PDA

Vis full versjon : abs ring s80



Alfs80
03/09/14, 17:12
Hvordan er det skifte abs ring s80 2004 mod?noen som kan gi meg en beakrivelse hvordan gjøre det:cool:

Torsen67
03/09/14, 20:01
Er den sprukket så er det vel bare og vippe den av? Men du må demontere en del for å komme til da den sitter på drivakslen som går inn i bakkant av spindelen.

Alfs80
03/09/14, 20:22
Jeg vet ikke om den er sprukket men dem som har greie på det sier at med den fdilkoden jeg har fått fra vida bcm 0011 så er det ringen som er defekt pluss at jeg fikk bcm 0070 og den koden koster flesk om pumpa er gåenn er den gåen ja da blir det tidlig jul her hehe.fått sjekka noe mere ang dieselvarmer da thorsen

Svirre
03/09/14, 21:55
Hvordan veit du at det er ringen som er def. hvis du ikke har fysisk sett tilstanden på den? Om du har en def. ring, hvor den har delt seg, så kan den ha tatt borti ABS-føleren i tillegg og ødelagt denne også, så anbefaler deg å sjekke ut det før du går til innkjøp av noen. Ang. det med å bytte abs-ringen så er det greiest å demontere akselen og sette den i en skrustikke. Deretter så fjerner du evt. den eksisterende ringen og rengjør området der den skal sitte. Den nye ringen varmer du opp med et eller annet så den blir god og varm, for så å banke den på. Kan legge ved en video som beskriver dette veldig godt.


https://www.youtube.com/watch?v=Z2H53JTL3uo

C.Erstad
04/09/14, 07:53
Hvordan veit du at det er ringen som er def. hvis du ikke har fysisk sett tilstanden på den? Om du har en def. ring, hvor den har delt seg, så kan den ha tatt borti ABS-føleren i tillegg og ødelagt denne også, så anbefaler deg å sjekke ut det før du går til innkjøp av noen. Ang. det med å bytte abs-ringen så er det greiest å demontere akselen og sette den i en skrustikke. Deretter så fjerner du evt. den eksisterende ringen og rengjør området der den skal sitte. Den nye ringen varmer du opp med et eller annet så den blir god og varm, for så å banke den på. Kan legge ved en video som beskriver dette veldig godt.


https://www.youtube.com/watch?v=Z2H53JTL3uo

Viktig å reingjøre her ja. Er rusten på akslingen som gjør at ringen ryker.
Så vekk med gravrusten som er der...

Alfs80
04/09/14, 09:19
Erstad får krysse alt har nå og håpe på at ikke pumpa er gåen også.er pumpa forbruks vare?

C.Erstad
04/09/14, 09:24
Erstad får krysse alt har nå og håpe på at ikke pumpa er gåen også.er pumpa forbruks vare?

Aldri bytta før. Er muligens en annen feil her. men som sagt. Må feilsøkes på.

RuZleBiFf
04/09/14, 10:23
Hvordan ta av ringen:

Løsne bolten i senter av navet fra utsiden (14mm pipe)
Jekk opp bil
Ta av hjul
Ta av bremsekaliper og skive
Skru bolten i senter av navnet litt lenger ut og klass til den med klubbe så drivakselen løsner.
Skru bolten i senter av navnet helt ut
Skru av styrestaget der der er festet i fjørbeinet
Skru av bærekule (denne er lettest å skru av i underkant av fjørbeinet, la den sitte i bærebrua)
Slå en skrutrekker mellom fjørbein og bærekule, da den pleier å sitte no jævlig.
Røsk fjærbeinet av bærekula og legg det på baksiden (i forholde til forran/bak på bilen) av bærebrua
Ta ut drivakselen fra navet og legg den på bærebrua
Ta en hammer med sånn bøyd spiker-utdrager og sett spiker-utdrager-tennene på baksiden av abs-ringen.
Sett ene beinet på senter av drivakselen og press imot, så ikke drivleddene deler seg.
Slå på hammeren med en hammer eller ei klubbe så ringen løsner litt. Snurr på akselen og små på nytt.

Jeg gjorde dette i helga, og er ringen var ikke vanskelig å av. Ny slo jeg bare forsiktig på med hammer.


Håper det hjelper deg på veien :)


Jeg vet at på BMW E36 går det ann å rengjøre ABS-pumpa, om det er mulig på volvo aner jeg ikke noe om.

Alfs80
06/09/14, 15:20
Da var bilen i orden igjen var heldigvis ikke abs ringen var bare sensoren så nå alt ok