Vis full versjon : Montere DAB-spiller i Volvo 940 - Tips?
GrøftRenser
26/08/14, 19:33
Hei!
Har for øyeblikket en Pioner DEH-5000UB i min '94 945.
Ønsker å bytte ut denne med en DAB-radio som har Bluetooth & AUX. . Må jeg trekke ny antennekabel, eller jeg kan bruke den jeg har allerede har mtp DAB-radio? Og må må bare selve antennepisken byttes ut, eller hele festet også? Ville gjerne hatt det originale antennefestet bak :-)
Er det noen spillere som er å anbefale? Har ikke behov for CD, men DAB og Bluetooth er must. AUX på framsiden er et pluss.
Takker så mye på forhånd!
God kveld
De aller fleste DAB-spillerne jeg har sett har en medfølgende antenne. Denne er bare en tynn tråd man fester i frontruta.
Som denne:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/2533.jpg
Jeg foretrekker pioneer spillere, men det er litt smak og behag, alpine er ihvertfall også bra.
Koster litt om man vil ha både BT og DAB men :)
Byttet selv spiller til Pioneer DEH-X8500DAB fra Caliber dab-radio (billig biltema-spiller) grunnet kjip lyd og dårlig dab-signal for en måned sia. Pioneer DEH-X8500DAB'en hadde en annen antenne lik den som er avbildet over. Den klistres på frontruta og på a-stolpen med en alufolie-lignende lapp. Trenger å pusse ned til metallet før denne klistres på. Hvis du trenger ny frontrute bør du ta den før du setter på antenna da den er vanskelig å få av uten å ødelegge den eller at limet blir dårlig.
Kjøpte DEH-X6600 tror jeg den heter, har ikke BT men USB i front så da både lader og spiller den av der. Kan få annen DAB antenne til å bare klistre på innsiden av ruta men mulig den som folger med har bedre mottak med jording til karosseriet.
Funker ihvertfall bra! :)
GrøftRenser
01/10/14, 20:56
Hei igjen! :)
Beklager sent svar! Takker for alle råd og tips fra dere! :)
Jeg bestemte meg til slutt for å kjøpe en blåtann-mottaker som jeg plugger inn i AUX-inngangen bak på spillereren, istedenfor å bytte den ut. Da kan jeg høre på akkurat den musikken jeg ønsker :) Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg får spilleren ut. Må jeg ha noen spesielle pins - og hvor trykker jeg? Er helt grønn på dette :)
God kveld.
Må nok ha noen låsepinner ja, fleste som selger bilstereo har dette for utlån/salg som feks Bilxtra, Mekonomen eller butikker som driver med mobil/stereo montering av noe slag
Går ann å få ut spillere med to små flattrekkere og litt tukling også :-)
Absolutt, tjuverimetoden funker ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.