PDA

Vis full versjon : Vida Trondheim/omegn? SRS feilkode etter speedometer cluster rep.



Vilvo
22/08/14, 19:46
Fikk dashbord-døden her i sommer på min V70N D5 2002. Ingenting fungerte av visere og lamper i dashbordet. "Heldigvis" er dette et kjent problem. Et firma i England har spesialisert seg på den slags og de fikser biffen for 100 pund. Så demonterte hele dashen og sendte dem. Kjørte rundt i blinde en stund. Nesten ingenting av utstyret funket, heller ikke AC og uten mulighet til å åpne vinduer i 28 pluss ble det noget varmt i bilen :cool: Men fikk det tilbake etter 2 uker, med livstidsgaranti og det hele:)

Men, feilkode på Airbag SRS kom fordi det lagres at kommunikasjon mellom SRS kontroller og dashbordet ikke var ok i den tiden speedometeret var ute.
Dette må slettes.
Tipper Kverneland skal ha en drøy tusenlapp for dette, men om noen har lyst til å koble til med sin vida mot et par lapper, tar jeg gjerne turen for en Volvo prat.
Er såpass sjelden at det er problemer at jeg sålangt ikke har vurdert å anskaffe DICE'en selv.
Bare ring eller send mld eller post på forumet. (tlf 92659322)
Kan legge ut linken til firmaet som reparerer for de som er interessert. Et gryende tegn på problemet er at klokka oppfører seg merkelig.

degocostly
22/08/14, 20:40
Kan prøve jeg, har vida med dice. Jobber i Tr.Heim, er der man-fre

Vilvo
22/08/14, 20:50
Gjerne det, jeg tror det skal være en kurant sak.
Jobber på Lade selv, er du noe sted i nærheten kan vi ta det i eller like etter arbeidstid for min del.

degocostly
22/08/14, 20:53
Jobber på Lade jeg og!
Send meg en SMS (48069410) og si hvilken dag det passer for deg, så får jeg prøve å huske å ta med PC'en :-)

Vilvo
22/08/14, 21:03
Flotte greier, melder på deg om mandagen!
Normalt bruker frua bilen så jeg må koordinere litt :)

degocostly
22/08/14, 21:18
Den er grei :-)

eab
22/08/14, 22:51
Hvis det står SRS/airbag serv. snarast (hvis jeg husker rett nå), så tror jeg ikke du får gjort noe med vida. Jeg har iallefall ikke fått den bort fra min bil. Og skulle det være nødvendig så har jeg også vida og dice i trheim.

degocostly
22/08/14, 23:57
Jeg fikk fjerna min SRS-feilkode etter oppstart uten instrument på en 2001mod, så det skader ikke å prøve :-)

Vilvo
23/08/14, 18:08
Hvis det står SRS/airbag serv. snarast (hvis jeg husker rett nå), så tror jeg ikke du får gjort noe med vida. Jeg har iallefall ikke fått den bort fra min bil. Og skulle det være nødvendig så har jeg også vida og dice i trheim.

Det er den feilmeldingen ja. Men det som forårsaker feilen har vel kanskje litt å si? Har du en feil på systemet, vil meldingen vedvare til det er utbedret.
Hvis det (bank i bordet) ikke har utviklet seg noen feil siden i sommer, skyldes meldingen at det lagres en feilkode når SRS ikke får kontakt med dashbord CPU'en hvis du har hatt bilen i gang med denne utmontert. Dette er ihvertfall det selskapet som reparerte dashen informerte om.

aarnes
26/08/14, 20:24
VIDA sletter feilkoden dersom det IKKE er feil på systemet.
sannsynlig at den oppsto fordi du har kjørt bil uten DIM (Speedometerenheten) .

Vilvo
26/08/14, 22:46
VIDA sletter feilkoden dersom det IKKE er feil på systemet.
sannsynlig at den oppsto fordi du har kjørt bil uten DIM (Speedometerenheten) .

Det var nettopp dette det ble opplyst om. Noe med at can-meldingene gikk til DIM, og dersom den ikke besvarte meldingene, ble det lagret en feilkode.
Satser på at Dice'n til Lordflora fikser dette på torsdag :)

Vilvo
05/09/14, 11:54
Og alt er i skjønneste orden igjen med bilen.
Takk til Lordflora

degocostly
05/09/14, 18:34
Bare hyggelig, bare si ifra hvis det skulle dukke opp noe igjen :-)

Vilvo
08/09/14, 11:02
Tror dette blir helt greit.:)

Forresten tenkte litt på å skifte det momentstaget. Slår når jeg går fra revers til forover, så det er slakke der ja.
Hadde du delenr. eller korrekt betegnelse på delen du?

degocostly
08/09/14, 16:19
http://s596.photobucket.com/user/jackalstrato/media/lower_engine_mount_2.jpg.html

Har ikke delenummer, men det heter vel nedre midtre motorfeste, momentstag, lower engine mount eller noe i den duren :-)