PDA

Vis full versjon : Xc70 2005 automat der gearspaken ikke vil bytte gear



TommyG
08/09/14, 11:22
Jeg rygget for å parkere i dag, og da ville den ikke ut av revers. Etter litt mikking med gearspaken fikk jeg den i d, parkerte og satt den i p. Når jeg skulle kjøre igjen satt den bom fast i p. Fikk ikke rikket den noen vei.

Noen som vert borti dette?

FroBe
08/09/14, 12:03
Det er vel to mekaniske sperrer på gearspaken, en fra tenningsbryteren og en fra bremsen.
Sjekk disse, regner med at det går kabler fra girspaken.

TommyG
08/09/14, 13:20
har ikke tid til å feilsøke på dette selv siden jeg er avhengig av bil. Bilen står hos Frydenbø Minde nå, mens jeg kjører lånebil

TommyG
09/09/14, 10:20
Det viste seg å holde med "fjerning av dritt" og justering av whire :)

Vatnehol
09/09/14, 10:33
i bruker manualen mener jeg det på der skal vere forklaring på hvordan overide denne kanppen, det er det på xc70II'n min.

TommyG
12/09/14, 10:09
Det viste seg å holde med "fjerning av dritt" og justering av whire :)
Det holdt ikke lenge :( Frydenbø Åsane skal få kikke på den denne gangen.

men V60 som lånebil er ikke å forrakte :D


i bruker manualen mener jeg det på der skal vere forklaring på hvordan overide denne kanppen, det er det på xc70II'n min.
Kan godt hende det står i min og, men siden jeg ikke er så stø i tysk, ble ikke det så enkelt

FroBe
12/09/14, 10:54
Hvis du ønsker en kopi av instruksjonsboken for din bil på engelsk istedenfor tysk så kan du laste den ned fra Volvo som PDF (http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY05/V70/V70_XC70_owners_manual_MY05_EN_tp7551.pdf).

TommyG
12/09/14, 13:43
Hvis du ønsker en kopi av instruksjonsboken for din bil på engelsk istedenfor tysk så kan du laste den ned fra Volvo som PDF (http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY05/V70/V70_XC70_owners_manual_MY05_EN_tp7551.pdf).
takker :)

nå kan det se ut som problemet var ett "fremmedlegeme" som hadde lurt seg nedimellom en gang "noen" hadde oppe dekselet til gearvelgeren...