Vis full versjon : VCCN hovedtreff og trackday på Rudskogen 2015
Dette er ment å være tråden for å diskutere og planlegge oss frem mot et nytt hovedtreff på Rudskogen i 2015 - denne gangen forhåpentligvis som rent Volvo-treff! :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/145.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/fgfhgfh_zpsd5754c1d.jpg.html)
Volvo-trackday på Rudskogen i 2008 vs. 2014.
BAKGRUNN:
Foreløpig er det ifølge klubbledelsen høyst usikkert om det tradisjonsrike hovedtreffet på Rudskogen i det hele tatt blir noe av neste år (http://forum.vccn.no/showthread.php?63690-VCCN-Gardermoen-Raceway-2014!&p=903967&viewfull=1#post903967). Det ville ikke bare vært fryktelig synd i seg selv, men også gjøre medlemskap i klubben mindre attraktivt. De siste årene har treffet blitt arrangert i samarbeid med OMC (Opel-klubben) av økonomiske årsaker. Oppmøtet fra Volvo-folket har blitt dårligere og dårligere, og i år ble treffet åpnet for alle som ville komme og kjøre uavhengig av merke eller klubbtilhørighet. Det så ikke ut til å hjelpe nevneverdig på oppmøtet, og klubben har nå tapt så store penger på treffet at flere trackdays på Rudskogen blir ansett som økonomisk uforsvarlig og ser ut til å være helt i det blå.
PROBLEMET:
Slik trenger det imidlertid ikke være. Selve gjennomføringen av treffene er det ingen ting i veien i med, snarere tvert imot. De som har tatt turen forteller om flotte treff og har fått bra med valuta for pengene. Problemet ligger i organiseringen, planleggingen og profileringen av det som bør være Norges store, årlige Volvo-happening for alle med et snev av interesse for bilmerket. Og dem er det som kjent ganske mange av - og enda flere er det over svenskegrensa.
MULIGHETENE:
Prislappen for baneleie og nødvendig mannskap på Rudskogen for en lørdag ligger nå på rundt 100.000 kroner, og har steget betraktelig siden det første Volvoforum-treffet på gamle Rudskogen i 2008. Min påstand er at det likevel er fullt mulig å gjennomføre et økonomisk bærekraftig, rent Volvo-treff uten andre merker tilstede hvis man legger ned litt mer innsats i forkant. Jeg melder meg derfor frivillig til å hjelpe klubben med å gjenoppleve gamle minner om et Rudskogen smekkfullt av Volvoer og Volvoentusiaster. Jeg har kompetanse og en strategi på hvordan, og tar svært gjerne på meg oppgaven helt vederlagsfritt av rein og skjær volvolidenskap :D
Volvo som bilmerke er en del av den norske folkesjela og noe de fleste har et forhold til. Potensialet for oppmøte og samarbeidspartnere er kjempestort bare man trykker på de rette knappene. Det er på tide at vi går fra å være et "forumtreff" for menigheten her inne, til et stort og anerkjent Volvo-stevne for hele landet, for hele familien og for alle andre som synes det er stas å se det råeste av norske Volvoer i fri utfoldelse enten det er i utstilling eller på bane.
Er dette noe klubbledelsen ønsker å gjennomføre er det bare å la oss sette i gang. Det handler om å se mulighetene og ikke begrensningene folkens!! :D
Ta en kikk på denne filmsnutten fra 2008 for litt skikkelig Volvo-spirit:
https://www.youtube.com/watch?v=fh8tXiI_fSc
Bruker ikke journalister å sjekke fakta og komme med riktig info fra kildene sine?
Foreløpig er det ifølge klubbledelsen høyst usikkert om det tradisjonsrike hovedtreffet på Rudskogen i det hele tatt blir noe av neste år. Det ville ikke bare vært fryktelig synd i seg selv, men også gjøre medlemskap i klubben mindre attraktivt. De siste årene har treffet blitt arrangert i samarbeid med OMC (Opel-klubben) av økonomiske årsaker. Oppmøtet fra Volvo-folket har blitt dårligere og dårligere, og i år ble treffet åpnet for alle som ville komme og kjøre uavhengig av merke eller klubbtilhørighet. Det så ikke ut til å hjelpe nevneverdig på oppmøtet, og klubben har nå tapt så store penger på treffet at flere trackdays på Rudskogen blir ansett som økonomisk uforsvarlig og ser ut til å være helt i det blå.
Såvidt meg bekjent er det ingen i klubbledelsen som har uttalt seg om treffet i det hele tatt - hverken om økonomi eller hva planene er for neste år.
Jeg var den som hadde ansvaret for treffet, og kan ihvertfall si at det ikke var store summen vi gikk med i tap i år.
Det at det ble åpnet for andre bilmerker hjalp forøvrig betraktelig på inntektene - uten disse ville vi ha gått vesentlig mer i underskudd.
At det var dårlig oppmøte fra Volvo er det ikke til å legge skjul på - men det vil jeg i hovedsak si at skyldes mangel på info og profilering her på forumet. Det er noe styret evt. arrangementansvarlige burde ha tatt tak i - jeg ble "kastet" inn i dette to uker før treffet skulle være.
Edit: har regnet på det nå, og underskuddet er vesentlig større en antatt grunnet flere utgifter som har kommet i etterkant.
Så så.. La han nå få lov til å engasjere seg :-) Det verste som kan skje, er at det ikke blir treff. Da får ingen møtt opp.
Det nest verste, er å ha det sammen med andre merker, og da blir det bare uinteressant. Og da er det mange som ikke gidder å møte opp. Alex har noen gode poenger som jeg støtter oppunder.
Om man klarer å se muligheter framfor begrensninger, så er det meste mulig. Er man derimot pessimist, så går det ikke i det hele tatt.
Har ikke noe i mot verken engasjementet eller argumentene, de er absolutt oppegående! :)
Men nå skal det være ett møte for å sette sammen ett nytt Styre på årsmøtet neste søndag og så skal man se hva neste sesong byr på etter det.
Om det blir treff, hvor det blir treff og som dere sier, i verste fall, hvem det blir treff med gjenstår å se :)
At VCCN ønsker seg ett rent Volvotreff med masse glade kjørende og utstillende Volvoer bør det ikke være noen som helst tvil om! Kostnader er en ting, interesse og faktisk oppmøte av folk som vil kjøre på banen er det man må engasjere til :)
Så Alex skal ha for engasjementet, helt klart! :D
Jepp.. Får satse på at det kommer på plass brukbare folk i det nye styret, og ikke no tusseladder som bare synes det er gjevt med et verv :-)
Jepp.. Får satse på at det kommer på plass brukbare folk i det nye styret, og ikke no tusseladder som bare synes det er gjevt med et verv :-)
Hehe, det er jeg veldig sikker på at valgkomiteen sørger for at det IKKE blir. tusseladder altså ;)
Kul film forresten, det er sånn det bør være!
Såvidt meg bekjent er det ingen i klubbledelsen som har uttalt seg om treffet i det hele tatt - hverken om økonomi eller hva planene er for neste år.
Kan det hende at dette er noe av problemet, og att medlemer føler de må ta insj.
Kan det hende at dette er noe av problemet, og att medlemer føler de må ta insj.
Ingen som har spurt, og det er jo litt over to uker siden treffet var.
Jeg kan godt skrive en avhandling om hvordan treffet var om det er behov for det.
kan jo tenkes at dette legges frem på årsmøtet? ;)
Vi får avvente til det er gjort, så kan jeg drøye med å ta kontakt med et par støttespillere som kan være interessante å forsøke å få med som evt bidragsytere. Da snakker vi om Dekkimportører. To-tre firmaer som gjerne ser at produktene blir eksponert, og testet for hva det er verdt. ;-)
Vi får avvente til det er gjort, så kan jeg drøye med å ta kontakt med et par støttespillere som kan være interessante å forsøke å få med som evt bidragsytere. Da snakker vi om Dekkimportører. To-tre firmaer som gjerne ser at produktene blir eksponert, og testet for hva det er verdt. ;-)
Dette må vel være opp til de som skal arrangere treffet og ordne. Ser for meg mye rot hvis alle som kjenner noen skal drive og forhandle på egenhånd, selv om det er i god tro. Det er kjempefint med innspill og forslag men det bør kordineres med de som arrangerer. Virker ikke veldig profesjonel om du nå hadde tatt kontakt med noen og så viser det seg at VCCN ikke kan arrangere treff av en eller annen grunn og du må avlyse. Dette er jo en av grunnene til at årsplan/treffkalender/arrangementer bør planlegges i god tid, allerede på årsmøte bør kalender for året frem til neste årsmøte legges frem.
Bruker ikke journalister å sjekke fakta og komme med riktig info fra kildene sine?
Per, hvis du antyder at noe av det jeg har skrevet er feil, vær så vennlig å fortelle meg hva du mener er uriktig.
Jeg har blitt møtt med kritikk og sure miner når jeg har forsøkt å rette konstruktiv kritikk og komme med forslag til hvordan man kan øke oppslutningen om klubbtreffene tidligere også. Man skulle tro dette var i klubbens interesse og at betalende medlemmer gjennom mange år ble behandlet med litt mer respekt enn hva du oppviser her.
Dere har jo sagt rett ut at hovedtreffet på Rudskogen er dårlig butikk og at det på grunn av økonomi er usikkert om det kan bli treff på Rudskogen neste år. Og oppgir dårlig oppmøte som årsaken. Eller teller ikke det som skrives av klubbledelsen andre steder på forumet?
Sitater fra Per Backe (formelt styremedlem og mulig påtroppende styreleder) i går angående hovedtreffet på Rudskogen:
Det er viktigere ting enn hovedtreff som må løses først, men når det er ett tema skal man finne ut om, hvor og når. :)
Hyggelig at du og mange andre ønsker ett merketreff, det tror jeg gjelder alle men kostnadene er blitt så høye at det er ikke økonomisk forsvarlig eller mulig å ta alt fra egen kasse når oppmøtet er lite fra egne rekker. Da blir det samarbeid eller ikke noe i det hele tatt.
Sitat fra Daniel Vangen, som har stått for arrangering og vært en del av klubbledelsen de siste årene:
Problemet er ikke Opelklubben, men at VCCN-medlemmer er dårlige til å møte opp på de treffene som arrangeres. Hvorfor er det et samarbeidstreff? Jo, det er enkelt: hvis ikke hadde vi ikke hatt noe treff i det hele tatt! Vi hadde fort hadde vært oppe i 100 000,- dersom vi skulle arrangert alene. Kommer det 100 biler fra VCCN ut på banen? På ingen måte. I fjor tjente vi 13 000,- på betalende førere om jeg ikke husker helt feil. 2014 sesongen kommer, og baneleia på Rudskogen for en lørdag stiger fra 65 000,- til 80 000,- (!!). Nå har vi virkelig ikke sjans til å arrangere alene, for det er nå blitt så dyrt at vi bare kan skrinlegge hele ideen uten OMC, basert på hvor få som dukket opp i 2013. I tillegg til 80 000,- i baneleie kommer også det som før har vært med banemannskap, sport rescue og alt det andre. Det vil si at vi hadde vært oppe i 115 000,- for å arrangere dette alene, noe som ville vært GALSKAP å gjøre. Spesielt når det som møter opp er et fåtall biler. Om det blir noe neste år er opptil nytt styre å vurdere, men basert på hvor få som møter opp og legger igjen litt penger i kassa på dette treffet, så ser det dårlig ut.
Ferskt sitat fra Roy Magne Mo, nåværende styreleder:
Det er alltid nokon som skal neste år, men veke før det er treff, så bart det ikkje klart likevel og ein kan heller kjøre på andre treff. Konkurransen på slike treff har vorte altfor hard, og det var ikkje mange nok som ville støtte eit reint volvotreff.
Sitat fra Lars Petter Snopestad, som også har vært involvert i arrangering og klubbøkonomi i år, som etter eget utsagn har "sagt opp i protest":
Et rent Volvo treff med de siste års Volvo oppmøte er flaut!!
Så ja Aarnes, jeg vil nesten påstå at noen fra klubbledelsen har uttalt seg om treffet...
Jeg var den som hadde ansvaret for treffet, og kan ihvertfall si at det ikke var store summen vi gikk med i tap i år. Det at det ble åpnet for andre bilmerker hjalp forøvrig betraktelig på inntektene - uten disse ville vi ha gått vesentlig mer i underskudd.
Hvorfor snakker man da om å kutte ut Rudskogentreffet på grunn av økonomien? Basert på uttalelsene over skulle man tro at inntektene ikke akkurat gikk i taket.
