PDA

Vis full versjon : Lakke felger



dupey
08/09/14, 10:55
Lurer på om det er noen som har erfaring med lakking av felger med plast i dip her.
Har et par felger som har subba inntil en kan, så lurte på å pusse litt pent og lakke disse


Music for life

Per Turbo
08/09/14, 15:50
Sett i kort fra en kortstokk rundt mellom dekk og felg og lakk i vei.

Rens felgen best mulig først og sørg for at den er helt tørr, også i kroker. Spray først ett tynt lag, så 2-3 lag til det blir jevn og fin farge.
Ca 1 boks pr felg om det ikke er en million eiker, da kan det være du trenger litt mer.. :)

Tørketid osv står på boksen.

dupey
08/09/14, 15:52
Takk skal du ha Per Turbo [emoji2]
Er 18" R-felger, så er ikke så mange eiker [emoji1]


Music for life

Per Turbo
08/09/14, 15:56
Da bør du klare deg med en boks pr felg, om du kun skal ta fremsiden, skal du lakke inni felgtønna også så beregn ett par bokser til.

Ikke vask med kraftige middler som syre, kraftig høytrykk eller gå hardt til verks. Er tross alt bare ett tynt lag med gummi :)
En mild felgrens og en myk børste eller svamp så :)

dupey
08/09/14, 15:59
[emoji106]
Da skal jeg se hva som skjer i løpet av vinter'n


Music for life

Jimmen
14/10/14, 18:55
Har egen avfetting som er beregnet for plastidip.. Personlig har jeg aldri ville brukt plastidip.

Kjøpte meg 4 bokser hvit lakk + pussepapir på Europris jeg, kostet ikke 500kr en gang og den funker faktisk helt gull.
Ble hvit og blank, kjørte med de i flere år uten noe som helst flassing, og jeg vasker bilen flere ganger i uken!

Rcar
05/11/14, 18:40
Eastwood HotCoat Powder Coating må vel være noe av det beste man får tak i. Både hva sluttresultat, fargealternativer og kvalitet/holdbarhet.
Men man må ha felgen(e) i en ovn, eller under en 2-3 kraftige IR lamper - for å herde lakken etterpå.
- Dekkene må naturlig nok av først.

Lasse R
05/11/14, 19:09
Pulverlakkering er nok det desidert beste ja, ikke er det så dyrt å gjøre hos de som driver med det heller.. Med mindre ikke man skal ha noe spesialfarger

anders85
14/11/14, 15:31
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/445.jpg
Min XC70 med plastidip på felger og alle sølv/crome detaljer.
Lett å påføre, og lett å ta av[emoji41]

Per Turbo
14/11/14, 15:59
Lett og like også [emoji108][emoji41]

dupey
14/11/14, 16:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/445.jpg
Min XC70 med plastidip på felger og alle sølv/crome detaljer.
Lett å påføre, og lett å ta av[emoji41]

Er derfor jeg kunne tenkt meg plastidip. For da kan jeg ta det av hvis jeg vil forandre igjen. Vi pulverlakka felgene til brodern, og det ble veldig bra. Men da må man jo lakke på nytt hvis man har lyst til å bytte farge igjen. Blir litt mye etterhvert kanskje


Music for life