PDA

Vis full versjon : XC70 2002 Skriften i displayet er opp ned.



Henry
02/09/14, 14:16
Hei
Har nå prøvd å søke i dette forumet men finner ikke noe om temaet.
Skrifeten i displayet i instrumentpanelet blir opp ned nå og da, er jo ikke noe problem å lese hva som står der men dette er småirriternde. Hva er feilen?
Hvis displayet må byttes, er dette noe problem fra en vraket bil eller finnes disse billig på nett. Evt hvilken årsmodell var det forandring på disse displayene.

:confused:

Jakke
03/09/14, 02:21
Høres ut som problemet jeg og tusener av andre har med DIM fra 98-2003. Ignorert av Volvo, erstatningsdel koster 10.000, brukt 1500-3500, ingen garanti for at det virker, reparasjon 2500 pluss frakt med begrensa garanti fra reperatørfirmaet.

Ja, som Volvo antakeligvis sa høyt når garantitiden gikk ut: Roses are red, violets are twisted, bend over, customer... you're about to get fisted!

Hos meg starta det dog med klokka, så begynte målerne å kødde, så begynte displayet å kutte også. Og når jeg fikk det igang, så kunne displaye vise teksten speilvendt iblant. Eller bare masse prikker, eller ingen tekst.

Jeg ville venta og sett om det ble verre, og så poste her om hva som ble verre. Visse feil er relatert til visse chipper, motstander og transistorer. For mine feil er det CPUen fra Motorola som kødder, loddingene som ryker av en eller anna grunn. Hos andre er det andre enheter og deler som ryker.

Jimmen
03/09/14, 21:41
Kan informere om at 00-01 speedo er ikke berørt av dette.. vertfall lest dette tidligere og ikke hørt om noen, bare hørt om folk med 02 og nyere..

Jakke
03/09/14, 22:20
Jeg har sett noen tilfeller fra 2000-2001 iallefall. Ikke mange, dog var det noen. Et spenn på iallefall 3 år der DIM svikter. Dårlig av Volvo okkesom!

Svirre
03/09/14, 22:36
Noen barnesjukdommer forekommer, og tuklete DIM er en av dem. Forekommer mest på 01-02 modellene, men av det jeg kjenner til så er de også registrert på 00-04. 98-00 (P80) har ikke pikselskjerm i instrumentpanelet og sliter dog ikke med slik feil. Her sitter det en LCD skjerm midt under speedometeret.

Jakke
04/09/14, 04:02
S80 kom ut i 1998, så de har samme DIM som resten av P2 har.

Og feilen forekommer mest på 01-03 (evnt 02-03), 04 har ikke disse feilene, ihvertfall ikke til den grad som tidligere hadde, fordi de har en revidert versjon av DIM med bl.a LEDs istedet for glødepærer, og garantert en forbedra CPU og loddinger.

Svirre
04/09/14, 14:16
S80 kom ut i 1998, så de har samme DIM som resten av P2 har.

Og feilen forekommer mest på 01-03 (evnt 02-03), 04 har ikke disse feilene, ihvertfall ikke til den grad som tidligere hadde, fordi de har en revidert versjon av DIM med bl.a LEDs istedet for glødepærer, og garantert en forbedra CPU og loddinger.

Selfølgelig! Glemte av S80'n :rolleyes: Som sagt; har opplevd mest slik du sier, men også vært borti tilfelle på nyere, altså -04, men det kan være tidlige modeller.

Henry
09/09/14, 06:42
Takk for svar.
Alle instrumentene virker eller fint på min, har ikke sett noe tedens til noe andre ting faller bort. Men fant nå en tråd her hvor jeg kan sende dette inn om det blir værre.