Vis full versjon : Gammelskolen drifting 142:)
VolvoR-Sport
07/01/16, 18:35
m50b30 turbo? ;D
Motoren som skal brukes til sommeren skal være skikkelig budsjett-motor. Kan godt hende det blir en så og si uåpna 2 liter også, spørs hva jeg kommer over:) blir selvfølgelig turbo. Blir også og kjøre med flexfuel sensor slik at jeg kan kjøre med 50/50 bensin og e98 feks;) får bli grom innmat og opp mot 3 liter volum etterhvert.
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
b21 da vettu ;) solide m-råder og lavkomp. Tåler mye trøkk ;)
Joda, har liggende flere b21 blokker.. har også od b21et stempler på hylla;) men er litt lei volvomotor generelt.. hadde en e34 med s50b30 fra e36m3 for et par år siden, da ble jeg egentlig forelska i 6'erne til bmw. Får hive i en 6'er nå og se. Kan jo bygge b21 ved siden av;)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
08/01/16, 09:11
Frister ikke med s54 da? Fått to Volvo s54 i Trøndelag :D
Klart at s54 frister;) men når motorbudsjettet for vinteren er meget begrenset, så får det bli m50b20 evt b25 nå først[emoji14] fungerer helt greit det også. Helt kurant og ta ut 350 hjulhester med en 2 liter i verste fall. Virker som at det er vanskelig å få tak i en bra 2,5 for tida. Vil også hels ha vanos for best register[emoji4] skal du kjøre med vanos?
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
08/01/16, 10:26
Skjønner :)
Ja, er effektive motorer de og..
Jeg skal kjøre med vanos ja. Planlegger og å beholde vanos ved overladning.
Blir vist et helt annet register med vanos på turbo ja, naturlig nok:) vet du hvor mye tyngre en m50/s54 er kontra b230?
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
08/01/16, 13:48
Mener s54 veide rundt 240-250kg.
Ja, helt klart :)
M106 motor da, Tom Marius?
Vurdert den;)
ikke merce i volvon min nei gut:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/330.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/331.jpg
Uheldig med vinkelsliperen[emoji28]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/416.jpg240 travers under tilpasning, må bare handle inn litt stål. A-armene blir endra litt på nå for og passe denne traversen. Men nå blir ihvertfall styringa akkurat den samme som på en 240, og det fungerer jo greit.. får også plass til servo-tannstang:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Fornuftig motorvalg. Billig effekt som funker bra, og hvis det raser så er det billig å få sammen en ny en...
Ja, synes det selv også. Mange som har kjørt i årevis med 400 hjulhester på helt uåpna maskiner. Kan ikke ha dyrere motor enn hva man har råd til og rase;) og lyden er jo et eget kapittel..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Dan Bay-Johansen
11/01/16, 12:04
Turbosekser er noe helt eget mtp lyd!! Når jeg skal bygge banebil så blir det bmw turbosekser uten tvil, holdbare girkasser har de å :D
Er akkurat det.
Kan bygge en bmw motor av "søppel" og få brukbart med effekt og grei kjørbarhet.
En volvo sekser krever en del mere for å komme i nærheten, med mindre en har ett stort lager med diverse skrot.
Holdbare girkasser som passer rett på er jo også et veldi stort pluss. Har tenkt og mappe en motor med vanos, og en uten også:) så da er det jo bare og bytte map om man ikke får tak i "riktig" motor etter et evt ras. Men virker som at de holder meget bra med riktig map, litt tykkere pakning og arp bolter:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Bmw motor, E23 tror jeg den kommer fra 350-400hk med org turbo;)
Blir for gammelt. Må ha noe som det er lett og få tak i deler til..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Noen med erfaring fra kortstyringa som pedersen selger til tannstang uten servo? Er det like greit og kjøre med sånt gir på rattstammen?