At det var dårlig oppmøte fra Volvo er det ikke til å legge skjul på - men det vil jeg i hovedsak si at skyldes mangel på info og profilering her på forumet. Det er noe styret evt. arrangementansvarlige burde ha tatt tak i - jeg ble "kastet" inn i dette to uker før treffet skulle være.
Det er jo nettopp der kritikken ligger, og som jeg forsøker å hjelpe til med. Dette er ingen på ingen måte ment som noen kritikk mot deg personlig, du er ikke nevnt med et eneste ord i innlegget mitt.
At VCCN ønsker seg ett rent Volvotreff med masse glade kjørende og utstillende Volvoer bør det ikke være noen som helst tvil om! Kostnader er en ting, interesse og faktisk oppmøte av folk som vil kjøre på banen er det man må engasjere til :)
Da håper jeg klubben følger opp i praksis, det virker unektelig på enkelte sentrale personer som om man har avfunnet seg med en situasjon der vi er nødt for å søke hjelp hos oss andre bilklubber for å gjennomføre treff, eller som du sier, skrinlegge hele hovedtreffet på Rudskogen.
Hvor er viljen til å gjøre noe med saken? Her handler det om å sette alle kluter til!
Jeg kan ikke uttale meg om treffet i fjor, men sånn som treffet ble arrangert i år, så synes jeg det gikk bra.
Tatt alt i betraktning.
Forsåvidt greit med de uttalelsene over, men det angår jo fjorårets treff, ikke årets...
den eneste fra klubbledelsen som faktisk var på Rudskogen er Arne, og da føler jeg egentlig at alle de andre ikke kan uttale seg så mye om årets treff, utenom vi som faktisk var der.
Jeg synes vi skal legge alt dette bak oss, og heller fokusere på fremtiden, med nytt styre, nye muligheter, og ikke minst - mye engasjement (fra deg foreløpig) :)
Mange av oss som har vært med på å arrangere tidligere er fortsatt aktive i klubben, og da må vi se på hva som blir gjort feil og hva som vi kan gjøre annerledes for å få et vellykket RENT Volvo treff.
Dette må vel være opp til de som skal arrangere treffet og ordne. Ser for meg mye rot hvis alle som kjenner noen skal drive og forhandle på egenhånd, selv om det er i god tro. Det er kjempefint med innspill og forslag men det bør kordineres med de som arrangerer. Virker ikke veldig profesjonel om du nå hadde tatt kontakt med noen og så viser det seg at VCCN ikke kan arrangere treff av en eller annen grunn og du må avlyse. Dette er jo en av grunnene til at årsplan/treffkalender/arrangementer bør planlegges i god tid, allerede på årsmøte bør kalender for året frem til neste årsmøte legges frem.
Nettopp derfor har jeg gitt beskjed om at jeg stiller meg til disposisjon for å jobbe målrettet med neste års hovedtreff, HVIS styret ønsker det. Jobben må selvfølgelig gjøres i samarbeid med styret på en måte som alle er inneforstått med. Grunnet en ganske turbulent situasjon i klubbledelsen det siste året lar jeg nå et nytt styre få litt tid på seg, og håper å kunne få en tilbakemelding innen utgangen av september hvis klubben er interessert i det jeg foreslår. Jeg har pappaperm i høst og derfor en del tid til overs med å kunne gjøre nødvendige avtaler og sondere mulighetene i markedet.. :)
Om du lærer deg å lese skikkelig før du uttaler deg, så ser du hva jeg skrev.
Poenget er at man må se på hva slags muligheter man har til rådighet, og så tidlig som mulig prøve å legge en strategi for hvordan man kan løse utfordringen med å få til et rent merke-treff.
Så får det bli opp til de som skal arrangere dette å finne ut når, og hvor, og om de vil det skal bli et rent treff, eller ikke.
Sist jeg sjekka, så hadde Gaupe lagt meg til i treffkomité i allefall.
Dersom det blir snakk om å arrangere sammen med andre klubber, så kommer ikke jeg til å møte opp på treff, og ihvertfall ikke gidde å legge noe engasjement i det i forkant.
Den som vil kan jo gjerne mislike det, men det er nå bare min mening i klar tale.
Forsåvidt greit med de uttalelsene over, men det angår jo fjorårets treff, ikke årets...
Det er ferske uttalelser bare noen dager gamle, Aarnes. Forøvrig var det du som oppfordRet meg til å opprette en ny tråd om temaet.. ;)
Jeg synes vi skal legge alt dette bak oss, og heller fokusere på fremtiden, med nytt styre, nye muligheter, og ikke minst - mye engasjement (fra deg foreløpig) :)
Enig! :) Bare surt å føle at man blir møtt med en kald skulder når man forsøker å bidra..
Det er ferske uttalelser bare noen dager gamle, Aarnes. Forøvrig var det du som oppfordRet meg til å opprette en ny tråd om temaet.. ;)
Enig! :) Bare surt å føle at man blir møtt med en kald skulder når man forsøker å bidra..
Jepp, unødvendig å ta diskusjonen i en tråd som omhandler Gardermoen.
Jeg ser den - og jeg tror ikke det er meningen - men det er ikke så mye aktivitet igjen i styret akkurat nå tror jeg - og jeg tolker et par av innleggene dine som at du allerede slakter et NYTT styre, før de får muligheten til å uttale seg eller vise hva planene er.
Tror kanskje det er derfor du føler at du får en kald skulder enkelte steder her. Jeg har nok uttalt meg litt krass i enkelte innlegg selv - det beklager jeg om det er tilfellet.
For å feie all tvil til side: Jeg brenner for Volvo, for klubben og for Volvotreff i regi av klubben, derav mitt engasjement. La det være sagt: Et nytt styre er på høy tid, og jeg håper det er oppgaven verdig. Derfor har jeg trua, og tålmodigheten - ihvertfall en stund til :)
Hva med og ta sikte på en litt mindre bane og litt billigere(?) alternativ? F.eks Vålerbanen?
Bare for og få fart på volvo miljøet, og bygge seg stadig oppover igjen?
Hva med og ta sikte på en litt mindre bane og litt billigere(?) alternativ? F.eks Vålerbanen?
Bare for og få fart på volvo miljøet, og bygge seg stadig oppover igjen?
Skal man bygge opp medlemstall og fremstå som en attraktiv klubb tror jeg ikke løsningen er å trappe ned. Det er stort potensiale for betalende medlemmer og nye inntekter bare klubben gjør ting riktig i forhold til profilering. Det bør som sagt være fullt mulig å gjennomføre et fullskala, selvfinansierende volvo-treff på Rudskogen.
Vålerbanen er ett alternativ, sentralt for mange og gode fasiliteter så det vil bli vurdert og sjekket opp mot Rudskogen både på kostnader og andre ting
Jeg liker engasjementet ditt a|ex :) Jeg syns et treff for alle merker kan være vel så gøy, men jeg tror også at potensialet for å ha et rent Volvo-treff er der! Go for it! :)
Bra noen har trua :D
For ordens skyld: Jeg har i likhet med deg selvfølgelig sansen for å se andre biler enn bare Volvo, og frekventerer både Gatebil og trackday.no-treff med jevne mellomrom. Når en volvo-klubb arrangerer tror jeg imidlertid mange deler tanken om at en volvo-only-dag er mer stas enn en blandingsdag, dem er det så mange andre av, og kan virke demotiverende på volvofansen... :)
Flere husker sikkert tilbake på Volvoforum-treffene i 2008 og 2009 som en stor suksess. Sistnevnte i regnvær, men fortsatt smekkfullt. Legger ved litt inspirasjon.. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/152.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/02_zps5b1a5de2.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/153.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/08_zps01046a3d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/154.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/07_zpsd9b85260.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/155.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/01_zps5513babd.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/156.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/05_zps3d8e6fe6.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/157.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/03_zps163ae29e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/158.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/04_zps8e628fb0.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/159.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/06_zpsb2614d00.jpg.html)
Så var det 2014:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/09/160.jpg (http://s1379.photobucket.com/user/alja84/media/IMG_1333_zpsd805917c.jpg.html)
Nå skal det nevnes som aarnes sier at dem som har uttalt seg om økonomi og om hvordan treffet gikk, at det vil gå under osv.. Det klarte ikke å møte opp selv!
Var selv med å hjalp til å år, føler meg faktisk tråkka på når noen sier at det treffet i år gikk dårlig! De fleste som hjalp til i år fikk kun vite det noen dager før pga at aarnes tok tak i det her! Bra at noen gjør det!
Vi hadde faktisk opp mot 80 biler ute på banen i år! Utrolig bra oppmøte, så bra at det var gøy å så å se på at det kom rullende inn bilen helt fram til klokka 5 som var interessert i å kjøre!! Så når folk sier at det ikke kommer pga at andre merker er så ser jeg ikke helt at man brenner for det. Hva må å komme, vise at det faktisk er volvofolk som er der å kjører, utnytter den muligheten en har til å kjøre og vise at man fortsatt vil. Når man dropper ut så virker det jo bare som om folk ikke har interesse for det her.. trist... Men før folk fortsette å slenge dritt å rakke ned på hverandre, planlegge ifra alle kanter så er det vel greit å vente på årsmøte, da kommer nytt styre og det vil da mest sannsynlig plukka ut folk som skal arrangere treff!
edit: Bildet av volvogjengen er jo bare at de som er det for å stille ut.. Kom ganske mange fler etter det, få med deg resten av depoet alex..
volvo med eller uten andre spiller ingen rolle for meg, bare det blir ett banetreff neste år. det er liksom det man ser frem til
og jeg tror det er viktig å få rekrutert folk til å kjøre på banen. man må ikke ha 700hk for å ha det gøy...
Så bra at noen tar tak i dette så tidlig som nå.
Tror grunnen til at det var et "labert" oppmøte og kjørende fra Volvo sin side var profilering og opplysning om når og hvor.
Når treffet blir opplyst 2 mnd før, så er det ikke rare tiden folk har. 2 mnd høres sikker mye ut til å få ut fingern, men de dagene går fort!
Kjørte ikke denne gangen pga original eksos og kleint ladetrykk, men får vi til et rent Volvo-treff er jeg meget interessert.
Hva med forhåndsbetalende påmelding?
Forhåndsbetalt påmelding er ikke dumt forslag Henrik. Det øker også motivasjonen til de det gjelder til å få ut finger'n tidligere.
Nå har ikke egenandelen vært store summen heller. Snau 1000 lapp eller så. Om man øker det til 1500,- f.eks, så har de fleste råd til det om de vet det 8-10 mnd på forhånd.
Forhåndsbetalt påmelding er ikke dumt forslag Henrik. Det øker også motivasjonen til de det gjelder til å få ut finger'n tidligere.
Nå har ikke egenandelen vært store summen heller. Snau 1000 lapp eller så. Om man øker det til 1500,- f.eks, så har de fleste råd til det om de vet det 8-10 mnd på forhånd.
Det var vært mulig å forhåndspåmelde seg sånn det er nå..
Grunnen til at det ikke ble opplyst var vel manglende interesse ifra nåværende styre og styreleder som har bedt hos holde ann litt med det meste!
Jeg bor ca en halvtime unna banen.. Jeg fant ut av når treffet var dagen før... Greit nok at jeg ikke har vært så veldig aktiv her i løpet av de siste par åra, men når det er spesielle ting så burde det ihvertfall vært mulig å sende ut en masse-pm eller mail.
Hadde jeg fått en påminnelse ett par uker i forveien, så hadde jeg og noen venner kunnet kommet med en 2-3 biler. Enten biler som hadde blitt hivd sammen for dette, eller biler som vi egentlig skulle ha skrudd på for lengst. Men når man først finner ut av det dagen før, da er det for sent...
Og er enig med at det må påpekes at man ikke behøver annet enn en original bil for å ha det gøy.
Er jo bare å spre det over alt. Til svensker, til nord, sør, øst og vest. Facebook-promotering er jo et kjempe virkemiddel.
Kloke ord Henrik, det gjelder å tenke i riktige baner og se det store bildet. Oppmerksomhet og profilering er nøkkelen til suksess.
Jeg noterer meg at de mest kritiske til våre treff, er de som ikke møter opp.. Årets treff var en knallsuksess, selvfølgelig er det ønskelig med et rent volvotreff, men volvofolket vil jo ikke ha det.
Jeg talte fler volvoer på grusplassen, enn på utstillingen. Det spiller ingen rolle hvordan bilen din ser ut, hvis du stiller ut så fòrer du oppunder en god sak.
Jeg ble mildt sagt overrasket over hvor mye forskjellig som dukket opp. Jeg fikk riktignok ikke sett så mye som en sladd siden jeg var opptatt med andre ting, men var det mange her inne på forumet som fikk med seg hva Magic Man dukket opp med i år?
