PDA

Vis full versjon : 97 850. Bremselys virker ikke på venstresiden



gswede
08/09/14, 13:35
Fikk feillampe på lyspære, kun når jeg bremset.
Fant venstre bremselyspære gåen, byttet denne. Virker fremdeles ikke og jeg har feillampe i dashen.
Bremselyset på andre siden samt i bakluka funker som normalt.

Renset et par jordingskontakter ved lyktehuset, uten at det hjalp.

Noen som har vært borti lignende?

larset
08/09/14, 14:31
Er vell samme type sokkel som på 900? Har opplevd at selve sokkelen må renses også, i tillegg så har jeg en sokkel som kun lyser i en spesiel posisjon og det er ikke når den står klemt helt inn på plass

gswede
08/09/14, 14:39
Har renset alle punkter på lykteholder, rengjort jordpunkter og punktene på lysreleet bak (bulb failure releet).
Njet bremselys på venstre side. Sikringer fine men byttet lell, no fix.

gswede
08/09/14, 17:00
Må le litt, av meg selv. Hadde faktisk 2 pærer som var gått. Den siste lurte seg bort i øverste pæreholder, bak høyttaler.
Byttet denne og alt er i skjønneste orden.

Agrostar
08/09/14, 17:01
Fullt muleg å gjere det der :)

850GLTsilver
11/09/14, 23:30
Er vell samme type sokkel som på 900? Har opplevd at selve sokkelen må renses også, i tillegg så har jeg en sokkel som kun lyser i en spesiel posisjon og det er ikke når den står klemt helt inn på plass

Riktig det.
Den åttepoltkontakta i lampeholderen kan irre.
Rens med oxiclean i et par omganger. Et slikt minimini tannbørste er til god hjelp.
Vær raus med denne væska.
Blås gjerne så tørt som mulig med trykkluft, før du renser en runde til.
Blås tørt igjen, og spray på rikelig med contact protect. Også her en runde med tannbørsten.
Og ny runde med contact protect. La den sitte. Fyll begge kontaktdelene med low temperature fett. Såpass mye at det tyter ut av kontakta.
Samme sak i pæreholderne. Funka greit for meg.