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Rattstamme fra opel corsa med el. servo er kjøpt. Kommer med posten i disse dager:) har også kommet lenger med monteringa av travers. Mangler bare noen platebiter til+ helsveising og sandblåsing. Forstillinga sitter nå 2cm lenger fram enn orginalt. 240 har 2cm lengre akselavstand kontra 140.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/781.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
25/01/16, 13:54
Blir spennende!
Blir artig å se bilen komplett igjen :)
Rattstamme fra opel corsa med el. servo er kjøpt. Kommer med posten i disse dager:) har også kommet lenger med monteringa av travers. Mangler bare noen platebiter til+ helsveising og sandblåsing. Forstillinga sitter nå 2cm lenger fram enn orginalt. 240 har 2cm lengre akselavstand kontra 140.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160125/877d606cc0fff00e1bbb93b00635e223.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Er ikke den forlenga akselavstanden kun tatt ut bak ? trodde at det var derfor hjulet ikke er sentrert i hjulbuen bak på 240 :p
Det kan være.. bakhjulet var ikke sentrert på denne heller (74mod) uansett greit og få motor lengst mulig bak spindlene foran:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Innfestninga til bruene er også ca 2 cm lenger opp i karosseriet nå, kontra originalt.. det er jo også bare fint:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Nå ser det ut som at det blir litt fart framover:) får hentet en motor i morgen, støpejern turbomanifold er på vei(håper jeg kan bruke den)
Skal også inn med øvre del av dashbord fra 240 og tilpasse og montere el-servoen snart:) noen her inne som har erfaring med quartermaster clutchen som kl selger? 2-plata
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Venter bare på deler her nå. E46 m3 bunnpanne og diverse:) har også plukka rein motor for alt unødvendig.. blir sikkert så jeg lager meg grenrør selv, da den støpejerns-manifolden ikke var helt sånn som jeg så for meg mtp turboplassering.. kommer bilder etterhvert:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/435.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Blir bra detta vel. Hvordan motor ble det? Ser ihvertfall ut som en M50. Hva er grunnen til vanos?
Håper det blir greit:) er en bare en m50b20 dette:) men får klare seg inntil videre.. 2,5 literen er vanskelig og få tak i tydeligvis. Men mulig det blir s50 etterhvert også:) men, får lade på litt trykk på denne nå først, så får vi se hva de gir:) med ei m52b28 veiv blir 2 literen til litt over 2,5 liter også, så det er også et alternativ;) får et bedre register med vanos. Flytter momentkurven 5-800 o/min nedover i registeret sier gutta på ppf:)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/813.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/814.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/815.jpgmotoren er nå på vei inn:) blir bra dette tenker jeg. Utfordringa blir å få laget et pent og godt utformet grenrør[emoji14]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
blir rått med sekser i gamle 142n ;) kommer til å bli fult :rolleyes:
Håper det blir bra ja:) håper bare jeg får på igjen 140-fronten:p
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/829.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/830.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/831.jpgskal opp en cm i bakkant tenker jeg..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/1037.jpgprøver med stumme motorfester på denne[emoji14] skal jo kun gå på bane, så det tror jeg skal gå greit. Er gummi-fester på girkasse om ikke annet[emoji4] må vel få begynt med nytt ledningsnett og grenrør etterhvert også..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Ble så jeg ombestemte meg og gikk for gummi på motorfestene allikevel.. kommer bilder av de i morgen når de blir helsveisa[emoji4] ble fornøyd med motorplasseringen også, havnet kun en halv mm feil sideveis. Det får være godkjent[emoji106]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Dan Bay-Johansen
28/02/16, 00:13
Dette blir gromt, jeg skal ha en BMW sekser i en 245 en gang [emoji106]
Takk! Skal prøve og få litt fart på ting framover nå.. våren kommer vel fort i år også[emoji28] bmw 6'er er tøft ja[emoji106]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Dan Bay-Johansen
28/02/16, 00:23
Plutselig er det bart og tørt, de første sommerdekkene kom på her nede idag [emoji14]
Jeg håper på sein vår her oppe;)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Nye motorfester er ferdig sveisa og har fått grunning:) blir org bmw gummiputer imellom disse og travers.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/1142.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/33.jpgda er traversen "ferdig". Motorputene blir såklart bytta ut med nye:) har også bestilt nye nedre bærkuler , et par uniballs og endeledd. må få tak i rør som er 18mm innvendig så jeg får laga et par nye nedre bærearmer[emoji28]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
