PDA

Vis full versjon : 2.0 1998 v70 Koker



Brennhag1
13/08/14, 22:37
Noen som har noen tips på dette?

Volvo`n koker men måleren i instrumentet står midt på og er langt unna rødfeltet.. Tempføler er skifta.

Vifta starter ikke (veit ikke om den skal starte når tempmålern bare står på midten) men virker når jeg sett strøm i kontakta..

Hypnotisk
14/08/14, 00:51
Noen som har noen tips på dette?

Volvo`n koker men måleren i instrumentet står midt på og er langt unna rødfeltet.. Tempføler er skifta.

Vifta starter ikke (veit ikke om den skal starte når tempmålern bare står på midten) men virker når jeg sett strøm i kontakta..

Har dette begynt å skje etter at du åpnet kjølesystemet?
Isåfall kan det være at du har luft i kjølevannet. Jeg vet at dette har forårsaket problemer med at bilen overoppheter, selv om den ikke er varm enda..
Evt så må det være trykk i kjølesystemet som kommer fra sprekk i toppakning, eller i toppen.

850GLTsilver
14/08/14, 12:50
Du bør sjekke dette:

Start motoren
Skru av lokket til ekspansjonstanken til kjølesystemet
Sett nesa nedi og kjenn om det lukter eksos der.

Dette problemet er i ni av ti tilfeller en brusten toppakning.

Brennhag1
14/08/14, 12:51
Toppakningen er ny og toppen er slipt og sjekket for sprekker.

Det skjer når jeg skrur opp lokket på ekspansjonstanken når bilen er varm.. skikkelig trykk der så fosser det over..

gswede
14/08/14, 14:20
Alt er i skjønneste orden, det er sånn det skal være. Hold lokket på.

Kjølesystemet er trykksatt, da er kokepunktet høyere. Om du slipper trykket med å åpne lokket på ekspansjonskaret vil vesken koke umiddelbart. Som normalt.

850GLTsilver
14/08/14, 15:53
Toppakningen er ny og toppen er slipt og sjekket for sprekker.

Det skjer når jeg skrur opp lokket på ekspansjonstanken når bilen er varm.. skikkelig trykk der så fosser det over..

Som gswede sier, så er dette det tiende tilfellet :D

Men om du vil unnvike dette helt: http://www.evanscoolants.co.uk/technical/no-water-no-overheating/45

Brennhag1
15/08/14, 14:43
Okei :) Takk for hjelpa :)