PDA

Vis full versjon : Tåkelys i org fanger ?



StigAre
10/08/14, 11:18
Jeg har 850 uten tåkelys, men vil ha med.
Titta på bcb sine sider og der står det at tåkelysa kan monteres i fanger bare ved å lage hull, men det må jo festes på noe vis.
Er det lampe fester i fangern selvom den er uten hull til lampene ?

Har ikke jekket opp bilen for å se enda...

Morgis
10/08/14, 11:37
festene er i støtfangerbjelken.

http://auctions.volvospeed.com/thumbnail.php?pic=uplimg/img_102916_5e90277cd6c450c743d2a022299b4e65.jpg&w=500&sq=N&b=N
Når man har laget hull i plastikken pleier å montere tåkelyssarger.
Små lister som gjør hullene penere
4362

men har du ledninger klare for tåkelys ?

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/592.jpg

ledninger, 2 releer, bryter, sikring

StigAre
10/08/14, 13:15
Nei, jeg har ikke ledninger. Men dette fikser jeg lett selv :)
Det står et par biler på lokale huggern med tåkelys som evt har org ledningsmatte.

Så i utgangspunktet trenger jeg ikke kjøpe ny støtfanger, bare lamper og montere (?)

Morgis
10/08/14, 19:51
original ledningsmatte fabrikkmontert er litt mer knotete å montere og demontere, men det går om man har tid.
Den er mer integrert i resten av kabelmattene ser du..

Ettermonteringssats er koblet til på tilbehørskontakten under rattstammen.

Det kan være du har kabler ferdigtrukket.. noen biler fikk dette.
sjekk ved siden av hovedlysbryteren din om det er en ledig bryterkontakt der, samt bak fangeren om kablene ligger der.

StigAre
10/08/14, 20:05
Skal ta en titt oppunder der imorra, bilen står jo allerede på bukker med motoren i deler, hehe :)

Luddemann
15/08/14, 15:30
Jekker du opp bilen, og ser på baksiden av fangeren, ser du at det er risset inn to svake sirkler.... det er til ettermontering av grøftelys.... bare skjær etter sirklene så passer de bra! Så skrur du lysene fast med selvborende metall skruer slik at de passer i hullet. Det er små justerings-muligheter på selve lyktene sidelengs.

Når d ikke er org grøftelys ligger det ikke ledninger der heller. Ihvertfall ikke på min. Så jeg trakk egne ledninger utenom sikringsboksen, med en ekstern liten sikring på biltema, og kobla den rett på batteriet og så videre til en bryter jeg fikk tak i.... Det eneste som e dumt da er at lysa står på selv om svitsen er av... så du må ikke glemme å skru de av om du ikke ønsker flatt batteri =)

Men ellers funker det bra ;)

Lykke til ;)