PDA

Vis full versjon : Sentrallåsproblemer - S60 2002



aarnes
20/06/10, 15:34
Av en eller annen grunn har jeg hatt samme problem med sentrallåsen på samtlige volvoer jeg har hatt.

Her er storyen:

1. Innvendig låseknapp for dører fungerer for å låse, men ikke låse opp.
Det klikker i låsene, men ingen ting skjer.

2. På lørdag skulle jeg koble av strømmen for å sjekke noe annet, og når jeg koblet strømmen på igjen begynte det å tikke noe vanvittig i knappepanelet på førersiden.(den som knappene for rutene er osv).

denne tikkinga stopper ikke, med mindre jeg tar ut sikring nr 27 (Front Door Module) - og når jeg setter sikringa inn igjen begynner den å tikke. Antar at den holder på sånn til batteriet er tomt.

har søkt litt på nett og funnet flere med eksakt samme feil, og det viser seg å være et relè som har tatt kvelden.

Se sitat fra annet forum:


the relays again. I'd swapped the unlocking relays for others that weren't causing problems, but this time I bought 3 brand new ones and swapped them in, one at a time. Turned out that the tailgate unlocking relay was causing the problem. Being curious, I swapped the bad relay for the one on the rear windshield wiper circuit, and, surprisingly, it worked fine there. I don't know why it would work for one circuit and not the other, but, for now, the problem is solved.

Problemet er at jeg har ikke anelse om hvor disse relè'ene sitter. Noen som kan hjelpe til her? Det er visstnok "unlocking" relèet som gjør dette.

takker for alle svar..

Edit:

Lastet opp video og lyd
http://www.youtube.com/watch?v=H6kR_7h2qMg

aarnes
25/06/10, 08:20
Update:

DDM modul var defekt.
har fått tak i et nytt, men det fungerer ikke uten om og men.

mister j
25/06/10, 16:03
Update:

DDM modul var defekt.
har fått tak i et nytt, men det fungerer ikke uten om og men.

Må laste ny SW eller?

aarnes
29/06/10, 13:31
Litt usikker.

DDM som jeg kjøpte først var ikke mulig å programmere, siden den kom fra en 04 V70 T5 fra England.

Volvo påsto at om jeg fikk tak i en fra samme årsmodell og samme delenummer så ville jeg slippe ny sw.

Så idag går turen til Strömstad for å hente et nytt DDM fra tilsvarende bil.

Legger ut info her når jeg har testet.

aarnes
29/06/10, 21:21
DA fungerer sentrallåsen og vinduer igjen.

Kjøpte et brukt DDM fra Eklunds.nu , for 600SEK, fra samme årsmodell og samme delenr og det var plug'n'play. da fungerer alt som det skal

mister j
30/06/10, 21:00
DA fungerer sentrallåsen og vinduer igjen.

Kjøpte et brukt DDM fra Eklunds.nu , for 600SEK, fra samme årsmodell og samme delenr og det var plug'n'play. da fungerer alt som det skal

Da var jo det en lykkelig avslutning av det problemet :)

aarnes
01/07/10, 11:09
Jepp. heldigvis