PDA

Vis full versjon : Bremsekretslampe og ulyd ved bremsing samt servicelampe



Bård
19/08/14, 09:16
Her i slutten av mai så begynte plutselig bremsekretslampa å lyse mens jeg kjørte.
Sjekka væskenivået og den var grei samt hvis jeg stoppa og starta bilen igjen slukka lampa.
Tok en tur på verkstedet å bytta bremsevæska da usikker på hvor fgammel den var og om årsaken var den.
Men nå for 14dager(ikke brukt siste 1,5uke) siden begynte lampa å lyse konstant samt at når jeg bremser
så kommer det mer en rumlelyd(søstra mye hadde noe lignende lyd på merca si hvor skiver måtte byttes)
en metall mot metall-lyd fra v.fordekk når jeg bremser. Noen som har tips til hva det kan være og har v70
en type varsling når klosser er slitt. Var på torshov og der kom det opp en type bremseklosser med varsling.

I tillegg har servicelampa begynt å lyse så er vel 230"km el 235"km service på gang. Noen som vet hva som skal gjøres?

Sagen
20/08/14, 06:51
Romlelyd ved bremsing tyder på slitte skiver/klosser, eventuelt kast i skiver. Kan også være at det er en kalliper eller flere som henger.

Bård
20/08/14, 08:22
Kjørte en tur i går å da var det blitt helt for jævli å lyd. Onkel kikka/hørte på det så ente opp med å bestille nye skiver og klosser i går kveld.