PDA

Vis full versjon : Noen spørsmål ang original telefon i -00 V70N



TheStig
07/09/14, 14:16
Da har det seg sånn at det står ny bil på tunet her, og da dukker jo selvsagt nye spørsmål opp.
Det første jeg lurer på er telefonen, ligger en sånn Nokia boks baki bagasjerommet hvor det er bare å stikke inn simkort så den biten er grei.
Det jeg lurer på er hvordan dere gjør det rent praktisk for å kunne ta imot samtaler fra mobilen via bilens telefon, er det bare å bestille et tvillingkort fra teleoperatøren så vil jeg kunne svare samtaler via bilens telefonsystem når jeg er ute å kjører?

Vil tro det er mulig, så man slipper å ha et eget abbo i bilen liksom.. :p


En annen ting jeg også lurer litt på er hvordan jeg får liv i klokka, akkurat nå står den bare sånn --:--.
Og hvordan fungerer kjørecomputeren i disse bilene? Hvis jeg trykker på infobryteren får jeg bare opp "Ni har 0 meddelanden"

Christian
07/09/14, 14:18
Er det orginal telefon du har? Er litt usikker på de aller første, men min er ikke lik den du forklarer. Men det er uansett bare å sette inn et tvillingsim sålenge din teleoperatør har dette (tele2 har ikke det bl.a.)

Kjørekomputern er alltid på, du scroller igjennom den ved å bruke rullehjulet på blinklyshendelen.

TheStig
07/09/14, 14:28
Det er original telefon ja, med tastatur i dashen, rødt og grønt rør på rattet og telefonlur i midtkonsollen. Har Netcom så mener at de har tvillinkort, får ringe dem å høre..
Må sjekke blinklyshendelen min, kan liksom ikke huske å ha sett noe rullehjul der.. :p Skal se jeg mangler hele computeren.. hehe :p

Christian
07/09/14, 14:31
Da spørs det om du får telefon til å funke, mener de som ikke har sim i konsollen i dashen har en annen sim-type som ikke er i bruk lenger. Men dette er jeg ikke 100% sikker på.
Ytterst sjelden dukker det opp en V70 uten kjørekomputer, dette er rimelig standard greier så tipper du har det. Har bare sett to biler som ikke har det. :p

TheStig
07/09/14, 14:45
Ingen hjul på blinklyhendelen min, kun en knapp på enden det står READ på... Var akkurat og sjekket. :(

Og simkortleseren i bagasjerommet ser sånn ut:


http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/218.jpg

Så da har jeg for gammelt utstyr rett og slett?

mrstfu
07/09/14, 17:26
En ting er sikkert, og det er at du trenger nytt kamera... eventuelt nye briller:D

aarnes
07/09/14, 17:47
Neida, du får fortsatt kombisim fra netcom som passer inn i den boksen.
Kundeservice hjelper deg med det :)

Christian
07/09/14, 18:11
Størrelsen er ikke problemet, men var vel annen spenning på de gamle simkort?

TheStig
07/09/14, 18:54
En ting er sikkert, og det er at du trenger nytt kamera... eventuelt nye briller:D
Fatter ikke hva som skjer med mobilkameraet mitt for tida, virker som det er et halvår utløsertid etter jeg har knipsa. Må sjekke instillingene tror jeg.. :p

Jakke
08/09/14, 00:34
Det skal nå funke med de gamle bilene også. Hvilken bil er det forresten? Har en kompis med S80, han mener jeg testa sitt SIM baki og det funka.

Ang spenning så gikk kort før 98 på 5V, men alle dagens kort støtter 5V og 1.8V samt en spenning til jeg ikke husker.

FroBe
08/09/14, 06:37
En annen ting som har skjedd med SIM-kortene de 14 siste årene er at lagringskapasiteten har økt fra 16KB til 64KB.
Dermed kan man oppleve at enkelte gamle mobiler ikke fungerer skikkelig med moderne SIM-kort selv om den fysiske størrelsen på kortet passer.

Gi beskjed om at kortet skal brukes i en gammel bil når du bestiller det, da er det større sjanse for at det vil virke.

TheStig
08/09/14, 08:02
Bilen er en 2000 mod V70.