02/03/16, 20:21
Blir bra! :D
Ble fornøyd med motorplasseringen[emoji4] da er det bare og begynne på grenrør, rattstamme og ledningsnett etterhvert!http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/62.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/63.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/64.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/129.jpgStarten på en avtagbar rørfront..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Praktisk det da :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Grenrørs-deler og annet småtteri er på vei i posten. Har også bestilt svinghjul for 7,25" clutch, fuelrail, coiler og kontakter til sprutet fra PPF:) Laga meg en egen dings til oljetrykksgiver og oljetur til turbohttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/219.jpgm12x1,5 inn i oljefilterhus, an4 til oljetur og m14x1,5 til oljetrykksgiver
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Ramler da inn litt deler:)http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/293.jpgny ledningsmatte til sprutet, 3-plata trykkplate og an-koblinger til flexfuel sensor:) venter på grenrørsdeler nå, så jeg får starta med den kosejobben[emoji4]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/350.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Nå hender det ting her[emoji4] stor pakke fra ppf ankom idag med svinghjul for 7,25" clutch, alt av kontakter til ledningsnettet, coiler og nuke fuelrail[emoji106] mangler dyser og lameller. Noen som har lameller til 3-plata tilton/quartermaster med 10x29mm spline?
Grenrørskitet fra norway exhaust kommer forhåpentligvis i morgen..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/69.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Går sakte men sikkert framover her[emoji4] hus og div annet tar tid det også.. er ihvertfall godt i gang med turbogrenrøret.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/506.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/507.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/508.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Stilig grenrør! [emoji6] Blir ikke mye plass til overs med bmw 6'er [emoji1]
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
takk! Er trangt på eksossiden med m50 ja.. skal jo ha plass til skikkelig rattutslag også[emoji106] mulig det blir noen små endringer på røret enda, men blir ca sånn[emoji4]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Blir fult ja i en liten 140 :P Liker slike grenrør der du får turboen ned. blir mye finere eksosstrøm ut av turboen, og så slipper man ar det renner masse olje ned på grenrøret og tar fyr når det ryker et oljerør. blir nok å lage slik neste gang jeg skal lage grenrør også :)
Enig. Blir aldri laget noe "topmount" med meg nei.. [emoji4]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
15/04/16, 18:33
Ser veldig bra ut! Spent på effekt til slutt :D
La om det ene røret igår, og punkta sammen hele grenrøret. Så nå er det klart for helsveising. Må få på to hull i kollektoren til wastegaterørene også:) må vente med wastegate til jeg har fått laget nye bruer på eksossiden. Venter på nedre bærekuler fra bcb... Tror jeg har lite og gå på mot grenrøret ved full sving[emoji14] har også en god plan for rattstammen, så får vel begynne med det også. http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/633.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/634.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/635.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/636.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Det blei jo grisetøft [emoji1]
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
VolvoR-Sport
17/04/16, 19:03
Ser veldig bra ut :) rekker du noe treff i år?
Takk:) får ta det litt som det kommer tenker jeg.. mye annet og henge fingrene i også[emoji14] har egentlig mest lyst til og gjøre ting skikkelig nå, og heller satse på noe iskjøring og være skikkelig klar til neste vår... men, mulig jeg får pressa inn en testkjøring eller to i sommer også[emoji4]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Hekta på fronten idag:) må se litt hvordan resten av rør-ramma foran må bli[emoji106] http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/730.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/731.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/732.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/733.jpg
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
VolvoR-Sport
22/04/16, 22:43
Blir fullt under huven ;p
Blir fullt nok når alt er på plass ja:) holder på med rørfronten nå, blir vel ferdig med den i morgen.. så blir det og ut med motor for og montere bunnpanne med oljeretur og div.
