PDA

Vis full versjon : Info panel flimrer på 07. V70.



E.Winjum
26/08/14, 23:48
Hei,

Info panelet nederst til venstre i intrumentpanelet har begynt å flimre, noen som veit hva jeg kan gjøre med det? :)

Torsen67
27/08/14, 17:37
Vet ikke om dette vil hjelpe, men selv ville jeg prøvd. Skru ut hele huset og koble i fra kontakter. Bakpå finner du noen store firkanter som er loddet fast i en printplate. Jeg tror du muligens har fått korridering her. Kjøp korrideringsfjerner og hvit vaselin på Biltema. (Står ved siden av hverandre i hylla) Bruk først korrideringsfjerneren på kontaktene med Q-tip og smør på et tynt tynt lag med hvit vaselin etterpå. Funker ikke dette så må nok DIM sendes inn til rep.

aarnes
05/09/14, 22:01
http://forum.vccn.no/showthread.php?66325-Nok-et-DIM-problem-S60D5-2002

Jakke
08/09/14, 00:41
Ikke samme sak aarnes, nye instrumenthus på 07-modeller. En ting jeg ikke er sikker på er om det er LEDs i infoskjermen på de nye også? Alt anna er jo bytta til LED så. Isåfall kan det vel være LEDsa som ryker, de bruker å flimre før de ryker iblant.

FroBe
08/09/14, 06:46
LED flimrer ikke før de ryker. De ryker enten permanent etter mekanisk eller elektrisk overbelastning, eller så blir lysstyrken gradvis svakere etter 10-200 000 timer.
Dårlige kondensatorer i driverelektronikken til LED kan gjøre at lyset flimrer ved at strømmen til LED blir ustabil.

Er det LED-baklyset som blinker, eller er det selve LCD-panelet som flimrer i infopanelet?