PDA

Vis full versjon : turbo trykk



tommyak
21/08/14, 17:20
Noen som kan forklare meg. Hvor jeg skall sette slangen på turbo trykks måleren hænn på motorn på ein d5 motor. Vet ikke helt hvor jeg skall splitte slangen for å få vakum trykk så måleren fungerer. Det er en volvo v70 d5 2006 mod

Jakke
21/08/14, 23:33
Moderne diesel har ikke gasspjeld, så du kan ikke få vakum og trykk. Enten kan du måle trykket fra turbo, eller måle vakum til bremse eller wastegate (om det er vakumstyrt wastegate på Volvo-diesel da?).

Ellers, for turbotrykk, så er det alt mellom turbo og manifold som er under trykk, så enhver nippel her kan gjøre jobben.

tommyak
27/08/14, 11:18
ok takk for svar. har dere noe bilder på hvilken nippel eller hvor jeg kan sette dette T stykkket henn ?
har gjort det på gamle biler men ikke på en så ny diesel motor, så er litt skeptisk på hvordan jeg skall angripe dette.

Jakke
28/08/14, 21:53
Er ikke sikkert bilen har en nippel. En kompis med en 2.2TDCI Ford Mondeo måtte bore hull i røret ut fra intercooler å så gjenge opp, skru fast å tette med silikon.

brukernavn
29/08/14, 11:02
Nå veit jeg ingenting om diesel, men er det ikke dumpventil på de? Isåfall er vel denne kobla på insug el for å holde mottrykk ved lad. Hvis det er det går det ann å sette på t-stykke [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jakke
29/08/14, 16:34
Diesel har som nevnt ikke gasspjeld, så det kan ikke bli overtrykk når du slipper gassen, fordi det er ikke noe spjeld å lage trykk imot. Så dermed har ikke diesel dumpventil.