PDA

Vis full versjon : 96 850 T5, Hjelp..



Bamse24o
21/08/14, 18:08
Heisann!

Skjedde noe merkeligt i dag etter jobb da jeg startet bilen.. Merket at ABS lampen lyste, og at ingen av de utvendige lysene virket (utenom blinklysene), og verst av alt så var bilen helt merkelig og kjøre.
Ved pådrag og overgangen til giringa så rykker skikkelig, så si det slik at jeg akselererer og clutchen så rykker det godt!

Noen som har opplevd lignende?

Setter pris på alt hjelp jeg kan få, da jeg ikke akkurat er en erfaren mekaniker selv!


Volvo 850 T5 1996, B5234FT

EDIT: Dette har skjedd over lengere tid, men ABS lyset og har alltid slukket etter ett par sekunder, eller omstart av bilen. Men nå virker det ikke som at det slukker i heletatt, har kjørt med det en stund nå å begynner å bli bekymret!

850GLTsilver
21/08/14, 19:10
Tenningsbryteren kan være skral.
Sjekk ellers at du har hele sikringer, og ikke minst at jordingen er godt terminert på såvel batteri, girkasse og chassis.

Scania143
25/08/14, 10:52
Det med lysene og abs/ lyset, det er ikke tenniga? Prøv og dytte nøkkelen tilbake, ikke så mye at den stopper men nok til at det slukket, vet det er svakhet på 850.

Bytta min, da det var irriterende og måtte dytte nøkkelen tilbake vær gang man starta! Da lyste ingen av lysene og abs/tracs lyste husker jeg.

Bamse24o
29/08/14, 11:20
Heisann!

Ville bare takke for alle svar, det var ikke verre enn å dytte nøkkelen 3mm tilbake så kjente jeg at jeg ble 50kg lettere!

Så tusen takk for det :D

850GLTsilver
29/08/14, 17:02
Anbefaler deg å bytte tenningsbryteren uansett.
Enkel og rask jobb faktisk.