Det er noe av det drøyeste jeg har sett. Det er på grunn av sånt, jeg vil ha treff. Det vil bli gjort en rekke endringer når det nye styret er satt, og jeg håper selvfølgelig på et rent volvotreff, men allerede til neste år, det tror jeg nok ikke går. Vi har en god greie på gang med OMC, og det ser ut til å fortsette.
Gardermoen treffene er kanskje ikke det mest spennende for alle, men det gir oss arrangører en god pekepinn på hvordan folk stiller seg til treff. Ikke for å dra opp igjen en Gardermoen-diskusjon, men jeg føler jeg er på fornavn med hele gjengen der oppe nå. (Ikke at det er en dårlig ting. :D)
Poenget nå, er å unngå å involvere OMC eller andre merker. Da kan man like godt dra på gatebil. Jeg lot være å komme på treff nettopp pga det. Jeg har absolutt null interesse for Opel, og kaster ikke bort så mye som et blikk på de med mindre det er påtvunget. Det er plenty med Volvo her i landet, og som flere er inne på her, så er det markedsføring av klubben vår, og få til et bra opplegg, så er jeg ganske sikker på at vi klarer det på egenhånd + at vi sitter igjen med et overskudd i kassa når dagen er over.
Kan ikke sammenligne Gatebil med ett av våre treff. Det er to helt forskjellige verdner.
Det også folk ikke må glemme er at i 2008 som det refereres til, så kostet baneleia på rudskogen bare en brøkdel av hva den gjør idag.
Jeg tror ganske sikkert klubben ikke er istand til å holde treffet alene, det må sponsorer til. Og det er selvfølgelig en av tinga som må jobbes med av det nye styret, for der kan vi bli bedre.
Visst kan man sammenligne gatebil eller trackday.no-treff med vårt eget treff - begge er jo åpne for alle merker selv om målestokken på treffet er ulik. Problemet er bare at folk flest som vil dra på blandingstreff velger de andre da dem fremstår som mye mer attraktive.
2008 og 2009 - og noen flere år med tålelig bra oppmøte. Baneleia er ikke problemet, det er oppmøte, inntekter og samarbeidspartnere, eller rettere sagt mangelen på dette, som er problemet.
Legger man litt innsats i planleggingen av disse elementene på forhånd kan jeg garantere at det ikke er noe problem å få et rent volvotreff til å gå i pluss selvom utgiftene ligger på 100k++.
Dette blir teorier, men med god markedsføring så kunne kanskje antallet Volvo vært dobla. Og da tenker jeg kun på gratis markedsføring, som facebook etc. Deler av reklameplassen kunne vært brukt til en banner for treffet så får alle en påminner om det hver eneste gang forumet åpnes osv osv... Ikke alle som får med seg et treff som blir annonsert 1 gang i 1 tråd på hverken forum eller alt som skjer på facebook, så lenge det ikke blir løftet ofte.
Jeg er innom forumet ofte selv om jeg ikke har Volvo for tiden, og jeg hørte vel om at det skulle være et treff ganske tidlig, så hørte jeg ikke no mer om det før jeg tilfeldigvis såg noe om det i OMC sin facebookside for treffet like før, fordi jeg har en Opel-fyr som venn på facebook... Kunne like gjerne gått glipp av det, noe jeg tipper mange gjorde.
Dette betyr selvsagt ikke at jeg mener dere som sto for gjennomføringen kunne gjort noe annerledes, jeg vet det ble gjort litt endringer i ansvarsområder i hui og hast rett før treffet og at det er så lite klaging på gjennomføringen med folk som har fått ansvaret noen dager i forveien er vel mer eller mindre utrolig ;)
Kanskje styret nesten skulle hatt en markedsføringsansvarlig? Eller iallfall at en har markedsføringsansvar..? Per Turbo? :p
Er man negativt innstilt på forhånd, så er det dømt til å gå dårlig. Det som trengs nå, er noen som har evnen til å tenke utenfor boksen. Sitter man bare på baken og venter på at ting skal bli dytta i henda på en, så skjer det ingen verdens ting.
Det må satses på riktige områder, og man må ha kompetente folk til å styre den biten med markedsføring av både klubb og treff. Sånt nytter det ikke å legge i fanget på hvem som helst. Det er forskjellige typer entusiaster i forskjellige deler av miljøet. Da er det viktig å trigge interessen hos så mange som mulig. Ikke kun den halvslappe Naver'n som henger nedpå på Shell'n på kveldstid, og som ikke veit om han har råd til bensin for å komme seg hjem... (Satt såvidt på spissen). Man må også prøve å få med seg den middelaldrende mannen/dama, som kanskje stiller med en Amazon/PV som er finere en gjennomsnittet, og som gjerne vil dele det med oss. Et sånt treff kan gjøres til så mye mer enn kun banekjøring. Det bør være et opplegg rundt resten også. Som gjør at folk har lyst til å ta turen uansett. Skal man kun sitte å fokusere på begrensningene hele tida, så kommer man heller ikke noen vei. Det er mulighetene man må se på. begrensingene er allerede der, men de kan endres. Har man ikke trua, eller prøver å sette seg noen mål, så blir det ikke framgang heller. Se heller på hva man sjøl kan bidra med for å få det til, og fordele ansvarsoppgaver ut til folk med kompetanse til å mestre de.
Det som er gøy med å få kommentaren: "Det går ikke", "Det er ikke mulig", er å snu seg og se på de mens man sier: - Hold my beer and watch this shit [emoji16]
Skal man bygge opp medlemstall og fremstå som en attraktiv klubb tror jeg ikke løsningen er å trappe ned. Det er stort potensiale for betalende medlemmer og nye inntekter bare klubben gjør ting riktig i forhold til profilering. Det bør som sagt være fullt mulig å gjennomføre et fullskala, selvfinansierende volvo-treff på Rudskogen.
Tar man et billigere alternativ, og får realisert et rent volvotreff - så vil jeg ikke kalle det og trappe ned. Det er jo veldig risikabelt og satse så hardt spør du meg når interessen virker så fraværende som det blir beskrevet. Vil tro og begynne med rimeligere alternativ for og vise at det kan arrangeres rent volvotreff er plassen og begynne.
Reklamer godt, lag facebook arrangemang, heng opp plakater rundt om. Men også hver enkelt som kanskje har tenkt seg på treffet tar et enkelt tak og få med seg kanskje minst 1 kompis til og kjøre på banen? La oss si det i utgangspunktet kommer 100stk som skal kjøre på banen, og hver enkelt har klart og få med en venn som også skal kjøre. Vips 200 stk? Eller vi kan kanskje halvere og, at annenhver får med seg en - da har man 50stk ekstra. blir fort 50 000,- ekstra. Ikke uoverkommelig spør du meg.
Bedre og satse litt i det små, for og så kanskje når det 100% sikkert lar seg gjennomføre og ta ibruk Rudskogen igjen.
Så Våler er ikke et alternativ som er bra nok?
Bra nok på hvilken måte?
Det spørs hva man ønsker å oppnå med treffet. Personlig tror jeg at å flytte hovedtreffet fra Rudskogen til Våler signaliserer en reduksjon i aktivitets- og ambisjonsnivået for klubben. Og det gir isåfall stikk motsatt effekt av hva man bør etterstrebe slik situasjonen er i klubben nå. Det er i nedgangstider man må satse. Og å jobbe for et stort, rendyrket og vellykket volvotreff på norges nasjonalarena for motorsport bør være målet!
Nå føler jeg at jeg må skrive litt her.
For det første: Jeg har aldri uttalt meg om årets treff slik som det kan virke som om Alex refererer til på forrige side. :) Jeg snakket på grunnlag av treffene 2011, 2012 og 2013. Jeg var ikke på treffet i år fordi jeg flyttet til Bodø dagen før, og det ble derfor vanskelig å komme seg ned igjen til treffet. Dog skal det sies at jeg har vært med på det meste av planleggingen siden 2012, og vært på alle terffene siden 2009 bortsett fra i år. :)
Hvordan årets treff var aner jeg ikke, for der var jeg jo ikke :) At jeg leser at det gikk bra gjør meg glad. :)
Dog er jeg litt uenig i enkelte punkter her. Jeg er enig i at 2008 var et suksessår, og det var første gang jeg var på treff. Dog mener jeg å ha lest at baneleia i 2008 var på 30 000,- for en lørdag, og da var det heller ikke krav om banemannskap. Det vil si at det var 70 000,- billigere å arrangere da enn hva det er nå på grunn av nye krav fra Rudskogen, samt voldsom økning i baneleie. :) Så det er helt klart at det utgjør en god del :)
Forhåndspåmelding har vi jo hatt så lenge jeg kan huske :) Men hos oss virker det tydeligvis ikke som motivasjon slik en skulle tro, for det har vel aldri vært mer enn 10 stk som har forhåndspåmeldt seg. Det virker rett og slett som om folk ikke tørr :p
Dog har jeg veldig tro på at det kommer seg veldig med nytt styre. Til slutt var det vel bare Petter, jeg og Arne som holdt på med Rudskogen, og da blir det fort vanskelig, og laber motivasjon. I fjor gjorde jo også Kjetil en kjempejobb! :)
Jeg ser gode forslag fra alle kanter her, og et rent Volvotreff er selvfølgelig det alle helst skulle sett, men en reell begrensning man må se på er det økonomiske. For å sette det litt i perspektiv, et styre som i helhet er ansvarlig for pengesekken til VCCN, kan ikke leie Rudskogen uten en viss indikasjon på stort oppmøte, det være seg enten fra tidligere events eller fra stor oppslutning og entusiasme under annonsering av eventen. Som Aarnes har sagt er ikke VCCNs formål å gå med dundrende overskudd for å tjene seg så rik og feit som mulig, men å gå med underskudd er kontraproduktivt og setter effektiv stopp for fremtidige happenings. Derfor er man avhengig av at folk viser en entusiasme i forkant, og gjerne så lang tid i forkant som mulig (ref forslaget om å planlegge 8-10 måneder i forveien), slik at styret kan leie bane, mannskap og tilhørende med en viss sikkerhet i at dette ikke blir enorme tap.
Misforstå meg rett, jeg peker ikke på noen her, men en økende trend jeg har sett i det siste er folk som nesten sier at de ikke gidder være med å dra klubben tilbake til en med et velorganisert styre, men kommer tilbake med kontingent når et velfungerende styre er på plass. Hvordan skal man kunne planlegge langt i forveien med en slik holdning? Om man hadde fått en sterk respons på varsling om nytt styre, mange interesserte, og en viss tiltro til at et nytt styre blir innsatt for å heve klubbens kvalitet, er det mye lettere å bruke penger på noe som er såpass usikkert som et Rudskogentreff. Jeg sier usikkert fordi med mindre man stiller med mange sterke sponsorer, er forskjellen mellom overskudd og underskudd totalt avhengit av oppmøte. Selvfølgelig, grundig og planlagt annonsering og oppmerksomhet rundt eventen i forkant er en forutsetning, men dette med at Rudskogen har steget kraftig i pris er ikke noe vi kan feie under teppet med tanken om at vi skaffer sponsorer. Å skaffe interesserte sponsorer er jo ikke nødvendigvis gitt av seg selv det heller.
Det blir litt rambling her, kanskje mer for egen del, for å få ut de tankene jeg har gjort meg om temaet de siste dagene. Både denne tråden og Nytt Styre-tråden har etterhvert utviklet seg til rene debatter om hvordan klubben styres, og det er jo kun positivt, om man klarer å holde seg saklig.
Jeg tror det jeg kommer frem til, etter å ha lest alt dette, er at jeg synes vi burde konsentrere oss om å få på plass et velfungerende styre før vi legger altfor mye tid og oenger ned i noe annet. I verste fall blir det ikke noe rent Volvotreff på Rudskogen neste år, men om det kan bidra til at treffet deretter blir en braksuksess med kun svarte tall og et kanonoppmøte, fordi det ble godt planlagt og annonsert, synes jeg det er et godt kompromiss. Vålerbanen virker for met som et godt alternativ og, sålenge deltsgere blir grundig opplyst om at dette er et midlertidig virkemiddel for å bygge opp oppmerksomhet og deltagelse for å komme oss tilbake til Rudskogen, tror jeg ikke noen vil se på det som et dårligere tilbud, men en tilmålt og beregnet måte å få klubben opp på den høyden vi alle vil ha den på.
Så Våler er ikke et alternativ som er bra nok?
våler er mer enn bra nok bare det blir ett hovedtreff i 2015!
