PDA

Vis full versjon : Powerchip Gold



bottis
07/08/14, 10:21
http://www.powerchipgroup.com/datasheets/5/VOL0049.pdf

Er det hold i det som står skrevet her?
Enkel måte for å få litt mer moment å hk på en 10v

Jimmen
07/08/14, 13:20
Bare tull, tjener null med chip uten turbo.

En kompis av meg testet dette i benk han, godt trimma nissan primera som bremset 198hk på hjul uten chip, 191hk MED chip..

850GLTsilver
07/08/14, 21:11
Bare tull, tjener null med chip uten turbo.

En kompis av meg testet dette i benk han, godt trimma nissan primera som bremset 198hk på hjul uten chip, 191hk MED chip..

Litt vel bastant uttalelse vel.

Og å sammenligne en trimmet (sannsynligvis mappet) motor med en chip som du ikke oppgir noe som helst om er vel også noe merkelig.

På GLT'n her på gården så var det svært merkbart med ny chip, ike fra denne leverandøren riktignok.

En annen ting er at jeg ville brukt pengene på å oppgradere motor istedet for å forsøke å chippe 10V til 850. (Les: montere en 20V-motor istedet.)

bottis
07/08/14, 21:39
Vurderer å oppgradere til 20v ja,men blir vel en stor jobb med tanke på ledningsnett?

850GLTsilver
08/08/14, 17:33
Bytter bare "alt" i motorrommet.
Smal sak.

brynna
08/08/14, 21:21
Litt vel bastant uttalelse vel.

Og å sammenligne en trimmet (sannsynligvis mappet) motor med en chip som du ikke oppgir noe som helst om er vel også noe merkelig.

På GLT'n her på gården så var det svært merkbart med ny chip, ike fra denne leverandøren riktignok.

En annen ting er at jeg ville brukt pengene på å oppgradere motor istedet for å forsøke å chippe 10V til 850. (Les: montere en 20V-motor istedet.)

Sjekka opp dette med å "chippe" GLTèn her i gården for noen år siden. Var over grensa til søta bror, og maks HK for en 170 hester var 192 hk.
Verkstedet fortalte at hestene var uvesentlig i denne sammenhengen. Fordelene var at toppen på dreiemomentkurven var på et mye lavere turtall enn originaloppsettet på GLT.
Dette medførte en "sterkere" bil, og et vesentlig lavere drivstofforbruk.

locked
08/08/14, 23:26
Bare tull, tjener null med chip uten turbo.
Det er "Bare tull"...

Fleire modellar av Volvo som ikkje har turbo som kan chippast. Alle 2.4 bensin frå 1999-> med 140hk kan chippast til 188hk.

Ikkje fordi det er snakk om noko særleg tuning, men fordi motorane er nedstrupt pga. våre hinsides avgifter på motoreffekt.

850GLTsilver
08/08/14, 23:39
Sjekka opp dette med å "chippe" GLTèn her i gården for noen år siden. Var over grensa til søta bror, og maks HK for en 170 hester var 192 hk.
Verkstedet fortalte at hestene var uvesentlig i denne sammenhengen. Fordelene var at toppen på dreiemomentkurven var på et mye lavere turtall enn originaloppsettet på GLT.
Dette medførte en "sterkere" bil, og et vesentlig lavere drivstofforbruk.

Samme opplevelse som meg det.

Refinement!
09/08/14, 15:31
Det er "Bare tull"...

Fleire modellar av Volvo som ikkje har turbo som kan chippast. Alle 2.4 bensin frå 1999-> med 140hk kan chippast til 188hk.

Ikkje fordi det er snakk om noko særleg tuning, men fordi motorane er nedstrupt pga. våre hinsides avgifter på motoreffekt.

Blir litt feil å sammenligne dette med motoren trådstarter ønsker å chippe, da disse er strupet ved at gasspjeld ikke åpner 100% på 140-hesteren:)