PDA

Vis full versjon : Sportsfilter på en s60



icetwins
01/09/14, 16:44
Hei! Har et sportsfilter liggende i garagen som jeg vil sette på bilen min. Er bare det at jeg ikke vet va de småe slangene er til. Det er ikke kontakten på luftmengemåleren jeg snakker om. Er noen småe slanger som går inn på luftfilterboksen, kan man ta de bort? De må jo nesten bort visst man skal sette på et sportsfilter.

Jakke
01/09/14, 16:50
Hvilken motor har du, vil anta du har diesel? Isåfall er det vel slangen(e) til vakumpumpa til bremse og/eller wastegate vil jeg tro.

icetwins
01/09/14, 16:54
Har en 2.4 bensiner uten turbo.

C.Erstad
01/09/14, 17:03
Har en 2.4 bensiner uten turbo.

Hva er vitsen med å sitte på et slikt filter her?
Du tjener ingenting på det.

icetwins
01/09/14, 17:12
Hørt at man kan få litt annerledes lyd

Jakke
01/09/14, 17:24
Du får mer og djupere lyd ja. Om det er ønskelig er opp til deg, jeg skal ikke stoppe deg.

Men om du har en bensiner (nå er jeg bare kjent med turbobilene da), så er det absolutt ingen slanger inn på luftfilterboksen, det eneste kan være ledninger, men ikke slanger.

Noen andre som har erfaring med N/A?

icetwins
01/09/14, 17:29
Ser ut som vakumslsnger, er ikke noe væske inni de. Er heller ikke ledninger, de går in på manifoilen. Prøvde og sette det på istad, det gikk bare bra men vet ikke om det går bra i lengden, visst jeg tar bort slangene.

Sotengel
02/09/14, 08:15
Er 2 slanger i bakant/toppen på luftfilter boksen til 2.4na motorene ja men hva de går til eller hva de gjør kan jeg ikke svare på.

Sendt fra min Nexus 5

icetwins
02/09/14, 20:01
Ja er to slanger i bakant av luftfilterboksen. Den ene suger luft å den andre gjør ingenting. Bestemte meg for og ikke ta bort noen, og det funker som juling så langt iallefall.