Vil tru at det å legge banedag til Våler kan treffe et større publikum. Ser for meg at fleire frå Trøndelag, Møre og Sogn kan sjå seg syne med å ta turen. Er jo faktisk mulig å ta en dagstur viss ein er litt entusiastiske :)
EDIT: vi prøvde oss med dagstur til rudskogen i 2011, det vart litt i overkant med quanta km/tid med køyring sidan treffet den gang var på en søndag...
Og i alle tilfeller gjør det vel ikke noe å få litt variasjon i svingene? Etterhvert, om det drar nok folk og det er butikk nok, kan man jo ha årlige treff begge steder.
Vil tru at det å legge banedag til Våler kan treffe et større publikum. Ser for meg at fleire frå Trøndelag, Møre og Sogn kan sjå seg syne med å ta turen. Er jo faktisk mulig å ta en dagstur viss ein er litt entusiastiske :)
EDIT: vi prøvde oss med dagstur til rudskogen i 2011, det vart litt i overkant med quanta km/tid med køyring sidan treffet den gang var på en søndag...
Det var også hovudsakleg grunnnen til eit samarbeid med OMC, at det gjorde at vi kunne arrangere eit laurdagsarrangement for halv pris. Laurdag var då dobbelt så dyrt som søndag.
Jeg var selv på treffet på Rudskogen i år og all ære til de som var med og arrangerte. Veldig bra ut fra forutsetningene :)
Men muligheten for å arrangere et rent stort Volvo-treff burde være tilstede.
Rudskogen er jo mye mer sentralt plassert enn f.eks Ål/Torpo.
Å kombinere et stort utstillingstreff med banekjøring burde kunne trekke MANGE Volvoer.
Alt koker ned til god markedsføring.
Om det blir annonsert tidlig nok og godt nok burde dette bli veldig bra neste år :D
Jeg gleder meg til neste treff allerede! Ser mye bra initiativ her i tråden.
Alt koker ned til god markedsføring, og det at folk reagerer tilsvarende på god markedsføring. Om man annonserer tidlig med all mulig pomp og prakt, og ikke får en stille fjert fra deltagere, går jo alt av planer i dass. Dette er jo noe av trenden i det siste, at folk enten ikke er her inne for å få med seg relevante saker, eller rett og slett gir beng, noe som antageligvis skyldes et styre medlemmene ikke har vært fornøyd med. Derfor, og dette er vel den korteste oppsummeringen av mine tanker rundt temaet: Nytt styre først, fornøyde medlemmer deretter, og så kan vi tenke på store økonomiske forpliktelser.
Det var også hovudsakleg grunnnen til eit samarbeid med OMC, at det gjorde at vi kunne arrangere eit laurdagsarrangement for halv pris. Laurdag var då dobbelt så dyrt som søndag.
Ja, ser den. Skulle gjerne ha tatt meg ei helg nedover for å både stille ut og køyre bil, men siste 3 år har berre ikkje det vore hverken kapasitet eller tid til slike prioriteringar.
Alt koker ned til god markedsføring, og det at folk reagerer tilsvarende på god markedsføring. Om man annonserer tidlig med all mulig pomp og prakt, og ikke får en stille fjert fra deltagere, går jo alt av planer i dass. Dette er jo noe av trenden i det siste, at folk enten ikke er her inne for å få med seg relevante saker, eller rett og slett gir beng, noe som antageligvis skyldes et styre medlemmene ikke har vært fornøyd med. Derfor, og dette er vel den korteste oppsummeringen av mine tanker rundt temaet: Nytt styre først, fornøyde medlemmer deretter, og så kan vi tenke på store økonomiske forpliktelser.
Det var ein veldig enkel konklusjon, det er nok mange andre faktorar som spelar inn. For dei aller fleste vccn-forumbrukarar og medlemar, er nok styret totalt uinteressant.
Eg skal kome med eit forsøk på å forklare det, slik eg ser det.
Eit banetreff for Volvo var nytt og spanade tilbake i 2008 og tidlegare, reint eksotisk, gatebiltrenden var ny og interessa var stor. All meiningsutveksling på Internett gjekk føre seg på forum, og kanskje på eit eller anna dårleg forum. Volvoforum først og VCCN vart suverent størst her. Sidan kom framveksten av Facebook og andre sosiale medium, folk sine vanar endra seg, og det dukkar opp ein del volvogrupper på facebook som kanskje trakk meir av dei yngste. I den same tida kom framveksten av smarttelefonar og etter kvart nettbrett, slike plattformer er fint til å sjå og lese på, men det blir fort ei plage å gjere noko anna enn å svare på enkeltpostar, å legge ut skikkeleg innhald er eit pes - derfor har det generelle innhaldet gått ned, og forumet virkar mindre intessant.
Prisane går opp, tidels mykje, på Rudskogen, fleire ser at dette er usikkert økonomi og ein kompenserar med å sleppe andre merker inn på sine merkestreff, attpåtil veljer å arrangere i lag. Rudskogen har eit reglement som regulerar veldig korleis ein kan tene pengar. I praksis er det mogleg å køyre på "skogen" omtrent når ein vil, sidan det er opent for å betale seg inn, ein treng ikkje å planlegge fram mot VCCN-treffet, ein veit også det at å førehandsbetale er då unødvendig.
Men ein faktor er ekstremt viktig, biltilsynet skriv ikkje ut prøveskilt lengre som kan brukast på bane, og då er plutseleg halvparten av bilane vekke.
I år kræsja også datoen med Vallåkra, det var heller ikkje bra.
Men sjølvsagt er det ein enorm slitasje på leiinga i klubben. Marknadsføringa har vore for dårleg.
Mulig en enkel konklusjon, ja. Kanskje litt for mye av en konklusjon, kall det heller en refleksjon. Det er jo ikke til å stikke under en pizza at en del medlemmer har vist misnøye og lite entusiasme ang nåværende styre, som kan ha en innvirkning, men selvfølgelig er det andre faktorer.
Dette med sosiale media er jo noe som må tas med i regninga. Personlig skriver jeg absolutt mest på VCCN via telefonen, men jeg har en telefon og en tilpasning som gjør det lettere enn på feks en iPhone. At endel foretrekker Facebook er jo ikke til å unngå, men da kan det jo i fremtiden inkluderes en Sosial Media-ansvarlig i styret. Hva med en egen Instagramkonto for VCCN, med bilder og slikt, samt en hurtiginfotjeneste via for eksempel Snapchat? Om det er poengløst eller ikke spiller egentlig ingen rolle siden det kreves såpass liten innsats for å holde dette vedlike.
Angående det med prøveskilt stiller jeg meg veldig bak gaupe. Vi mistet over halvparten av kjørerne fra 2011 til 2012. 2011 var siste året med prøveskilt.
Men, dette gjelder altså kun biler uten banelisens? Har et par Volvo løpsbiler i nærneste omkrets jeg kanskje kunne tatt med meg, som er langt i fra gategodkjente.
Men, dette gjelder altså kun biler uten banelisens? Har et par Volvo løpsbiler i nærneste omkrets jeg kanskje kunne tatt med meg, som er langt i fra gategodkjente.
Ein kan ikkje kombinere lisensbilar og gatebilar, og det krever eit voldsomt opplegg for lisensløp, som er urealistisk for ein klubb som vår.
Det er ingen grunn til at det skal være noe mindre interesse blant folk for å komme på bane/utstillingstreff på Rudskogen i 2014 enn i 2008. Det blir for enkelt å skylde på ny teknologi og sosiale medier som hovedårsaken til dårlig oppslutning, markedsføring handler om å nå ut til brukerne i de kanalene som brukes, og ikke minst gjøre hovedtreffet til noe mer enn bare et forumtreff! Volvo-interesserte folk som aldri har hørt om vccn.no bør også få med seg dette, og da handler det om planlegging, profilering og samarbeidsavtaler i en helt annen skala enn det som har vært tilfelle frem til nå.
I dag sitter tydeligvis klubbledelsen og innbiller seg at folk skal komme trekkende fra fjern og nær i hopetall etter å ha slengt ut en forumtråd noen måneder i forveien. Da sier det seg selv det ikke blir liv laga..
Alex, slapp av litt. Helt enig i at andre platformer ikke har blitt brukt godt nok, men det er ingen som motsier deg. Og du må vel innse at økonomien har en stor del av skylda du og? Ettersom det koster såpass mye, må man ha en garanti for at folk dukker opp. Det er ikke noen vits i å legge skyld på den og de for ikke å ha brukt andre platformer godt nok.
Du sier det selv, at klubbledelsen i dag ikke gjør ditt og datt. Burde ikke da fokuset være først og fremst på å få inn et etablert og fungerende styre?
Selvfølgelig, men det interessante er ikke hvem som sitter i styret, det interessante er hva som blir gjort og på hvilken måte man skal nå målene. Og det er hva denne tråden handler om.
Men da sier vi det sånn da folkens, at siden økonomien er så dårlig og treffene så dyre, at vi bare trapper ned ambisjonsnivået istedenfor å finne løsninger på hvordan man kan skaffe de nødvendige inntektene.
Den passiv-aggressive holdningen hører hjemme hos ei furten skolejente, ikke i en debatt der de aller fleste, uavhengig av hva du måtte velge å se, er ute etter å heke klubben tilbake til nivået den har vært på.
Nåværende styre har signalisert at det vil trekke seg, og vi har interesserte kandidater til å overta. Dette avgjøres neste helg. Selvfølgelig kan vi diskutere hva som kan og ikke kan gjøres, men at det nåværende styret skal fatte vedtak om utgifter det neste styret skal stå inne for, uten å se helt klart for oss hva neste år bringer, er som å begynne å løpe før du har knytt skolissa.
Det samme gjelder hvem som har skyld i situasjonen vi nå er i. Fakta er at vi er i en situasjon med lite oppslutning rundt styret, og selv om dette kan hjelpes på i stor grad ved annonsering og å spre budskapet her og på andre platformer, kan ikke et styre kaste 100k på Rudskogen uten å vite hvordan oppmøtet blir. Du har sikkert lagt merke til at det er lite aktivitet på forumet i det siste kontra høydepunktene for et par år siden, og vi hat ingen andre måter helt ennå å måle entusiasme på.
Jeg sier ikke at vi skal si oss ferdige med Rudskogen, men at vi ikke skal løpe inn i en stuasjon vi ikke aner utfallet av. Refleksjon og kalkulerte risikoer og hele pakka.
Og for ordens skyld: jeg tror du har godt av å legge fra deg journalisten innimellom. Bildet som fronter denne tråden er på ingen måte representative for årets oppmøte. Bildet til høyre var det jeg som tok, fra toppen av brua, med et snevert synsfelt og på slutten av dagen. Man ser ingen av bilene som sto på siden, eller noen av de som var på banen.
Økonomien er ikke dårlig, og det er ikke noe vits å trappe ned ambisjonene på sikt. Da har du missforstått hele greia.
Det som diskuteres her er måter å kunne nå målet på, og basert på tidligere års oppmøte er det skummelt å prøve å ta hele risken selv neste år. :) Det er tross alt snakk om over 100 000,-. Det er ikke småpenger :)
Jeg mener å skrinlegge samarbeidet med OMC er en dårlig løsning. Måten det har blitt gjort på nå å dele utgiften emed de på er veien som arrangjør på banedag kommer til å gå.
Jeg er jo litt over middels mye på Rudskogen, og ikke en eneste klubb i år kjører kun sitt eget merke. Eller jo, Porshe club Norge gjør det. Et kjapt søk på forumet dems sier 1800 betalende medlemmer som betaler 700 kr i året. 1.260.000 kr i medlemsinntekter i året.
Hva har VCCN i inntekter i låpet av et år?
Ja markedsføring er viktig. Men folkene må fortsatt opp av sofaen og komme på treffet. PotetNorge er litt tråe her.
Kjapt regnestykke for VCCN. 100000 i utgifter på en dag. 800kr mer bil på banen. 125 biler...... Er det mulig???
Og å flytte hovedtreffet til Våler blir som å gå 15-20 år tilbake i tid etter vi er vandt til forholdene på rudskogen synes jeg.
Mitt (sikkert forhatte) forslag:
Fortsette samarbeid med OMC. Det er en ganske lik klubb som vår i kjørestil, dele utgifter, OG kanskje prøve på et helgtreff med sosialt på kvelden.
Markedsføre som dere sier er gull.
Få til lisenskjøring, evt håpe "banebillisensordningen" er oppe til neste år.
