PDA

Vis full versjon : 2003 V70N D5 - SRS Airbag urgent maintenance etter montering av Bluetooth adapter..



Ludo
09/08/14, 21:16
Hei godt folk!

Jeg skulle installere en BT-adapter til HU-603 i går. Tok ut kontrollen til klimaanlegget, koblet fra alle multikontaktene og tok ut HU-603 også.
Koblet til BT-adapteret som kobles inn i CD-changer pluggen på HU-603. Etter at jeg satte alt på plass og koblet til så fikk jeg en feilmelding
med gult !-tegn i dashen! Urgent Maintenance (bare på tysk) eller noe sånt står det. Har prøvd å lese ut alle feilkoder med BSR-boksen min,
samt slette alle feilkoder, men denne står der konstant.

Noen som har tips til videre feilsøk eller andre ting som kan rette problemet?

Hører fra dere, ha en fortsatt fin helg :)

gekofix
09/08/14, 21:18
Kobla du fra klima enheten må du nullstille med vida.

FroBe
09/08/14, 23:49
Dette er helt normalt når man kobler ut datakomponenter med strømmen tilkoblet, da reagerer bilen med feilmeldinger.

Etter å ha lest litt her på forumet før jeg kjøpte XC70 så visste jeg at klimaanlegget og bilstereoen kobler man ikke ut før et par minutter etter batteriet er koblet vekk. Disse får strøm og kommuniserer med ECU selv om tenningen er avslått.

I dag følte jeg meg litt vågal, derfor plugget jeg ut og inn lysbryteren uten å ha koblet av strømmen. Har ikke hørt advarsler om kobling av lysbryteren selv om denne er på CAN-buss, og det ser ut til å ha gått bra.
Hadde jeg fått problemer har jeg VIDA hjemme og kan slette feilmeldingene selv

Ludo
10/08/14, 08:06
Tusen takk - Vida er på vei så tar jeg det selv etterhvert!