PDA

Vis full versjon : Første V70,noen små spm.



jorgenht
30/08/14, 20:15
Hei, jeg er ny her på forumet (første post), og henter en V70 2003 D5 AWD på mandag.
Bilen har rullet jevnt og trutt siden den gang, og har følgelig fått litt slitasje her og der.
Rust ved kanal( under plastkanalen), og hjulbue ( ved manglende skvettlapper). Rust er jo intet nytt for en som kommer fra VAG, men trenger råd til
demontering av plastkanal, da jeg naturlig nok ikke finner ekstrautstyr som kan plasseres der, derav ingen eksplosjonstegning/monteringsanvisning fra Volvo.

Håper å få utbedret rust og påmontert nye skvettlapper ASAP, så jeg slipper dette på en stund.

Bilen kommer også med en løs midtkonsoll, med ved leting på ekstrautstyrslista til Volvo, fant jeg noen tegninger som hjelper meg på vei.

Gode råd taes imot med takk, og håper jeg kan dra nytte av (og omvendt) forumet her.

MVH Jørgen.

jorgenht
08/01/15, 22:34
Ja, jeg svarer meg selv her jeg.. så jeg, eller andre har ved søk.
Kanalen sitter med 9-10 av disse Popnaglene i plast på sidene under, og mine måtte borres ut, da understellsbehandlingen er noe seig.
Disse har VO nummer 9133417.
Sitter også en gummilist på kanalen, hvor man må løsne en (denne er delt i to, og skjøten er på ene halvdelen av kanalen.) Sprø og gikk i stykker.
Disse har VO nummer 8620424
Må også borres ut popnagler, med sort hode, skvettlapper eller ei. Jeg kjøpte nytt sett med skvettlapper, da jeg manglet noen av dem.
Popnaglene har uansett VO nummer 983349. Og brukes rundt om på plasten i hjulbuen på forskjellige steder.

aarnes
08/01/15, 22:40
Denne har gått meg hus forbi, beklager det.
Flott at du svarer deg selv - det kan være til nytte for andre brukere som er på forumet her :-)

Fyr gjerne løs om du har andre spørsmål, så skal ihvertfall jeg gjøre det jeg kan for å svare deg :-)

Min V70 2007 hadde også rust/lakkbobler der nede - men det var kun fordi den var lakkert opp omtrent når den var ny, og litt dårlig lakkarbeid.
Jeg har hatt 2x S60, 1xV70 og 1xC70 - kun V70en hadde lakkrust på ene siden grunnet en skikkelig steinsprut - disse er ikke kjent for å ruste spesielt mye, men får man hull på lakken så spiller det vel egentlig ingen rolle hva slags bil man har tror jeg.

Har du lakkert de opp, eller hvordan gjorde du det?

Thomazz
09/01/15, 21:51
Di naglene på plast kanalen kan og bankes inn[emoji4] gjorde samme operasjon i sommer da det var ør litte rust foran ved hjulbue grunnet steinsprut. Under skjørtet var det ingen ting.

Monterte og skvettlapper [emoji4]

jorgenht
10/01/15, 16:25
Jeg lakkerte opp igjen etter å ha pusset bort rust. Det var akkurat der skvettlappene pleier å sitte, men disse manglet så steinsprut hadde laget hull.
Jeg har heller ikke sett rust andre steder enn der det evnt. har gått hull på lakken, så dette er en positiv erfaring med Volvo.