Ok. Så da ligger det an til å ekskludere medlemmer fra å ville komme på fremtidige treff da? Er det noen god løsning da? Poenget er for enhver pris å unngå å blande inn andre klubber og merker. Da kan man jo like gjerne slå trackday sammen med gatebil for å komme enda billigere unna, og samtidig se alt det uinteressante . Det fine med trackday var at man slapp å måtte se på tyskerskrot og japseplast. De som måtte ønske det kan jo heller reise på et av OMC sine arrangement.
Ingen ting er beslutta, dette er opp til nytt styre.
Einaste poenget mitt er å belyse saken slik at folk forstår situasjonen bedre. Ein kjem langt med sterk vilje, men det er ikkje alltid det er nok.
Og hvis noen få absolutt nekter å komme på et treff som deles av et annet merke, og VCCN ikke ser det forsvarlig å leie banen på egenhånd, så får de bare nekte å komme. Regner selvfølgelig med at et nytt styre skal utforske alle muligheter innen det å dra inn penger på andre måter, eksempelvis med sponsorer, men det blir for dumt å skulle bruke dobbelt så mye på et treff, for å inkluderer de som absolutt ikke vil se på Opel.
Det er tross alt ikke verre enn å lukke øya.
Vilje, og så handlekraft. Det har vært mangelvare de siste åra. Forøvrig synes jeg vi skal forsøke å diskutere sak og ikke person, så får dere ha meg unnskyldt om noe av det jeg skriver føles provoserende. Hensikten er å få igang en skikkelig debatt med litt takhøyde om hvordan hovedtreffet skal avvikles i fremtiden. Det trengs, og nå ser det ut som vi er i full sving :D
Om jeg så er journalist av yrke er irrelevant for min deltagelse her på forumet, det er det engasjement og volvolidenskap som står for. "Passiv-aggressiv" synes jeg er en lite treffende karakteristikk hvis du har forstått trådstarters intensjoner, Raymond - les første post ;)
Kjapt regnestykke for VCCN. 100000 i utgifter på en dag. 800kr mer bil på banen. 125 biler...... Er det mulig???
Og å flytte hovedtreffet til Våler blir som å gå 15-20 år tilbake i tid etter vi er vandt til forholdene på rudskogen synes jeg.
Hva får deg til å tro at treffet kun må finansieres gjennom folk som betaler for å kjøre på bane?
Ellers enig i at Våler blir et skritt tilbake i forhold til fasiliteter og mulighetene på området.
Vilje, og så handlekraft. Det har vært mangelvare de siste åra. Forøvrig synes jeg vi skal forsøke å diskutere sak og ikke person, så får dere ha meg unnskyldt om noe av det jeg skriver føles provoserende. Hensikten er å få igang en skikkelig debatt med litt takhøyde om hvordan hovedtreffet skal avvikles i fremtiden. Det trengs, og nå ser det ut som vi er i full sving :D
Om jeg så er journalist av yrke er irrelevant for min deltagelse her på forumet, det er det engasjement og volvolidenskap som står for. "Passiv-aggressiv" synes jeg er en lite treffende karakteristikk hvis du har forstått trådstarters intensjoner, Raymond - les første post ;)
Hensikten er sikkert veldig god, men budskapet ditt oppfattes hvertfall av meg som noe skeivt. For meg virker det som at du er opptatt av å fordele skyld, noe som i seg selv er poengløst. Å starte tråden med to bilder som på ingen måte representere forskjellene mellom 08 og i år, men som i mine øyne er valgt og vinklet for å øke dramatikken bak det hele virker for meg som journalistikk. Det samme gjør skyldfordelingen, attpåtil dårlig journalistikk.
Men da sier vi det sånn da folkens, at siden økonomien er så dårlig og treffene så dyre, at vi bare trapper ned ambisjonsnivået istedenfor å finne løsninger på hvordan man kan skaffe de nødvendige inntektene.
Og dette utsagnet her finnes jo ikke konstruktivt på noen måte, det virker bare som at du er furt over å bli motsagt. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at det ER sånn, jeg sier bare det virker sånn, og som de aller fleste med en viss debattevne kan si seg enig i: det handler ikke om hva du MENER, men om hva som OPPFATTES.
Legg merke til at jeg skriver at dette er hvordan jeg oppfatter det, snakker ikke på noen andres vegne her.
Å ha et arrangement på Vålerbanen er noe jeg absolutt ser på som en god mulighet, det er litt lenger opp i landet som gjør at flere som har lengre reisevei enn de som debatterer i denne tråden har anledning til å komme.
Selvfølgelig er det gromt med "nye Rudskogen", men det er ikke den eneste banen i Norge.
Jeg også vil aller helst ha et rent volvo-treff, men volvofolket vil jo ikke ha det. Ifjord kostet det 100,- å stille ut, mens i år var det gratis for betalende medlemmer. Allikevel valgte de aller fleste å stå gratis på grusplassen, med biler som jeg kan garrantere hadde tatt pokal.
For meg virker det som at du er opptatt av å fordele skyld, noe som i seg selv er poengløst. Å starte tråden med to bilder som på ingen måte representere forskjellene mellom 08 og i år, men som i mine øyne er valgt og vinklet for å øke dramatikken bak det hele virker for meg som journalistikk. Det samme gjør skyldfordelingen, attpåtil dårlig
Jeg valgte to de to oversiktsbildene jeg hadde til rådighet som best mulig illustrerte oversikten på plassen. Og at det var flere hundre fremmøtte biler i 2008/2009 mot ca 15(?) utstilte i år er vel ingen hemmelighet.
Lenger ned i tråden la jeg ut Aarnes sitt bilde som viser "utstillingsrekka" i år.
Men la nå dette ligge, og se fremover. Jeg skjønner ikke hvor du får dette med skyldfordeling fra - hvor har jeg gitt noen skylda for noe utover å peke på den helt generelle bakgrunnen for dagens situasjon i første innlegg?
La oss nå finne ut hva medlemmene ønsker med hovedtreffet og ta med oss det inn mot planleggingen av neste års arrangement.
Jeg også vil aller helst ha et rent volvo-treff, men volvofolket vil jo ikke ha det. Ifjord kostet det 100,- å stille ut, mens i år var det gratis for betalende medlemmer. Allikevel valgte de aller fleste å stå gratis på grusplassen, med biler som jeg kan garrantere hadde tatt pokal.
Kan det ha noe med informasjon å gjøre? Jeg tipper at bilene med pokal-potensiale på grusplassen neppe hadde fått med seg dette..:)
Dette blir for dumt Raymond... Lukke øya??
Blir like saklig som om jeg skulle sagt at jeg strekker meg godt utover grensene når jeg aksepterer at det stiller 740'er og 940'er på trackday og treff.
Det er ikke snakk om "nekte". Hele opplegget blir bare helt uinteressant. Og det er det ikke bare "noen få" som synes.
Jeg sier det gjerne rett ut, for jeg er ikke redd for å ha egne meninger.
Og hvis noen få absolutt nekter å komme på et treff som deles av et annet merke, og VCCN ikke ser det forsvarlig å leie banen på egenhånd, så får de bare nekte å komme. Regner selvfølgelig med at et nytt styre skal utforske alle muligheter innen det å dra inn penger på andre måter, eksempelvis med sponsorer, men det blir for dumt å skulle bruke dobbelt så mye på et treff, for å inkluderer de som absolutt ikke vil se på Opel.
Det er tross alt ikke verre enn å lukke øya.
volvoRsport
05/09/14, 16:36
Og at det var flere hundre fremmøtte biler i 2008/2009 mot ca 15(?) utstilte i år er vel ingen hemmelighet.
Det var ingen organisert utstilling i '08 og '09 såvidt jeg husker, det du snakker om var en del av parkeringen. Hadde du tatt med alle Volvo'ene som sto på grusplassen/parkeringen i år så hadde tallet sikkert vært noe annet enn 15 biler.
Har det vært elendig oppmøte de siste åra kontra tidligere, eller ikke? Sånn, ferdig snakka..
Blir like saklig som om jeg skulle sagt at jeg strekker meg godt utover grensene når jeg aksepterer at det stiller 740'er og 940'er på trackday og treff.
Det er ikke snakk om "nekte". Hele opplegget blir bare helt uinteressant. Og det er det ikke bare "noen få" som synes.
Aksepterer? Hvis du ønsker å arrangere ditt eget treff hvor det kun er lov å kjøre Volvo 240 så står du helt fritt til å gjøre det. Hvis absolutt alle kun skulle fått se den bilen de liker best hadde det ikke blitt mye til treff.
Egne meninger må du absolutt ha, ingen sier du er redd for å si det heller, men du sa ganske krystallklart at det er uaktuelt for deg å dukke opp på et delt treff... om det ikke er å nekte, hva er det da? Helt seriøst, ikke sarkastisk ment, jeg vil gjerne vite hva du mente.
Dette handler om å finne god løsning som de fleste kan akseptere, gjør det ikke? Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde, og hittil har jeg sett flest stemmer FOR et delt treff, nettopp fordi det gjør sjansene større for å gjennomføre, samt billigere for både klubb og medlemmer. Hva ble det regnet på baki her, 125 biler må på banen, til 800 kr stykket, for at ikke VCCN skal gå med dundrende underskudd, og inntil vi ser tall på hvor mye sponsorer faktisk kan bidra med, må man anta at kjøreprisen er eneste inntektskilde her, synes jeg. Å da halvere prisen gjør det mye mer realistisk, men selvfølgelig, som jeg har sagt, hadde et rent Volvotreff vært å foretrekke.
På slutten av dagen, om det ikke finnes reelle alternativer bortsett fra å leie Rudskogen med OMC, eller ikke leie i det hele tatt, blir det opp til hver enkelt om de ønsker å komme. Jeg forstår bare ikke hvorfor det er en så hysterisk tragedie OM vi må dele banen med noen. I verste fall får vi muligheten til å se noen gamle Volvoer kjøre møkka av en eller annen Opel, og DET liker jeg å se på.
Aksepterer? Hvis du ønsker å arrangere ditt eget treff hvor det kun er lov å kjøre Volvo 240 så står du helt fritt til å gjøre det. Hvis absolutt alle kun skulle fått se den bilen de liker best hadde det ikke blitt mye til treff.
Ja Christian. Nettopp derfor jeg IKKE har sagt det.
Det var det som var poenget mitt.
Litt uinteressant må man jo bare finne seg i. Men når det nærmer seg 90% uinteressant, så må man jo forsøke å få endret det til å bli mer interessant.
Hvorfor i all verden skal kjøreprisen være eneste inntektskilde? Det er liksom opplest og vedtatt at hvis vi ikke har eks antall sjåfører som betaler eks antall kroner, går regnestykket i dass. Det er lov å tenke litt uttafor boksen!
Mulighetene er mange, vi er flere som hevder at det ville vært fullt ut realistisk å gjennomføre et rent volvotreff bare man legger ned litt innsats på de rette tingene. Både undertegnede og Ola Moen har lansert en rekke forslag tidligere som garantert ville økt oppslutningen og bidratt til nye inntekter uten at noe har skjedd. Og til og med når vi nå tilbyr oss å ta på oss oppgaven selv, av ren og skjær entusiasme for å hjelpe klubben, og forklarer at vi har en strategi for hvordan vi kan lykkes, er det tilsynelatende fortsatt ingen som er interessert.
Jeg har ihvertfall ikke sett noen av nøkkelpersonene her som har vist interesse for hvilke tiltak som kan finansiere et eget Rudskogen-treff i løpet av tre sider med debatt. Hvorfor ikke det?
Hvorfor i all verden skal kjøreprisen være eneste inntektskilde? Det er liksom opplest og vedtatt at hvis vi ikke har eks antall sjåfører som betaler eks antall kroner, går regnestykket i dass. Det er lov å tenke litt uttafor boksen!
Mulighetene er mange, vi er flere som hevder at det ville vært fullt ut realistisk å gjennomføre et rent volvotreff bare man legger ned litt innsats på de rette tingene. Både undertegnede og Ola Moen har lansert en rekke forslag tidligere som garantert ville økt oppslutningen og bidratt til nye inntekter uten at noe har skjedd. Og til og med når vi nå tilbyr oss å ta på oss oppgaven selv, av ren og skjær entusiasme for å hjelpe klubben, og forklarer at vi har en strategi for hvordan vi kan lykkes, er det tilsynelatende fortsatt ingen som er interessert.
Jeg har ihvertfall ikke sett noen av nøkkelpersonene her som har vist interesse for hvilke tiltak som kan finansiere et eget Rudskogen-treff i løpet av tre sider med debatt. Hvorfor ikke det?
