selve røret var ikke lekk, men når det har stått vann til over pakninga på bagasjeluka, så har det rent vann inn via en plateskøyt under pakninga og videre ned og inn i bilen. Så, det er bare å sjekke at det renner i alle drensrørene, så slipper dere dette! :)