PDA

Vis full versjon : Råd til hvordan få av reimhjul ?



gasgasboy
20/06/10, 00:01
Heisann !

Har tulla i hele dag med å få av reimahjulet på servo-pumpa mi .. Noen som har noen råd til hvordan det sitter ??

Mvh Magnus

jonass
20/06/10, 00:06
Rørtang på en kopp også lure en umbrako gjennom hylsa, men det sitter hardt så lønner seg nok og være to, ellers så fins det spesial verktøy for dette, tror kanskje biltema har

boman
23/06/10, 21:28
Sitter reimhjulet festa med en umbrako? Hvorfor skal du egentlig ta det av, går det å bytte lagrene inni der eller noe?

TeamBørnOut
23/06/10, 21:33
går å bytte lagret ja :)
husker ikke helt hvordan man får av reimhjulet. men byttet lageret i min en helg hvor det var umulig å få tak i ny pumpe. er en type "standar" lager som brukes på "alt mulig". husker ikke dimmen nå. men kan sjekke i morgen :)

jonass
23/06/10, 21:35
6003-2rs har jeg for meg at det er, men binder meg ikke på dette;)

boman
23/06/10, 21:36
Da spørs det om jeg også ikke må bytte mitt lager. Er dette en vanskelig jobb?

TeamBørnOut
23/06/10, 21:40
6003-2rs har jeg for meg at det er, men binder meg ikke på dette;)

Mulig. samme lager som det sitter i navene på monkeybikene ihvertfall :D

TeamBørnOut
23/06/10, 21:45
Da spørs det om jeg også ikke må bytte mitt lager. Er dette en vanskelig jobb?

går reimhjulet tungt rundt da? Skjelden disse ryker. mitt gikk fordi jeg hadde en sliten viftereim som jeg stramma som F på en langtur for å komme meg hjem :D (glemte jo seff dette å kjørte til lageret røyk noen dager senere).

Det er ikke en vanskelig jobb. men noe av dette satt godt mins jeg. husker ikke helt hva.

pass også på (hvis du demonterer hele greia) at du får på plass alle slyngene til pumpa. å hold alt veldig rent. det er utrolig viktig!

jonass
23/06/10, 22:13
Anbefales og ta en skikkelig vask av pumpa utvendig før du åpner den. Så slipper du at det ramler dritt inn i den.

ChrML
23/06/10, 22:17
Hva sier servopumper til å bli fyllt med flis egentlig? :p Hahaha, husker bare at servopumpa på 740-en til Rockeren er fyllt med flis og har vært startet og kjørt en stund etter :).

boman
23/06/10, 22:26
går reimhjulet tungt rundt da? Skjelden disse ryker. mitt gikk fordi jeg hadde en sliten viftereim som jeg stramma som F på en langtur for å komme meg hjem :D (glemte jo seff dette å kjørte til lageret røyk noen dager senere).

Det er ikke en vanskelig jobb. men noe av dette satt godt mins jeg. husker ikke helt hva.

pass også på (hvis du demonterer hele greia) at du får på plass alle slyngene til pumpa. å hold alt veldig rent. det er utrolig viktig!

Slyngene?

Den går lett rundt, men det er litt slærk i den, så jeg mistenker nemlig nå servopumpa i jakten på ulyden min. (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5135)

TeamBørnOut
23/06/10, 22:31
er det slark så er det lageret ja. for stramme reimer :)
Sitter slynger som presser olja i den. du ser det når du åpner :)

boman
23/06/10, 22:35
Regner med at jeg må ha presse for å få fiksa det? Er det noe annet en lagre jeg trenger?

Jeg tenkte også ha kjøpe meg en reim fra biltema som kan koble vannpumpa, dynamoen og det store reimhjulet sammen så jeg får kjørt uten servo for å se om lyden blir borte ;)

TeamBørnOut
23/06/10, 22:38
hmmms husker ikke om jeg brukte presse eller avdrager. er noen måneder siden.

gasgasboy
23/06/10, 23:10
Vi fant ut åssen man får av reimhjulet, å det er ikke vanskeligere enn å legge reimhjulet ann på noe, som en gaffeltruck eller noe, banke mot senter av umbrakon'n så detter pumpa ut :)

Annbefaler å bare bytte hele pumpa om noe går, mye enklere, å det koster deg ikke veldig mye tid heller :)