PDA

Vis full versjon : Riktig pris for lakkering av forskjermer og dør - V70 2007



aarnes
09/09/14, 19:18
Min 2007 V70 fikk lakkert opp blant annet begge forskjermer samt førerdøra i 2008 etter en elgpåkjørsel eller lignende.
Nå den siste tida har jeg lagt merke til at det bobler noe alvorlig i lakken i hjulbuene, samt nede på døra.
Det finnes steinsprut og slitasje, så jeg kontaktet de som gjorde jobben i 2008.

Etter å ha sett på det så har de tilbudt meg lakkering av begge forskjermer + førerdør for 4000kr, siden det nå er over 6år siden jobben ble gjort og ingen garanti eller reklamasjon, men siden prisen er såpass lav (tror jeg?) så inrømmer de jo indirekte at det har vært gjort en dårlig jobb..

Noen som har en formening om det er en grei pris? demontering/montering skulle jeg få gratis, så jeg betaler kun for lakkjobben og det som det medfører seg...

Voolvoo
09/09/14, 19:21
høres jo billig ut det. lakk er dyrt. tror ikke timesprisen er særlig lav til vanlig heller.

aarnes
09/09/14, 19:31
høres jo billig ut det. lakk er dyrt. tror ikke timesprisen er særlig lav til vanlig heller.

jeg håper og tror at de faktisk gir meg en god pris, og ikke bare sier "god pris kompis" så er det 500kr mindre enn normalt.
men det er jo noen timer jobb, demontering av to forskjermer og dør, samt grunnarbeid og lakkering... høres ut som jeg betaler kun for lakken, og de gjør jobben for free

ovlov86
09/09/14, 19:39
Synes det var en bra pris, jeg.

Team Tynner
09/09/14, 21:13
Hvorfor demontere?God pris er det uansett:-)

TommyG
10/09/14, 17:34
jeg fikk akkurat pris på lakkering av kun en framdør på en skoda yeti her i byn. 5500,- skulle de ha for det... Ut fra det har du fått en meget god pris

aarnes
10/09/14, 21:56
Hvorfor demontere?God pris er det uansett:-)

Blant annet fordi forskjermen på venstre side gnisser i kanalen/skjørtet :-)

Cane
12/10/14, 16:42
Høres ut som en skikkelig godpris aarnes!
Jeg har et par erfaringer når det gjelder lakkering. På min forrige bil betalte jeg 7000,- for en bakluke. På samme bil betalte jeg senere 4000,- før en førerdør.

Hvordan ble resultatet ift. fargeskille? Min erfaring er at det nærmest alltid vil være noe forskjell i farge eller metallic - i hvert fall hvis man vet hvor man skal se. ;-)

Daniel V
12/10/14, 19:37
Det er billig ja. :) Bare forsikre deg om at det er inkl Mva. :p

aarnes
12/10/14, 21:59
Hehe jada, 4000kr ink mva - det var før sjefen hadde sett på hvordan det så ut.
I verste fall ville det bli billigere - er jo tilsynelatende dårlig utført arbeid fra tidligere.
Er på Island nå, henter bilen førstkommende Fredag (når jeg kommer hjem) - så jeg skal rapportere resulatet da.

aarnes
18/10/14, 16:26
Da er bilen tilbake, resultatet ser meget bra ut. Man ser jo såklart at det er lakkert opp, resten av bilen ser nå ut som en stor dass, men fargen ser tilnærmet lik ut.
blir å få kjørt en skikkelig detailing så tenker jeg det blir bra :)

Og i tillegg hadde han flekket et hjørne på fangeren som var skadet, uten at jeg ba om det :-) me like :-)