Som jeg skrev, inntil vi har klare tall på hva "utafor boksen" bringer inn, kan vi vel ikke regne med annet et kjøreprisen? Skal klubben leie banen, regne med at det kommer halvparten av deltagerne som trengs, og så regne med at resten løser seg, på en elller annen måte?
Jeg gir stående applaus for entusiasmen, kjør på. Nøkkelpersonene har vist seg de, men de har nok en del å tenke på med tanke på årsmøte rett rundt hjørnet.
Om en annen inntektsskilde dukker opp som garantert dekker over halvparten av bane- og mannskapsleie kan vi selvfølgelig kjøre rent Volvotreff, men å planlegge dette, uten å vite hva vi går mot... vi kan helt sikkert få til spons, men hvor mye? Baneleien er det den er, deretter kommer variablene som er deltagerpris, antall deltagere og sponsorinntekter, vi kan slenge med salg av merch og for moro skyld. Om noen stiller med klare tall basert på fakta, tar jeg av meg hatten og holder kjeft jeg. Inntil da velger jeg å være litt skeptisk, fordi det hittil kun er spekulasjon.
Egne meninger må du absolutt ha, ingen sier du er redd for å si det heller, men du sa ganske krystallklart at det er uaktuelt for deg å dukke opp på et delt treff... om det ikke er å nekte, hva er det da? Helt seriøst, ikke sarkastisk ment, jeg vil gjerne vite hva du mente.
Dette handler om å finne god løsning som de fleste kan akseptere, gjør det ikke? Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde, og hittil har jeg sett flest stemmer FOR et delt treff, nettopp fordi det gjør sjansene større for å gjennomføre, samt billigere for både klubb og medlemmer. Hva ble det regnet på baki her, 125 biler må på banen, til 800 kr stykket, for at ikke VCCN skal gå med dundrende underskudd, og inntil vi ser tall på hvor mye sponsorer faktisk kan bidra med, må man anta at kjøreprisen er eneste inntektskilde her, synes jeg. Å da halvere prisen gjør det mye mer realistisk, men selvfølgelig, som jeg har sagt, hadde et rent Volvotreff vært å foretrekke.
På slutten av dagen, om det ikke finnes reelle alternativer bortsett fra å leie Rudskogen med OMC, eller ikke leie i det hele tatt, blir det opp til hver enkelt om de ønsker å komme. Jeg forstår bare ikke hvorfor det er en så hysterisk tragedie OM vi må dele banen med noen. I verste fall får vi muligheten til å se noen gamle Volvoer kjøre møkka av en eller annen Opel, og DET liker jeg å se på.
Det jeg mener, er at det blir et uinteressant arrangement å bruke tid på når det blir dratt inn elementer som ikke har noe der å gjøre. Det er ikke det samme som å nekte. Litt av hensikten er jo å synes at det er interessant og gøy :-) Beklager om jeg ikke deler entusiasmen deres for Opel, Seat, Kia osv. Jeg ønsker og vil gjerne at et skikkelig treff kun skal bestå av Volvo'er. I alle aldre, typer, og fasonger. Alt fra PV, 300 serie, 400 serie osv. Et bredt spekter.
Gjøre utstillinger med premieringer i de forskjellige klassene, få f.eks en Bilia forhandler, eller Volvo Norge med egen stand, som igjen på forhånd kan informere sine kunder og evt nybilkjøpere om opplegget, slik at de kan invitere sine kunder med på banekjøring med f.eks en ny C30 Polestar, egen nybil eller lignende. Enhver som vil bli kvitt et produkt, er gjerne med på å få det synlig. Da må en presentere et forslag til et opplegg som gjør at de føler at dette er noe de har igjen for å bidra til.
Når det gjelder finansiering, så har vi mange andre muligheter og potensielle støttespillere å henvende oss til også.
Det er flere av oss som har kontakter med ressurser innen bilbransjen som kan være interesserte i oss, og interessante for oss å involvere i et opplegg.
Det som går igjen hos veldig mange her, er en ensporet enkel tankegang rundt den økonomiske delen. Som jeg har sagt tidligere, så kommer man ingen vei med å sette seg ned og vente på et lass med penger. De må skaffes.. Og det er mange måter å skaffe de på. Både innad i klubben, og utenfor klubben.
Vil man ikke, så går det heller ikke. Forsøker man ikke, så går det heller ikke.
En annen ting jeg også har hatt i bakhue et par år, er å få arrangert et vintertreff på Isbane. Og et felles sosialt treff ala "Julebord" eller noe sånt. (Uten kjøring, og høyt hevet glass) På godt norsk, En real fest. ;-)
Jeg synes dette høres veldig bra ut, men hittil har jeg syntes du bare virket sta og jævlig av prinsipp. Legg merke til at jeg sier jeg SYNES.
Som sagt, kanonideer. Kjempetiltak, om det går gjennom og vi får det til. Og jeg sier det igjen: alle vil, meg selv inkludert, ha et rent Volvotreff, og du veit jævlig godt at ingen her dukker opp for å vise entusiasme for Opel, Seat eller Kia. Inntil da velger jeg som sagt å være skeptisk, og synes vi burde holde alle muligheter åpne. Og du burde kanskje ta ditt eget formanende råd om å være saklig.
Dan Bay-Johansen
05/09/14, 18:59
Jeg tror at grunnen til at dere (alex og ola) føler dere møter litt lukkede dører er at vi nå står ovenfor et ekstraordinært styremøte. Et nytt styre skal settes, rettningslinjer og planer skal legges osv.
Akkurat nå er vi litt i ingenmansland, det gamle styret er tom for virk og de ser vel også at det å komme med noen form for avgjørelser og oppmuntringer akkurat nå ikke er så greit pga overnevnte. Det "nye" styret er ikke satt selv om noen personer kanskje peker seg ut for den og den stillingen/oppgaven, dermed har heller ikke disse noe grunnlag for å avgjøre noenting....foreløpig. Samt at disse nevnte personer kanskje ikke har hovedfokus på treff akkurat nuh!
Så mitt tips til dere, sjekk litt rundt og kanskje få ned noe konkret på papiret ifm finansiering o.l. Så kan dere om la oss si en måneds tid legge dette fram for det nye styret og muligens da få noe mer håndfast å gå etter i form av en komite e.l.
Og bare så det er sagt, dette er mine tolkninger av å lese litt mellom linjene... :)
Direkte fra blåmyra!
Gjennom linjene fra blåmyra er flott det, og du har sikkert langt på vei rett i det du antyder her :) Når det er sagt så tror jeg ingen skjønner at vi tar noen avgjørelser her og nå, men helt uavhengig av sittende eller kommende styrer bør alle engasjerte medlemmer være interessert i hvordan vi sammen kan få til et hovedtreff å være stolte av :D
Jeg har sagt meg villig til å legge ned en del jobb i å gjøre avtaler og drive profilering av treffet i forkant, men løfter ikke en finger uten at klubben er interessert i det og lar oss representere VCCN ovenfor potensielle samarbeidspartnere. Akkurat det avventer jeg en tilbakemelding på etter at nytt styre er konstituert og formalisert.
Akkurat det avventer jeg en tilbakemelding på etter at nytt styre er konstituert og formalisert.
Hvorfor krangler vi, Alex? :D
Dere krangler ikke, dere diskuterer! Eller noe slikt :P
Hvor mange betalende medlemmer er det pr. dags dato?
Hvor mange betalende medlemmer er det pr. dags dato?
490 :-)
Nå skal jeg være veldig dust her..
Supert at du nå har tid til å profilere og skaffe sponsorer til banedag.
Men kommer du på banedagen i 2015?? Du snakker med store ord, men du er ikke den mest aktive på vccn treff. Eller blir det som i fjor med deg. Kom to (?) timer før kjøringen var over?
Over til noe seriøst. Dere sier at ikke bare kjørende skal betale treffet. Men bla sponsorer.
Vil noen bare sponse et vilkårlig treff? Eller spør de etter i om tidligere år. Da kan du ikke komme å si at i 2008 var det bra, etter det har det gått nedover.
Tror du f.eks Volvo Norge gidder bruke tid og penger på dette treffet da? Om de bruker samme beløp på en lørdag på rudskogen og en lørdag på Karl Johans gate, så er det ikke vanskelig å vite hva som gir de best publisitet.
Hadde vi hatt en positiv trend på treffene hadde ideene deres hengt mer på grep.
Hadde vi hatt stor oppslutning og forventet popularitet, inkludert forhåndspåmeldinger, hadde det blitt enda enklere. Sponsorer er absolutt et effektivt virkemiddel, om vi klarer å trekke noen.
Derfor mener jeg at å få på plass et fungerende styre, som ganske mange har opplyst som egen grunn til lite aktivitet på forumet i det siste, vil være med på å igjen øke trafikken på forumet, og det blir lettere å beregne forventet oppmøte, både for klubbens del, og for sponsorers del.
Jeg vil bare poengtere at jeg er helt enig med "dere" (Alex og Ola), om at det burde aller helst vært et rent Volvotreff, og ting som sponsorer og "eksterne" inntektskilder er til som vil bli sett på til neste års treff.
Dan Bay-Johansen
05/09/14, 23:23
Summa sumarum ; La oss først og fremst få på plass et nytt styre! Så tar vi det derfra...
Det betyr jo ikke at denne tråden trenger å settes på pause, fortsett debatt!
En liten utfordring til alex og ola da kanskje ; dere sier at det å skaffe inntekt/midler ifm treffet er "lett"...? Hva med å bruke tiden nå til å skaffe til veie en form for bevis på dette? Vise oss at det virkelig er så enkelt...det burde jo i seg selv være en moralbooster for mange her inne?
Direkte fra blåmyra!
Støtter Dan her, om det finnes garantier for støtte og ekstern inntekt, kan jo VCCN på et visst punkt gå ut og garantere et Rudskogentreff, kanskje tilogmed rent Volvo. Kan høre med eventuelle interesserte jeg skulle komme over, har noen bekjente på den lokale Volvosjappa her og.
Nå skal jeg være veldig dust her..
Supert at du nå har tid til å profilere og skaffe sponsorer til banedag.
Men kommer du på banedagen i 2015?? Du snakker med store ord, men du er ikke den mest aktive på vccn treff. Eller blir det som i fjor med deg. Kom to (?) timer før kjøringen var over?
Blir det treff neste år, og blir det som det var i år (fellestreff med OMC + andre merker) er det høyst tvilsomt om jeg gidder å ta turen. Blir det er rent Volvotreff jeg i tillegg har bidratt med å få i stand kommer jeg selvfølgelig til å stille. Skal til og med stå uttafor og vente når portene åpner, Petter.. ;)
Jeg synes dette høres veldig bra ut, men hittil har jeg syntes du bare virket sta og jævlig av prinsipp. Legg merke til at jeg sier jeg SYNES.
Som sagt, kanonideer. Kjempetiltak, om det går gjennom og vi får det til. Og jeg sier det igjen: alle vil, meg selv inkludert, ha et rent Volvotreff, og du veit jævlig godt at ingen her dukker opp for å vise entusiasme for Opel, Seat eller Kia. Inntil da velger jeg som sagt å være skeptisk, og synes vi burde holde alle muligheter åpne. Og du burde kanskje ta ditt eget formanende råd om å være saklig.
Sta er jeg helt klart. Det er ikke noe nytt. Jævlig?? Nei.. Jeg er mer bestemt enn hva man kan kalle jævlig. Saklig synes jeg også at jeg er. Stort sett ;-) Saklig og enig er to helt forskjellige ting.
Det som er både her, og mange andre steder, er at man får ikke fart i sakene uten å dytte hånda inn i vepsebolet og røske opp litt for å få reaksjoner. De reaksjonene som har kommet hittil har vært mange. Både positive og negative.
Jeg forstår at mange kan være skeptiske også. Det er lov, og det forstår jeg.
Men man klarer ikke å skape optimisme i en gjeng som ikke interesserer seg, og faktisk involverer seg. Det er kommentarer og deltakere i tråden jeg vil se, for hver forbanna sjel her inne klarer å engasjere seg dersom de blir trigget til det. Kanskje det gir deg en liten forklaring på hvorfor du synes jeg virker sta og jævlig ;-)
Jeg tror at grunnen til at dere (alex og ola) føler dere møter litt lukkede dører er at vi nå står ovenfor et ekstraordinært styremøte. Et nytt styre skal settes, rettningslinjer og planer skal legges osv.
Så mitt tips til dere, sjekk litt rundt og kanskje få ned noe konkret på papiret ifm finansiering o.l. Så kan dere om la oss si en måneds tid legge dette fram for det nye styret og muligens da få noe mer håndfast å gå etter i form av en komite e.l
Direkte fra blåmyra!
