PDA

Vis full versjon : Fjærbeinstopp og lager



Roye
08/08/14, 16:30
Ser at man kan få tak i to forskjellige fjærbeinstopper (hatten), en for lager og en uten.
Fra skruvat.no, for og med lager (http://www.skruvat.no/stottelager-fj%C3%A6rbein-P341424.aspx)
Fra skruvat.no, uten lager (http://www.skruvat.no/stottelager-fj%C3%A6rbein-P12427.aspx)

Er det sånn at den nederste har opplagringa inni selve hatten og ikke trenger et "eksternt" lager?

Hvilken er best av de to og hvilken bør jeg kjøpe?
Jeg har de med lager og lagerhuset er sprekt og kulene på vei ut så trenger egentlig bare lagret, men...

MadAss
09/08/14, 15:39
Den ene der er øvre fjørsete og den andre er selve lageret. Dette er to separate deler som begge må være på bilen.

Det ene bildet er et sett med fjørsete og lager, det andre er kun fjørsete.

Roye
09/08/14, 19:35
Rart det er nesten dobbel pris for det uten lager.

MadAss
09/08/14, 20:34
Har nok litt med produsent og kvalitet å gjøre.

dag otto
10/08/14, 02:41
Kjøpte fjærbenstopp og lager fra bcb og fikk merket scan tech. Selve toppen virket helt grei, men lageret var av dårlig kvalitet. Kjøpte skf lager fra fcp og det var en enorm forskjell. Kan virkelig anbefalle å kjøpe et originalt skf lager. Det er hvitt og svart. De billige er gule og svarte.

samaron
10/08/14, 11:52
Originale fra Volvo er gule og svarte. Er dem blitt kjipe på delene da? Trodde originaldeler skulle være av høy kvalitet.

Roye
10/08/14, 17:07
De jeg akkurat har bytta var gule og blå, de hadde ikke noen bedre kvalitetsfølelse enn Monroe-lagrene jeg kjøpte på Mekonomen til 220kr per stk.
Men på en annen side virka det som det er mere motstand i de nye lagrene. Bilen fikk mere problemer med selvopprettinga bl.a.

dag otto
11/08/14, 13:00
Originale fra Volvo er gule og svarte. Er dem blitt kjipe på delene da? Trodde originaldeler skulle være av høy kvalitet.

Aner ikke hvordan nye orginal lagere ser ut, men de jeg tok av bilen var sorte og orange.
Skf lageret var hvertfall helt overlegent både i utførelse og føles på lageret. Plastikken var betydelig kraftigere og lageret var lett å rotere og føltes veldig bra. Det var godt fettet inn uten noe som helst motstand eller lyd. Scan tech lagret var mye tyngre å rotere og man hørte at det var friksjon i det. Bestilte et nytt ett fra skruvat av forsterket type som var helt gult. Plastikken var tykkere og således en mellomting mellom skf og scan tech lageret, men selve kulelageret var helt likt. Og heller ikle det høres bra ut. Av den grunnen bestilte jeg skf lager for å se. Jeg ville hvertfall ikke gått for noe annet. Det koster 30$ish + frakt! så det ligger ikke så langt unna et uorginalt for den saks skyld. Er også noe dritt å måtte bytte igjen etter kort tid hvis det blir fort ødelagt.