PDA

Vis full versjon : telefon trøbbel



vikry
19/08/14, 20:05
Jeg har originalmontert telefon i min xc70 2006. I det siste har den gjort seg vanskelig og vil bare av og til lese sim-kortet. -Sett i Sim kortet- sier den, selv om sim kortet allerede står i.
Telefonen trenger altså service, og spørsmålet er Hvor går jeg med dette? Har liten tro på at volvo forhandleren (Bergen) har spesiell peiling. Mistenker at de vil sende telefonen et eller annet sted, og ta skyhøyt mellomlegg for jobben. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

Daruu
19/08/14, 23:00
Prøvd med ett annet simkort? Bare så du får utelukket det :)

vikry
20/08/14, 09:51
Jeg er nå på det tredje sim-kortet, men situasjonen er akkurat den samme, noen ganger virker det, men mesteparten av tiden virker det ikke. Kom plutselig på en tanke mens jeg skriver..... jeg har hatt hele instrumentkonsollet ute i forb. med opplegg til aux. Det medfører påkjenning for alle tilsluttede kabler. Kan jeg ha fått en vakkelkontakt på ledningsbunten som går til telefonen? Huffamei, jeg blir svett bare ved tanken. Men fortsatt åpen for tips.

Ludo
20/08/14, 21:36
Vakkelfeil kan være en sak, en annen ting kan være fysisk dårlig kontakt i holderen til SIM-kortet. Du kan jo prøve å sette en el-tape bit under SIM-kortet før du legger det i holderen, bare for å være sikker på at det kommer i kontakt med leseren i telefonen...

aarnes
04/09/14, 21:51
Hvordan går det med testing av telefonen jeg sendte deg? :)

vikry
24/03/15, 10:50
Hei, har ikke vært inne her på lenge, beklager sent svar. Det ble nedtur med skifte av telefon. Problemet er akkurat som før, noen ganger virker det, andre ganger ikke. Da kommer beskjeden "vennligst vent", eller "sett in sim-kort" opp. Lite sannsynlig at begge telefonene har nøyaktig samme feil, så feilen ligger dermed utenfor selve telefonen. Kan tyde på vakkel-kontakt et eller annet sted i kabelføringene. Kvir meg for å ta problemet til merkeforhandler, så dermed er det fortsatt uløst.

matsS
30/08/15, 20:24
Hei, har ikke vært inne her på lenge, beklager sent svar. Det ble nedtur med skifte av telefon. Problemet er akkurat som før, noen ganger virker det, andre ganger ikke. Da kommer beskjeden "vennligst vent", eller "sett in sim-kort" opp. Lite sannsynlig at begge telefonene har nøyaktig samme feil, så feilen ligger dermed utenfor selve telefonen. Kan tyde på vakkel-kontakt et eller annet sted i kabelføringene. Kvir meg for å ta problemet til merkeforhandler, så dermed er det fortsatt uløst.
Hei!
Har du funnet ut av hva som forårsaket det? Jeg får også opp kun "venligst vent" i displayet på min xc70 2005. [emoji12]

Sent fra min D5803 via Tapatalk