Så skal den inn igjen og kobles opp og startes[emoji106]
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/306.jpghar fått dreid noen ringer til nedre bærekuler i forstillinga:) kjekt med svoger med egen cnc dreiebenk[emoji106] rørfronten er også ferdig, mangler bare lakk.
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Blir bra det her. Voldsomt potensial i de motora. Men ser du bare bruker en 2 liter? Får vel tak i B25 til en rimelig penge?
Så kan du jo smekke 2,8 veiv (som du nevnte) i denne og få 2,8 liters M50 med stålblokk. :cool:
Gira på å bygge sladdebil med M50 selv, men da blir det nok bare å kjøpe E36 Bimmer og bygge på det.
VolvoR-Sport
03/07/16, 10:37
Noe framgang her? :D
Er litt mere husarbeid nå;)
Stått stille en stund nå ja. har hatt, og har fremdeles mye annet og gjøre.. men har fått laga nye bruer til forstillinga bla. Det er bestemt at bilen skal være klar neste vår, så nå blir det laget større girtunnel og annen bakstilling. Motorvalget er også blitt litt åpent igjen egentlig. Er redd bilen blir framtung med m50'en, men blir sikkert ikke så ille som jeg tror
VolvoR-Sport
03/07/16, 20:49
skjønner :)
såpass ja, blir spennende å følge med :D
Hadde ei lita økt istad. Fikla litt med bakstillinga som skal monteres etterhvert
Lenge siden sist her.. m50 prosjektet er lagt litt på is. Blir montert en akkurat passe grom b230 16v nå straks:) like greit å ha en stødig og grei motor til sommeren siden det blir så mange andre uprøvde løsninger å teste ut. Er godt i gang med laging av helt custom bakstilling med bmw e39 diff og spindler, samt elektrisk rattstamme fra opel bla:) bilder kommer etterhvert.
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/968.jpgsånn er ståa her☺ måtte ha volvomotor igjen
Har også kjøpt en super t70 turbo. Blir vel brukt som dummy for å lage grenrør, må ha en bedre turbo enn det når det skal kjøres tenker jeg☺ har og laget nye bruer til bakakslingen med uniballs sånn at bilen blir trillbar snart.. bmw bakstillinga blir laget litt etterhvert, blir å bruke endel tid på akkurat det sånn at det blir gjort skikkelig med en gang. Skulle helst ha skaffet en komplett 530/m5 bakstilling og brukt deler ifra
Har gått litt sakte her.. men har kjøpt inn litt deler:) nye coilovere rundt om, samt et par spjeldhus
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/899.jpg
Sent fra min GT-P5220 via Tapatalk
Har fajs kommet med spjeldhus? Pris på noe slik i 45-48mm da?
Edit: Jeg fant på Grindenmotorsport :)
Blir bygd 2 bunndeler til denne nå[emoji4] blokka som skal kjøres med først blir med org stempler fra b234, h-råder og kjølevann inn over frostpluggene til hver sylinder, så får vi se hvor mye som kan lades med org sugekomp. . Skal kjøre med ignite e98 på tanken så det må jo hjelpe på litt[emoji12]
Sent fra min GT-P5220 via Tapatalk
Har nesten glemt jeg har en bil stående i det siste[emoji14] må vel prøve å bli klar til våren[emoji23] men har skaffet delene jeg mangla i det minste..http://forum.vccn.no/img-dump/2017/10/250.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/10/251.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/10/252.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/10/253.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/10/254.jpg
Sent fra min S60 via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.