PDA

Vis full versjon : Bilstein Clubsport VS Racing



Lasse R
19/08/14, 09:58
Er det noen som har kjørt med begge deler?

Kjørte Clubsport på 242n før, og var egentlig veldig fornøyd med de.

Men ser racing skal være enda stivere og lurte på om noen her kjører med de?

Joachimbg
19/08/14, 10:39
Kjører med racing på begge bilene. Veldig fornøyd. Det er stivt men det gynger hvertfall ikke med senkefjærene som det gjorde med andre dempere. Har ikke prøvd clubsport.

Lasse R
20/08/14, 15:11
Ok, trur kanskje det blir å prøve de etterhvert. :)

Joachimbg
20/08/14, 17:43
Hadde jeg hatt tid til å komme på månedstreffet så skulle du fått prøve bilen ;) Men passet dårlig i dag. Kanskje neste gang?

Lasse R
20/08/14, 19:48
Ja, hadde vært hyggelig.. Jeg drar nok en tur neste treff også ja :)

Biggs
30/08/14, 13:06
Jeg prøvde clubsport med 40mm lesjøfors senkefjærer... syns ikke det ble noe suksess... merklig "dabbing" framme.. mulig det er helt feil fjører å bruke til disse men..

Bjørseth Racing
30/08/14, 13:19
Jeg prøvde clubsport med 40mm lesjøfors senkefjærer... syns ikke det ble noe suksess... merklig "dabbing" framme.. mulig det er helt feil fjører å bruke til disse men..

Skal ikke få "dabbing" framme med dette. Når jeg monterte mine var fjærene (40mm lesjö) nesten for lange for CS demperne. Kombinert med no poly foringer gir dette en tight og fin bil.

Lasse R
30/08/14, 16:53
Jeg kjørte også clubsport , men det er snart 10 år siden. Jeg synes i hvertfall den gang att de var gode sammen med lesjøfors. Husken er litt dårlig men husker den var bra stiv med det oppsettet og diverse stag :) , det jeg lurer på er liksom hvor merkbart mye stivere f eks racing demperen er i forhold til clubsport..

Joakim-G_R
31/08/14, 11:51
Racing er ganske mye stivere, men krever også custom fjører/minimum rallyfjører.

Jeg har Sport og CS, Rogern har Racing.

Lasse R
31/08/14, 21:49
Ok, jeg var jo veldig fornøyd med cs, hadde det på totoåførr'n. Husser du?

Joakim-G_R
02/09/14, 08:17
Husker det godt! Hadde det på den blå min også, parret med IPD stag og polyforinger var det jo helt konge, både på vei og bane. Men kan trenge stivere fjører enn Lesjöfors!

Lasse R
02/09/14, 08:34
Jepp, det var det.. Men hvilket annet alternativ til lesjö er det som du får godkjent da?

Joakim-G_R
02/09/14, 21:12
Ingenting av senkefjører. Om ikke disse Åkrene Fjærfabrikk får fikset noe da?

Lasse R
02/09/14, 21:45
Ok, blir vel det enkleste, CS og lesjö.. Med mindre ikke jeg klarer å få noe gjennomslag med coilovers.. Tenkte å jobbe litt med det å prøve å få med BT på det.. Men det får bli etterhvert

Bjørseth Racing
02/09/14, 22:01
Ingenting av senkefjører. Om ikke disse Åkrene Fjærfabrikk får fikset noe da?

Disse fjærene leveres vel med CE godkjenning. Har hørt om folk som har fått godkjent 80mm kortere fjærer fra Åkrane. Så lenge man har 10mm klaring alle veier og CE godkjenning burde det ihvertfall være håp.

Lasse R
03/09/14, 06:05
GMV har vel godkjent åkrene med 60mm tror jeg, Men det er veldig opp til kontrolløren på Biltilsynet..