PDA

Vis full versjon : B204ft med 230fk ledningsnett og hjerner..



Biggs
25/08/14, 21:05
Har er prosjekt stående som jeg tenkte å prøve å få ferdig.


Kjøpte for en tid tilbake en b204ft med hjerner 95% komplett.

Problemet er at ledningsnettet som fulgte med er ganske så ihjelklippa og modifisert..
Motoren stod i bukk på en skole så de har klippa vekk en del ledninger som de ikke har bruk for og laga en del krøll.

Ledningsnett på en bil med b204ft motor er ikke likt som på en b230fk/ft har noen ekstra sensorer og elektrisk boostcontroller bla.a.

Jeg tenkte å koble opp et elnett fra en b230fk og bruke hjerner fra denne motoren. Noen av sensorene blir da overflødige, men ingen som er nødvendige for å få bilen til å gå.

Hjernen er chippa med vanlig ecomax chip.

Er nesten klar til å prøve å starte opp galskapen, men begynner å bli litt usikker på om dette er en dårlig ide....

I teorien skal jo motoren få nok bensin, og tenninga er jo grei.. sånn har i allefall jeg tenkt,

Har et sett med chipper liggende som er spesial, 350 oppsett på b230 med 16v topp og turbo.. men de krever sikkert større dyser, lmm osv..


Noen som har en ide om dette kommer til å gå bra eller om det kommer til å gå steingale?

på forhånd takk.. :)

TomX95
30/09/14, 06:55
Spørsmål? LH 2.4 er Lh 2.4. Kaste på hjernene og prøve vell :) Nettet for øvrig er jo likt. Får kansje feilkode på ditt og datt. men ska vell gå :)

Biggs
29/10/14, 22:18
Spørsmål? LH 2.4 er Lh 2.4. Kaste på hjernene og prøve vell :) Nettet for øvrig er jo likt. Får kansje feilkode på ditt og datt. men ska vell gå :)

Er under oppkobling for øyeblikket faktisk så det skal bli spennende å se om det funker eller ikke. :)

eab
31/10/14, 11:10
Hvis du har et rent lh2.4 nett med tilhørende sensorer fra b230 motor så kan jeg garantere at motoren starter og kan brukes. Problemet er at tenning og bensinmengde ikke stemmer helt med annet motorvolum, annen topp osv.

Har selv brukt lh2.4 på b21 motor. Det gikk fint det også.

Biggs
31/10/14, 17:35
Jeg har plukka diverse sensorer fra den 8v toppen som stod på ja.
Men det er jo diverse ting som skal være tilkoblet som blir til overs når jeg gjør det sånn...
Bla.a. turbotrykks justering å en sensor på eksosen..

eab
31/10/14, 19:13
De sensorene hører til b204 nettet og skal jo ikke være med når du bruker et vanlig lh2.4 nett. Ingenting å bry seg om.