PDA

Vis full versjon : Volvo s40 1.6D Kinetic .07 Xenon Hjelp



Perchr1990
20/06/10, 17:05
Hei, Har akkurat kjøpt en Volvo s40 1.6D kinetic. Lurer på omd et er mye greier å få inn Xenon lys, har hørt an man må ha noe som heter Canbus. Noen som kan forklarer meg nærmere hva dette er , og hvor jeg får tak i sånt til min volvo? Fint hvis dere kunne ha linket sider hvor jeg får tak i dette.

Tor-Lein
22/06/10, 09:08
Her! (http://www.lmgtfy.com/?q=HID+Canbus)

CID
27/06/10, 22:47
Hei, Har akkurat kjøpt en Volvo s40 1.6D kinetic. Lurer på omd et er mye greier å få inn Xenon lys, har hørt an man må ha noe som heter Canbus. Noen som kan forklarer meg nærmere hva dette er , og hvor jeg får tak i sånt til min volvo? Fint hvis dere kunne ha linket sider hvor jeg får tak i dette.

Kort og greit så er Canbus hurtig kommunikasjon mellom styreenheter.
Selve lysene er ikke med i Can nettet, men blir styrt av CEM (Central elektronikk modul).
Enkleste alternativet ditt er vel å kjøpe uoriginale xenon kitt, spørsmålet du egentlig er ute etter er om dette vil gi en feilmelding i instrumentet, og det vet jeg ikke:)

dieseldyret
08/07/10, 10:56
kjøper man ett xenonkit som er ment for canbus systemer, er det innebygget motstand i disse for å unngå feilmeldinger.
når det er sagt, xenon og canbus går sjelden bra i lengden pga forstyrrelser på systemet (høyfrekvent). Sjekk flere volvoforumer om trøbbel med viskermotorer, abs trøbbel etc