PDA

Vis full versjon : Får ikke liv i el-speil 855 96 mod

Orlille
04/08/14, 19:35
Har nå vert Volvo eier i 1 mnd, en 855 20 vent. 1996 mod ble det :)
El-vindu,el-sete med memory, cruse control, kjørekomputer, ECC (som skal forhåpentligvis fungere når jeg får litt 134A stoff fylt på) og el-speil (som jeg ikke får til å fungere :mad: ).
Har sjekket sikring, den er ok (nr 26 tror jeg det var). Finner ikke strøm i kontaktene under konsollen og heller ikke i kontakten under speilet i døren (logisk).
Ville vert fint om noen kunne gi meg en forståelig fremgangsmåte for å feilsøke for å finne ut hva det er som er galt.
Er det noe rele` for speilene? :confused:

850GLTsilver
04/08/14, 23:58
Du får sjekke om du har spenning i klemme 1 i kontakt 23/7 (Den sorte til venstre)

I dashen sitter kontakt 24/2A, klemme 3, og derfra går det direkte til sikring 26.

Ingen releer, kun strake ledninger.
Det er imidlertid ikke uvanlig at aktuatorstengene i speilene ryker om noen har vært uheldige og trykket og dratt i selve speilene.

Speiljustering fungerer kun med tenningsbryteren i posisjon II (Run posisjon)

Orlille
05/08/14, 21:14
Du får sjekke om du har spenning i klemme 1 i kontakt 23/7 (Den sorte til venstre)

I dashen sitter kontakt 24/2A, klemme 3, og derfra går det direkte til sikring 26.

Ingen releer, kun strake ledninger.
Det er imidlertid ikke uvanlig at aktuatorstengene i speilene ryker om noen har vært uheldige og trykket og dratt i selve speilene.

Speiljustering fungerer kun med tenningsbryteren i posisjon II (Run posisjon)

Klemme 1 i kontakt 23/7? hvor finner jeg denne?
24/2A klemme 3? hvor finner jeg denne?
Trenger nok litt mer tid på meg før jeg tør si at jeg kan så mye om saker og ting vedr. Volvo 850
Leser meg opp å lover å komme sterkere tilbake ved en senere anledning ;)

850GLTsilver
06/08/14, 01:09
Hent skjema her: http://www.vccn.no/dokumentasjon/Volvo%20koblingsskjemaer/800/tp3917201_850_1997_wiring_diagrams_section_3_39%20 (1).pdf

Der vil du finne alt du behøver av opplysninger om hvor du finner de enkelte komponenter.