PDA

Vis full versjon : Kjøpe ny nøkkel fra Ebay. Hva med programmering, nøkkelløsfunksjoner etc?



lyskespark
04/08/14, 13:46
Jeg sliter med å finne den ene nøkkelen til bilen, og husker vagt at Volovbutikken skal ha 4-5.000,- for en ny nøkke.

Nå ser jeg at det er nøkler som er helt like til salgs på Ebay, og de koster 2-300,-. Men det må jo gjøres noe slags matching mellom bil og nøkkel som jeg regner med ikke er helt rett frem? Er det noen som har peiling på hva/hvem/hvor rundt å ordne dette og hva annet jeg må se etter når jeg kjøper ny nøkkel?

SagaPer
04/08/14, 15:48
Fint om du oppgir Volvo-modell, årsmodell, og om du har nøkkelløs bil.

lyskespark
04/08/14, 16:05
Fint om du oppgir Volvo-modell, årsmodell, og om du har nøkkelløs bil.

Selvfølgelig:
MY2012 V70 med nøkkelløs.

Eirik R
08/08/14, 12:32
dem må programmeres via Vida Dice. Enten hos volvoforhandler, eller kjøpe deg en slik boks.
jeg har et par igjen på lager for salg om du er interessert

Det er altså mulig å programmere opp en gammel brukt nøkkel til en annen bil?
Hvilken boks mener du?

C.Erstad
08/08/14, 13:46
Det er altså mulig å programmere opp en gammel brukt nøkkel til en annen bil?
Hvilken boks mener du?

Nei. Du må ha en kode som følger med nøkkelen. Uten denne er nøkkelen verdiløs.

lyskespark
02/09/14, 19:19
VIDA og DICE har jeg. Da prøver jeg med en bestilling av nøkkel og passer på at nøkkerkoden følger med.

C.Erstad
03/09/14, 07:29
Du må uansett innom Volvo forhandler her.
De må laste SW i bilen din. Uten denne godtar ikke bilen nøkkelen.

Så du klarer ikke å ligge nøkkelen til selv hjemme.

Alfive
05/01/15, 22:25
Bygger videre på denne etter å ha lest VG idag, med prissjekk av Volvo sine nøkler.
Den tidligere eieren av min bil har desverre mistet eller forlagt en nøkkel, og jeg er på utkikk etter en ny. (V60 2012)

Etter et kjapt googlesøk kom jeg frem til denne siden: http://www.myswedishparts.com/partlocator/index.cfm?action=MorePartInfo&PartID=982118&siteid=213784&catalogid=3197
Noen som har handlet her tidligere?
- Pinkoden til nøkkelen skal følge med, og da vil vel dette være tilstrekkelig for at en Volvoforhandler vil kunne programere inn nøkkelen?

Prisen var ihvertfall noe helt annet enn hva det var indikert på VG sine sider..

Daniel V
06/01/15, 01:40
Spørsmålet er jo om din lokale Volvoforhandler vil programmere inn en nøkkel som ikke er kjøpt hos dem.

C.Erstad
06/01/15, 09:29
Spørsmålet er jo om din lokale Volvoforhandler vil programmere inn en nøkkel som ikke er kjøpt hos dem.

Det vil dem nok. Men spørsmål nummer 2 er om det er riktig Mhz på nøkkelen.

SagaPer
06/01/15, 12:57
Det følger heller ikke med nødnøkkel (fysisk nøkkel) med denne nøkkelen som er omtalt her. Dette står i teksten som omtaler produktet.

I en artikkel i VG den 5.1.2015 oppgir importør for Volvo at veiledende pris for ny nøkkel med programmering i Norge er kr 2.380 inkl mva. Link VG: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/store-sprik-i-priser-paa-ny-bilnoekkel/a/23367999. Likevel ser det ut til at prisene varierer mye hos forhandlerne. Pris i Sverige er også gunstig. Les artikkel i VG.

Eirik R
06/01/15, 15:25
Bygger videre på denne etter å ha lest VG idag, med prissjekk av Volvo sine nøkler.
Den tidligere eieren av min bil har desverre mistet eller forlagt en nøkkel, og jeg er på utkikk etter en ny. (V60 2012)

Etter et kjapt googlesøk kom jeg frem til denne siden: http://www.myswedishparts.com/partlocator/index.cfm?action=MorePartInfo&PartID=982118&siteid=213784&catalogid=3197
Noen som har handlet her tidligere?
- Pinkoden til nøkkelen skal følge med, og da vil vel dette være tilstrekkelig for at en Volvoforhandler vil kunne programere inn nøkkelen?

Prisen var ihvertfall noe helt annet enn hva det var indikert på VG sine sider..

Etter å ha vært kunde der i mange år, så bestilte jeg nøkkel og en rekke andre varer derfra i mai 2014. De klarte ikke å levere hverken nøkkel eller varer. I begynnelsen fikk jeg svar på henvendelser, men etterhvert var det ikke svar å få fra dem.
Jeg måtte til slutt gå til det skritt å reklamere ovenfor DnB (Mastercard) og i slutten av september fikk jeg pengene tilbake via DnB.

Kan på ingen måte anbefale disse mer.