Jeg føler meg ikke møtt i døra i det hele tatt. Jeg ser en mange mennesker som ikke har trua på seg sjøl. Som sitter å venter på å få alt servert i fanget av et styre. Det må vi forsøke å snu på.
Setter man seg til med den innstillingen at ting er vanskelig og ikke kan løses, så kommer man hverken hit eller dit.
Jeg har allerede for en stund siden luftet noen tanker rundt et sånt opplegg for 3-4 personer som er fine å ha en god forbindelse med til sånne opplegg, og responsen var ikke totalt negativ der for å si det sånn.
Noe mer energi utover det legger jeg ikke i de tingene nå . Det blir litt opp til klubben hva de tenker, og har lyst til å ha ut av Trackday neste år. Om de har trua på VCCN, og vil jobbe på forkant for å forsøke å lage et Volvo-treff, eller om de vil sitte passive, og deretter tvunget til å kjøre et samarbeid med en annen merke-klubb for å få det til. DET er noe som skal avklares først. Jeg prøver ikke involvere noen, eller gjør en masse jobb med å skaffe evt avtaler eller sånt om det blir satset på å dele Trackday med andre klubber. Det blir på en måte bortkastet arbeid.
"En særdeles kverulant jævel"? Var noe jeg la merke til i signaturen din ;)
En liten utfordring til alex og ola da kanskje ; dere sier at det å skaffe inntekt/midler ifm treffet er "lett"...? Hva med å bruke tiden nå til å skaffe til veie en form for bevis på dette? Vise oss at det virkelig er så enkelt...det burde jo i seg selv være en moralbooster for mange her inne?
Ettersom tråden nå er i ferd med å ta en mer konstruktiv vending og Ola allerede har sagt A, kan jeg følge opp med å si B. Vi kaster selvfølgelig ikke påstander ut i løse lufta om vi ikke var temmelig sikre på at dette kunne la seg gjennomføre i praksis. Målet er som sagt et rent Volvo-treff på Rudskogen som blir en suksess både økonomisk, innholdsmessig og omdømmemessig.
Og det trenger ikke være så fryktelig komplisert heller, men man trenger en strategi som inkluderer en rekke tiltak som har to hovedmål:
1. Å drastisk øke oppslutningen om både kjørende deltagere, utstillere og publikum
2. Å få på plass nye samarbeidsavtaler og inntektskilder som bidrar til å finansiere treffet
SAMARBEIDSPARTNERE OG MEDARRANGØRER:
Som Ola var innom tidligere, mener vi at Volvo Personbiler Norge og en stor Volvo-forhandler som for eksempel Bilia er naturlige samarbeidspartnere for å arrangere et slikt treff. Blir treffet solgt inn på rette måten ovenfor disse aktørene tror vi muligheten er stor for at de ikke bare vil se en fin mulighet for å profilere seg selv og sine produktnyheter overfor hundrevis av merketro entusiaster, men også tilby sine egne ansatte og kunder med famillier en sosial happening. Disse gigantene har enorme markedsføringsbudsjett, og solgt inn på rette måten kan de bidra til å finansiere treffet med det som er betydelige summer for oss, men småpenger for dem. Utover disse to aktørene som forhåpentligvis kan gi en stor grad av økonomisk trygghet er selvfølgelig alle ideer om diverse bildelimportører og andre som ønsker å betale seg inn for stille med stands velkomne. Ola har allerede noen interesserte kontakter i dekkbransjen på hånden.
En annen aktør vi mener man bør pleie kontakten bedre med er Norsk Volvoklubb, som også har et betydelig antall medlemmer, og opererer med fremmøtte i hundretalls på sine utstillingstreff. Ved å rekke ut en hånd til ledelsen der og lansere ideen om et felles, årlig Volvoarrangement med en massiv utstilling i tillegg til banekjøring på Rudskogen kan man forhåpentligvis få til et fast samarbeid som appellerer til volvoentusiastene i begge leire, og sørge for at besøkstallet for både utstillende og kjørende biler når nye rekorder. Samtidig vil en ny medarrangør selvfølgelig bidra til å redusere regninga ytterligere for alle involverte parter.
Samtidig skal vi ikke glemme Volvo-klubbene i Sverige. Svenskene er kortere unna enn mange av de tilreisende her i landet, og erfaringer fra andre treff på Rudskogen viser at svenskene mer enn gjerne legger turen hit i mangel på tilsvarende treffmuligheter med banekjøring i Sverige. Ved å invitere disse og sørge for fristende tilbud og god informasjon god tid i forveien bør man også kunne oppnå et betydelig oppmøte fra Sverige.
MARKEDSFØRING:
Utover invitasjoner og samarbeid med andre klubber og samarbeidspartnere er det helt avgjørende å satse tungt og målrettet på profilering i de kanalene man har til rådighet. Det bør gjøres god tid i forveien, og intensiveres når treffet nærmer seg. Man bør trykke opp flotte plakater og flyere som profileres med "familiearrangement, prøve bilen på bane etc" og henge opp hos de forhandlerne VCCN allerede har et samarbeid med i god tid før treffet. Legge opp lett synlig informasjon og bildemateriale om treffet på forsiden av forumet. Sende ut informasjon til medlemmer på epost og PM. Gjerne flere ganger. Profilere treffet, påmeldingsinformasjon osv med jevne mellomrom på sosiale medier, både via egen facebook-konto og få aktuelle samarbeidspartnerne til å gjøre det samme. Når Volvo Personbiler Norge pusher eventen på facebook gir ikke det så rent lite oppmerksomhet, for å si det sånn.
EGEN ØKONOMI:
I tillegg bør man vurdere et par tiltak i klubbøkonomien for å øke kunne operere med større økonomisk handlingsrom på egen hånd, uavhengig av samarbeidspartnere:
1. Øke medlemskontigenten fra 300 til 400 kroner i året etter at et nytt styre forhåpentligvis kan love nye koster og skjerpings på en rekke områder, og ikke minst love et eget hovedtreff på Rudskogen (som i seg selv vil være et stort trekkplaster). Det er neppe mange av dagens medlemmer som lar seg skremme fra å fornye medlemskapet på grunn av en hundrelapp ekstra hvis man samtidig føler at man får mer tilbake. Har man 500 medlemmer vil den økte medlemskontingenten alene utgjøre 50.000,- kroner ekstra, hvilket alene utgjør halve baneleia på Rudskogen. Ifølge klubbledelsen har VCCN et potensiale på inntil 1.200 betalende medlemmer. Å jobbe for å øke medlemstallet alene vil gi klubben helt andre muligheter enn i dag, og bør være et fokusområde.
2. Ta en symbolsk sum i inngangspenger for publikum på treffet i likhet med Gatebil etc. Er det snakk om en hundrelapp er det neppe mange som lar seg skremme av det hvis treffet blir så attraktivt som vi håper på. Får treffet 500 besøkende (50.000,-) vil man isåfall ha finansiert hele treffet bare gjennom hundrelappen i inngangspenger og gjennom den ekstra hundrelappen i årskontigent (til sammen 100.000,-). Så kan man legge på inntekter fra kjørende og utstillere, innskudd fra medarrangørene og salg av mat og drikke, klubbeffekter etc. Og plutselig ser regnestykket svært hyggelig ut, eller hva?
Ettersom det er avgjørende å få så mange biler som mulig på bane og i utstilling er trolig det beste å holde deltageravgiften på et edruelig nivå, f.eks maks 1.000 kroner for å kjøre ved betaling på stedet for ikke-medlemmer, 750 ved forhåndspåmelding for ikke-medlemmer, 750 for betaling på stedet for medlemmer og 500 kroner for forhåndspåmelding for medlemmer. 100 kroner for utstilling?
RESULTATET:
Jobber man systematisk med profilering og økonomiske samarbeidsavtaler må et nytt hovedtreff på Rudskogen bli en kjempesuksess, selvom vi ikke greier å få alle de foreslåtte tiltakene over på plass. Potensialet er der. Men det forutsetter at noen legger ned en innsats. Ola og undertegnede har nå meldt oss frivillig til planlegging og organisering, og ønsker å bidra til å få på plass dette i løpet av høsten og vinteren. Når selve treffet kommer er det nok av andre flinke folk som kan ta seg av det praktiske på en måte ihvertfall ikke jeg har like mye erfaring med.
Men den viktigste jobben starter nå, og vi mener å ha gjennomføringsevnen til å få det i stand, selvfølgelig med de nødvendige fullmakter og avtaler med et nytt styre. Nå ligger ballen hos dere - vi venter i spenning :D
Dette liker jeg og lese, Alex. Hvorfor kom ikke dette i førsteposten? Innmellom er du så jævla udugelig.
:D
Jeg synes dette er en fryd å lese, og som sagt kjenner jeg et par karer på Bilia Åråsen, en som er litt oppe i systemet med slips og hele pakka. Kan ta en prat med de, litt sånn uoffisielt, og kanskje få peil på hvordan de stiller seg til forslaget. Ikke dermed sagt at ingen andre kjenner folk som er bedre i stand til det, men det skader ikke.
En annen ting jeg også har hatt i bakhue et par år, er å få arrangert et vintertreff på Isbane. Og et felles sosialt treff ala "Julebord" eller noe sånt. (Uten kjøring, og høyt hevet glass) På godt norsk, En real fest. ;-)
Og så må jeg bare si at disse forslagene falt meg svært godt i smak :D
Dette liker jeg og lese, Alex. Hvorfor kom ikke dette i førsteposten? Innmellom er du så jævla udugelig. :D
Jeg må innrømme at det har en viss sammenheng med at mye av dette allerede er foreslått tidligere, men fått null gehør, og at jeg denne gangen ville vente å se om noen i klubbledelsen faktisk var interessert i tanker omkring å få til et eget treff.
Jeg synes dette er en fryd å lese, og som sagt kjenner jeg et par karer på Bilia Åråsen, en som er litt oppe i systemet med slips og hele pakka. Kan ta en prat med de, litt sånn uoffisielt, og kanskje få peil på hvordan de stiller seg til forslaget. Ikke dermed sagt at ingen andre kjenner folk som er bedre i stand til det, men det skader ikke.
Folk må gjerne sondere terrenget og lufte interessen litt, men jeg tror vi skal vente med noen offisielle henvendelser til klubben gir et klarsignal, og man har avklart hvem som skal gjøre hva. Når det gjelder de nevnte aktørene ville min fremgangsmåte vært å opprette kontakt med rette vedkommende i den sentrale konsernledelsen, og hvis det ikke fører frem forsøke på nytt med enkeltavdelingene :)
Hehe:-) På tide Cpt.Morgan får lov til å styre litt også ;-)
Bare en kjapp innvending :) Inngangspenger er bare å drite i :) Da skal plutselig Rudskogen ha 25% av alt vi får inn den dagen. Det er derfor trackday har sluttet med inngangspenger. :)
Jeg kan godt betale 400kr i kontigent for å skaffe et rent Volvo-treff.
Bare en kjapp innvending :) Inngangspenger er bare å drite i :) Da skal plutselig Rudskogen ha 25% av alt vi får inn den dagen. Det er derfor trackday har sluttet med inngangspenger. :)
75% er fortsatt mer enn ingenting :-) Iallefall sånn jeg lærte å regne ;-)
25% av inngangspengene eller 25% av alle inntekter?
Inngangspenger og salg av mat er noe som rudskogen skal ha en stor del av summen på. Pluss de som står og tar inngangsbetalt som da er f.eks en handballklubb eller et sangkor.
Mat som nevnt vil banen ha egenrett på. Eller tar de en god sum av inntektene.
Om du skal ta inngang, så endrer treffet seg til et publikumsarr. og rammene rundt treffet.
Ta da heller betalt for passasjerer og utstilling som går rett til klubbens kasse.
Gjør som e30meet, lei en gammel brannbil, ta betalt for å vaske, mer penger i kassa.
Men første pri dere... Få en ledig dag av rudskogen til å ha treff på.
Alex, å komme dagen før er juks.. :P
Se her ;-) Nå begynner det å bli konstruktivt :-)
Mat som nevnt vil banen ha egenrett på. Eller tar de en god sum av inntektene.
Så om vi står og steker vafler til ti kroner stykket skal Rudskogen ha en del av kaka rett og slett?
Om du skal ta inngang, så endrer treffet seg til et publikumsarr. og rammene rundt treffet
Hvilke rammer? Hva endrer seg helt konkret?
Men første pri dere... Få en ledig dag av rudskogen til å ha treff på.
Ja, det begynner å haste skal vi ha noen valgmuligheter. Og jeg synes vi skal fortsette med lørdagstreff selvom søndager er billigere. Det vil sannsynligvis gi vesentlig større oppmøte. Men før vi kan booke noe som helst må den nye klubbledelsen gi et klarsignal..
