PDA

Vis full versjon : Billig tuning ?



Sunflyer
20/06/10, 12:19
Hva tror dere om dette ?

http://www.focalprice.com/ER477B/ECU_Flasher_ChipTuning_OBD2_KWP2000_PLUS_Black.htm l

Nicklas
20/06/10, 12:23
Denne var billig og eit intressant produkt. Ein kanske burde prøve og sjå korleis det fungerer :)

delodur
20/06/10, 19:47
Hmmm..skeptisk!
Nå ikke jeg så veldig kjent med oppbyggingen av en ECU, men regner med den primært er en (el.fl.) IC-er (Integrerte kretser, chip'er, etc..) og når man omprogrammerer disse går det per definisjon under det anglo-norske verbet å 'flashe'. :D

Som sagt så er jeg ikke kjent med bilens ECU (IC), men flash-gone-wrong vet jeg mye om...og det suger balleræv! Og skulle det skje med bruksbilen min pga et billig-produkt som lover (og jeg sitèrer); "..race car performance on a do-it-yourself budget", ja så tror jeg simpelthen jeg hadde tuslet ut i skogen med ei flaske vodka og ei hagle elns.

Så er du av den "ville" typen (ala typen som hopper i fallskjerm og utfører amerikanske skole-massakrè) og/eller ikke har noe nevneverdig å tape på å måtte ha ny ECU (evt i beste fall en utgift hos noen som kan re-flashe ECU-en), ja så er jo $50+frakt en liten sum å betale for å gi det et forsøk. ;)

Vi andre bør vel helst holde oss unna. Du får det du betaler for.

jonass
20/06/10, 19:50
Ser da ikke farligheten med dette, er jo bare og ha en reserve gjerne i bakhånd om det skulle gå ræva, men man MÅ jo vite hva man driver med. Så enkelt er det

delodur
20/06/10, 19:55
Ser da ikke farligheten med dette, er jo bare og ha en reserve gjerne i bakhånd om det skulle gå ræva, men man MÅ jo vite hva man driver med. Så enkelt er det

Enig, det er bare å ha en i reserve. :) Da er det intet problem!

Si meg, har dere alle en rask, billig, og enkel tilgang på en ekstra ECU til bilen(e) deres? I så fall har jeg mye å lære..veldig mye. Tjene mer må jeg og. :(

jonass
20/06/10, 19:57
Såklart koster det penger og "ødelegge" en ecu, men finnes jo og få skaffet. Og de fleste som trimmer bilen sin som jeg vet om har et godt lager med deler;)

Og trimmer man bil er man bare nødt til og innse at alt kan rase endag, og har man ikke råd til det har man ingenting med trimming og gjøre

delodur
20/06/10, 20:04
Ok, gir meg. Dere (aka 'de som driver med trimming') har tydeligvis ressursene for å ta sjangsen og prøve den saken. Jeg har det desverre ikke..men misunnelig er jeg! :D

Go ahead! :) Gi den en sjangs.