PDA

Vis full versjon : Fukt i lampe på V70 07 mod.



E.Winjum
26/08/14, 17:08
Hei,

Etter at jeg limte på øyelokka så begynte det å dugge i venstre lampe forran. Aldri dugget før det :s Fikk tips av en på jobben om å borre ett 2mm hull i lokket til nærlus pæra, men tenkte å spørre her også om noen har andre tips :) Om det har noe å si, så er dette en aktiv bixenon lampe.

Mvh E.Winjum

Per Turbo
26/08/14, 20:25
Kan limet du brukte har gitt plasten en reaksjon som gjør at den slipper inn luft/fukt?
Kan panseret ha slått nedi øyelokkene så de ha klemt på lykteplasten og gitt sprekker?


Mine teorier.. Hehe

E.Winjum
26/08/14, 23:46
Brukte tec7, og er kun ene lampa :s Trur ikke den har slått nedi slik at det skal ha blitt sprekk eller noe :s

cortinaterje
27/08/14, 19:16
Spar på noen av "de derre" silica gel posene som følger med når du kjøper elektronikk og lignenede utstyr.
Jeg har festete en av disse med dbl-sidig tape innvendig i hver av lyktelokkene. Merkbart mindre kondens i lyktene etter dette. Og om det blir er det fortere borte igjen.

Jimmen
27/08/14, 21:53
Min høyre lykt har også fått mengder av dugg, det skjedde plutselig over natta.. utover dagen så tok xenon pæra kveld også!
Godt være ballasten også selvsagt, men jeg har bestilt meg nye pærer og skal rive av fanger og se så fort jeg får deler..

Vet at flere sliter med dugg i lykta, og ett lite hull kan være susen :)

E.Winjum
28/08/14, 01:43
Samma skjedde her også :s Pæra gikk på søndag, og par dager før så begynte det å dugge. Bestilt pærer sjæl :)

C.Erstad
28/08/14, 07:25
Min høyre lykt har også fått mengder av dugg, det skjedde plutselig over natta.. utover dagen så tok xenon pæra kveld også!
Godt være ballasten også selvsagt, men jeg har bestilt meg nye pærer og skal rive av fanger og se så fort jeg får deler..

Vet at flere sliter med dugg i lykta, og ett lite hull kan være susen :)
Ikke bor hull i lykten. Her er det tydelig at noe lekker.
Finn lekkasjen og tett den. Demonter lykt og lim hele veien rundt glass og lykt.


Samma skjedde her også :s Pæra gikk på søndag, og par dager før så begynte det å dugge. Bestilt pærer sjæl :)

Tror ikke det hjelper. Du har garantert fått vann i ballasten.
Demonter lykt og ballast. Åpne ballast, blås rent for vann og åpne ballast og gjør det samme der.

E.Winjum
28/08/14, 13:08
Da får jeg prøve å få gjort det i hælja da :) Skifter pære uansett da det var noen billige ebay kina pærer som satt der :p