Våler har alt på ett samlet sted, er sentralt for store deler av Østlandet og Midt-Norge m.m.
At man kan si at det er å gå tilbake er for meg tegn på uvitenhet og særhet.
Våler har også godt med plass, kafeteria, tribuner, toaletter og en veldig fin og oversiktlig bane som holder høy standard.
Rudskogen har brakketoaletter, kafeteriatelt, tribuner. Og ja, en veldig morsom og dyr bane.
Men når nytt Styre er satt så skal fokuset bli neste års hovedtreff/festival.
våler er mer enn bra nok, fin og artig bane det også
Jeg har ingen innvendinger mot å bruke Våler egentlig. Det går jo an å bytte på de banene.
Rudskogen koster naturligvis endel da de har bygd om hele anlegget. Det skal jo også betales.
Hvilke andre brukbare baner har vi til rådighet? ACR, Våler, og Rudskogen. Flere??
Eikås, Egersund.. Men det er jo mindre baner som lokale ildsjeler gjerne må engasjere seg i å arrangere noe på :)
Hva med å høre med Volvo Trucks Norge om å kanskje få Boije Owebrink til å komme med Mean Green på et slikt treff? Eller komme med noen lastebiler, evt showhengeren sin lastet med klær og andre gadgets?
Så om vi står og steker vafler til ti kroner stykket skal Rudskogen ha en del av kaka rett og slett?
Hvilke rammer? Hva endrer seg helt konkret?
Ja, det begynner å haste skal vi ha noen valgmuligheter. Og jeg synes vi skal fortsette med lørdagstreff selvom søndager er billigere. Det vil sannsynligvis gi vesentlig større oppmøte. Men før vi kan booke noe som helst må den nye klubbledelsen gi et klarsignal..
Salg av mat er fortsatt salg av mat. Uansett vaffelprisen.
Hva som endrer seg har jeg ikke satt meg noe veldig inn i.
Valgmuligheter ja. Morsom du. Skal være glad om vccn får tildelt en lørdag før slutten av oktober å holde treff på.
Etter hva jeg har fått med deg skal NM rundene 1.pri. Så gatebil, og MC som skal ha halvparten av helgene. Så skal trackday ha sitt, rulleskifolka, Rudskogen sine egene event. Deretter klubber.
E30meet er større enn vccn, men de fikk bare 3 hverdager. Så VACN, første helgen de fikk for treff i 2014 var i oktober. Engentlig samme med oss om jeg husker rett.
Ring gjerne daglig leder og be han sette opp lørdager vi kan velge på. Er spent på svaret. :)
Våler har alt på ett samlet sted, er sentralt for store deler av Østlandet og Midt-Norge m.m.
At man kan si at det er å gå tilbake er for meg tegn på uvitenhet og særhet.
Våler har også godt med plass, kafeteria, tribuner, toaletter og en veldig fin og oversiktlig bane som holder høy standard.
Rudskogen har brakketoaletter, kafeteriatelt, tribuner. Og ja, en veldig morsom og dyr bane.
Men når nytt Styre er satt så skal fokuset bli neste års hovedtreff/festival.
Joda er litt uviten her. Når jeg var på Våler tidligere i år synes jeg det er som å kjøre på en kjærrevei i forhold til rudskogen. Men samme det, har ikke banebil å kjøre på treffet meg uannsett jeg.
Rudskogen har faktisk fått noen fine toaletter nå da. Wohuu
Ja de på enden av garasjene er jo faktisk flotte hehe Verdt hver eneste krone!
Bare synd det er 300m unna kafeteriateltet hehe
Det er virkelig sykt hvor mange det er som kjemper om helger på Rudskogen nå i forhold til for f. eks tre år siden. Da kunne vi velge og vrake helger i juni/juli helt frem til april. Nå er man jo heldig om man får noe i det hele tatt uansett når en prøver :p
Kjekt med kontakter vettu ;)
Hvor kan man se terminlista for neste år?
Forøvrig handler denne tråden om å jobbe mot et nytt hovedtreff på Rudskogen, ikke Våler, og ikke sammen med andre klubber. Det trodde jeg alle var enige om at var målet så sant det er økonomisk bærekraftig.
Hvis noen allikevel på liv og død vil ha hovedtreffet på Våler uavhengig av økonomi, foreslår jeg heller at man oppretter en egen tråd for det, eller like greit lager en avstemning hvor klubbmedlemmene selv kan stemme mellom Rudskogen, ACR eller Våler, så lar man flertallet bestemme :)
Terminlister sjelden klare før i begynnelsen av året
Hvor kan man se terminlista for neste år?
Forøvrig handler denne tråden om å jobbe mot et nytt hovedtreff på Rudskogen, ikke Våler, og ikke sammen med andre klubber. Det trodde jeg alle var enige om at var målet så sant det er økonomisk bærekraftig.
Då prøvar du å legge føringar for eit nytt styre. Styret må stå fritt til å gjere denne jobben sjølv.
Og selv om et rent Volvotreff er målet, synes jeg ikke det betyr at vi ikke kan vurdere andre alternativer. Spesielt med tanke på ledige helger, om det ikke er ledig er det ikke så mye vi får gjort, uansett hva vi ønsker og har planlagt.
Målet bør være å få til et hovedtreff neste år. Å kjøre er tross alt ikke alt det handler om, ikke for meg hvertfall. Det sosiale er minst like viktig.
Hva er det som er forskjellen på våler og rudskogen, siden det ser ut som noen mener den ikke bør vurderes? (bortsett fra toalett forholdene)
Då prøvar du å legge føringar for eit nytt styre.
Ehh, javel. La meg sitere vedkommende du hintet til at bør ta på seg styreledervervet i en annen tråd, Gaupe:
Helt supert Alex :) Det er vel alles ønske og mål vil jeg tro, så får vi bare se hvordan det drar seg til :)
Som svar på dette:
Men da har ihvertall jeg spilt inn et ønske om å bidra til å få et rent volvotreff på rudskogen på beina igjen til neste år. Så får dere ta kontakt hvis det er interessant :)
Når det er sagt må styret selvfølgelig vurdere alle alternativer utifra medlemmenes ønsker og økonomiske muligheter. Hvis ikke gjør ikke styret jobben sin. Men akkurat denne tråden handler altså om hvordan vi kan få til et nytt hovedtreff på Rudskogen. Så får heller noen i klubbledelsen opprette en generell tråd om alternativene rundt hovedtreff til neste år hvis det er mer hensiktsmessig.
Her virker det som du er mye mer ute etter å slakte noen, få utløp for kritikk, spre eder og galle enn noe annet. Jeg velger og tror ikke det er tilfellet :)
Avgjørelse på dette fra Styre sin del blir ikke tatt før vi har fått innhentet priser, datomuligheter og etter det må avgjørelsen tas på hvor det skal arrangeres, om det skal samkjøres med andre eller det skal satses hardt på merketreff og i så fall den risikoen man tar der.
Så fort man får svar fra Rudskogen og alternativene på om man får tildelt dato og når det blir vil info og markedsføringen starte.
Som sagt tidligere settes ikke kabalen opp før i januar/februar som regel, så noe håndfast KAN måtte vente så lenge.
Som eier av både Volvo og Opel, og medlem i begge klubbene, så er vel jeg den eneste som håper på kombinert treff i 2015;) Planen/drømmen var å kjøre Kadett selv, og få med en eller flere i Volvo bort, ville vært første gangen for alle i så fall. Så jeg håper i det minste at det alternativet holdes åpent hvis det viser seg at sponsing ikke blir aktuelt :)
Vil ikke kalle det å gå 15-20 år tilbake i tid med tanke på Vålerbanen vs Rudskogen. Jeg kaller det å tilpasse seg "markedet".
Det er jo mere sentralt for de fleste vil nå jeg si. Og det er jo heller ikke noe fæl vei fra østlandet og oppove dit, kontra trøndelag og omegn og ned.
Klubb inntekter kan jo bestå av både salg av hamburger/pølser/vaffler/loddsalg/klubbeffekter++ you name it.
Hva med og arrangere RENT volvotreff på vålerbanen med Volvoklubbentrøndelag? vinn-vinn situasjon for begge parter. VCCN drar med folk fra sør, og VKT fra nord. Til et midtpunkt som kanskje passer alle, og er rimeligere og leie?
For og så sikte litt høyere når man vet hvordan ting ligger an til neste gang. Og ikke minst piffe opp entusiasmen.
Hva med og arrangere RENT volvotreff på vålerbanen med Volvoklubbentrøndelag? vinn-vinn situasjon for begge parter. VCCN drar med folk fra sør, og VKT fra nord. Til et midtpunkt som kanskje passer alle, og er rimeligere og leie?
.
Rent Volvotreff på våler.
VCCN OMC treff på Rudskogen.
Win win win win.
Heller rent volvotreff på Våler enn blandingstreff på Rudskogen!
Rent Volvotreff på våler.
VCCN OMC treff på Rudskogen.
Win win win win.
Tommel opp :)
To treff øker sjansen for at sånne som meg med litt uberegnelige arbeidstider har bedre sjansen for å få med seg minst et treff! :)
Supert om dette blir realitet!
Sørg også for å få sendt "invitasjon" til samtlige andre Volvoklubber i landet, og Sverige for den del. :)
immortal92
11/02/15, 10:02
Skjedd noke nytt her? Sommeren er jo rett rundt hjørnet :D
Skjedd noke nytt her? Sommeren er jo rett rundt hjørnet :D
Jepp, årets planer vil bli presentert på årsmøtet, 21 Februar, deretter postes på forumet.
immortal92
11/02/15, 10:21
Spennande! :)
Nå er det 22 feb, å datoen er 5-6 sept på Våler. Men hva kom leieprisen på der? Lurer litt på det, da jeg gjerne vil arrangere et lite treff selv. Hvis det viser seg å være mulig :)
Bare å kontakte bane eier så får du priser :)
Sendte en mail dit tidligere men fikk ikke svar. Kanskje jeg sendte på feil mail, men tviler på det for brukte den de har ute på siden sin.
Løfter frem denne igjen. Ramlet over info på at VCCN har fått dagene 26-27. juli på Rudskogen.
Stemmer det eller???
Løfter frem denne igjen. Ramlet over info på at VCCN har fått dagene 26-27. juli på Rudskogen.
Stemmer det eller???
Denne tror jeg Per Turbo på svare på
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis det blir et reint Volvotreff, hvordan er da stemninga for at jeg kan få kjøre der?
Jeg har jo volvomotor og volvo bakaksel!
Så hvis jeg fester et volvomerke i grillen på kadetten, så bør det vel være greit? :D
Kun åpen kjøring med Volvo på banen! ;)
knut Larssen
16/06/15, 21:07
Hei. Jeg er ny her, så vet ikke helt om det er her jeg kan spørre. . . Men drister meg utpå med to spørsmål.*
1. Blir det treff på rudskogen 25.-26juli som rudskogens kalender/terminliste sier?
2. Hvis ja. . . Hvor finner jeg info om det?.
Mvh. Knut Larssen
Hei du
Info om hovedtreffet finner du her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=68747
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
knut Larssen
17/06/15, 06:37
Alt det er jo greit, med Vålerbanen.,men hva med Rudskogen 25-26 juli. Vccn står nevnt disse dagene på Rudskogens egen kalender. Tøyser de bare med oss? Eller er det noen som har glemt å 'avbestille' Rudskogen. . . .?
Vi har avbestilt Rudskogen.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Per Turbo
Styreleder / Chairman
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/558.jpg (http://s93.photobucket.com/user/lassiss/media/diverse/rudskogen.jpg.html)
Kanskje de ikke oppdaterer så ofte?
Nei, det virker ikke sånn.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Hvorfor det?
Fordi vi har leid Vålerbanen i stedet.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Ok trodde dere skulle ha treff begge steder. Men da har jeg misforstått:o
Hvis det blir et reint Volvotreff, hvordan er da stemninga for at jeg kan få kjøre der?
Jeg har jo volvomotor og volvo bakaksel!
Så hvis jeg fester et volvomerke i grillen på kadetten, så bør det vel være greit? :D
Hvis det stemmer at Vacn har fått den treff helga så kan du kjøre opel alt du vil! De er ikke så trangsynte som vccn :)
Stenger denne da vi ikke skal ha banedag på Rudskogen i 2015.
Vel, det har vært etterlyst ett rent Volvotreff og da lager vi det. Finns så mange andre treff alle kan kjøre på :)
Per Turbo
Styreleder / Chairman
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.