PDA

Vis full versjon : Import av XC 70 fra USA



perpåhøvik
31/08/14, 18:34
Hei. Vurderer å importere en XC70, ca. årgang -07/-08, bensin, og automat. Disse leveres som standard med 3,2ltr. motor. Noen som har peiling på om dette kan lønne seg? De fleste jeg har sett på er rimelig godt utstyrte, har vel hatt en ganske "grei barndom". Alle tips og svar mottas med takk. Per.

gaupe
01/09/14, 09:39
Det er ganske trøblete å importere nyare bil frå USA, og trur ikkje du får papir på desse bilane frå Volvo Norge for godkjenning. Det er mange 3,2 i Tyskland og Sverige, men her er det temmeleg få.

Morgis
01/09/14, 12:59
kan du utdype dette roy?
Ser et par usa imports på finn med norske skilter. kanskje ikke 3.2literen men

perpåhøvik
01/09/14, 14:18
Hei "gaupe" og "Morgis". Takker for svar på min henvendelse, og hadde satt pris på om du, "gaupe", kunne forklare litt mer om saken. Lar tråden henge litt her, om det er iorden, kanskje andre vet litt til? Per.

gaupe
01/09/14, 14:49
kan du utdype dette roy?
Ser et par usa imports på finn med norske skilter. kanskje ikke 3.2literen men

Det har tydelegvis hardna til, og ein får ikkje ECE-papir på desse bilane, derfor så må Volvo Norge produsere papir på dei, og det virkar det ikkje som dei har så lyst til. Det var i det minste det eg fekk høyre når eg lurte på å ta inn ein XC90 V8.

Per Turbo
01/09/14, 22:45
Er det ikke det COC dokumentet det er snakk om? Vært mye rundt det der på amcars også vet jeg.

gaupe
02/09/14, 07:35
Ja, kan hende det. På amcars er jo dette ofte litt verre, vi kan jo somregel ta bilane frå andre marknadar.