PDA

Vis full versjon : HKS 50mm kopi wastegate spørsmål - Haster i kveld!



ChrML
19/06/10, 22:47
Driver å bygger om til større turbo med ekstern wastegate nå. Men skjønner ikke helt den wastegaten, noen som kan forklare meg litt?

http://img62.imageshack.us/img62/340/img5698e.jpg

Den grønne nippelen går jo til over membranen. Eventuellt trykk der vil hjelpe til med å lukke stempelet. Flere nipler er det ikke originalt, men det er to hull som er plugget med umbracoskruer på undersiden av membranen. Der hvor eventuellt trykk vil hjelpe til med å åpne.

Hvordan er det meningen at dette skal kobles og hvordan er det best å koble dette? Etter det jeg kan skjønne så må det være et hull over membranen for at lufta der skal ut, men skal jeg bare flytte den nippelen til undersiden av membranen og koble det før spjeldet?

Også, det følger med tre fjører. To av de satt i. Jeg skal kjøre på lavt trykk på en turbo med stort eksoshus og lavt mottrykk. Hvilke vil dere anbefale å sette inn? Er litt jobb å ta opp og ned wastegate og begrenset med tid, så vil helst sleppe å prøve mer enn nødvendig. Ønsker å lade ca 0.7- 0.8 bar kanskje, helst med mulighet for justering nedover for eventuellt bremsepapirer for godkjenning.

Magnum
19/06/10, 23:00
sett i den "svakeste" fjøra. nippelen på toppen lar du være åpen, så kjører du slange fra trykk siden din og inn under membranen

ChrML
19/06/10, 23:14
sett i den "svakeste" fjøra. nippelen på toppen lar du være åpen, så kjører du slange fra trykk siden din og inn under membranen
Oki, takk! :) Det forklarer hvorfor det lakk litt diverse steder i øverste delen og. Husker ikke hvilke gjenger det er forresten? Så jeg eventuellt kunne fått tak i nippel i mårra!


Forresten, skal det være flere deler inni der enn fjørene, en liten kopp sak som sitter under justeringsskruen, og den trappetingen som fjøra ligger i? Fikk skyti deler litt veggimellom fordi jeg ikke trodde det sto så mye under spenn når jeg skrudde frahverandre :p.

jonass
19/06/10, 23:24
Hmm ser svenskene snakker om at det er litt tjon med og tette lekasjer i disse wgene.
Men når det er gjort er de visst kjempe bra.
Ang innmat så er det vel bare en brikke fjære ligger i mot justerings skruen ja tenker jeg.
Ellers er det vel ikke andre deler oppi der

ChrML
19/06/10, 23:26
Oki høres bra ut! Hmm, ja, kan hende vi må tette litt mer i morgen! Det lekker litt her og der. Det er jo ikke brukt gjengetape på skruene engang fra fabrikk, så ikke rart det lekker!