PDA

Vis full versjon : Double trouble, but same problem? 740 B230FK



kjellt
03/08/14, 20:51
Hallois!

Har nettopp satt inn en nyoverhalt B230FK i min 740 1989 mod.
Men jeg sliter med to ting.



1.
Den vil ikke gå på tomgang. Er en 13C som er blenda på originaldumpen bare, har ikke noe dumpventil. Har flytta LMM til turbosia da LMM står på innsug sia originalt. Sliter med at etter jeg har fått litt turbotrykk og trår inn clutchen så kvæler den seg og stopper, har fått beskjed og kontrabeskjed at LMM`n står riktig. Sto på tomgang i ca 8 min og da ble den mer og mer kødden på tomgang, tilslutt stoppa den og ville ikke starte igjen! Måtte holde bånngass og kinne 10 sec før den ville starte igjen. Har prøvd 2 forskjellig LMM (Samme nr, -016)
Og når jeg kjører så begynner motorfeil lampa å lyse.


2.
Når jeg starter bilen så går den på 3 cyl, hvis jeg gir gass, til litt over 2500rpm så går den på 4 cyl. Når den er varm starter den på alle 4!
Er helt ny rotor, fordeler og plugger.

Please help out!

turb00le
03/08/14, 20:54
Biltema deler?

Sent fra min LT25i via Tapatalk

ClassicTurbo
03/08/14, 21:06
Ingen dump? hvorfor?

turb00le
03/08/14, 21:14
Ingen dump? hvorfor?

Kult?

Sent fra min LT25i via Tapatalk

kjellt
03/08/14, 21:47
Biltema deler?


Ja. Men tror ikke det skal ha veldig mye betyding?


Ingen dump? hvorfor?

Det har vell ingen betynding nå?
Hold spørsmål til topic please.

turb00le
03/08/14, 21:57
Kamerat fikk fordelerlokk til b230 som var defekt "out of the box". Bytt til noe ordentlig no.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

kjellt
03/08/14, 22:01
Kamerat fikk fordelerlokk til b230 som var defekt "out of the box". Bytt til noe ordentlig no.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Så hvis jeg bytter den så kvæles den ikke på tomgang lenger......?

ClassicTurbo
03/08/14, 23:32
Det har vell ingen betynding nå?
Hold spørsmål til topic please.

Tja, er jo en grunn til at den er der så godt mulig at det kan skape problemer. Ville lett etter lekkasjer, LMM din måler mest sannsynlig luft som ikke kommer frem til motor og derfor kveles den av for mye bensin.

ellingsøyern
04/08/14, 01:03
Ja. Men tror ikke det skal ha veldig mye betyding?



Det har vell ingen betynding nå?
Hold spørsmål til topic please.

jo det kan det ha, flere som har fått trøbbel med at den dør ut etter du slipper gassen under pådrag ved montering av blendelokk på dump og lmm på sugeside på turbo..

Agrostar
04/08/14, 05:16
Det med at den startar på 3, og so kjem den på alle 4 er me fleire som har. Både med og utan turbo so har eg høyrt om fleire som har det sånn. Om du berre lar den stå å gå på tomgang litt, so vil den komme på den 4. av seg sjøl og. Du behøver heller ikkje ha over 2500 for å få det fortare vekk, om du gjer gass til 1000-1500 vil den stå å putre litt, før den so går jamnt. Eg har ikkje biltema deler, og bilen har vel eigentleg alltid vore sånn.

turb00le
04/08/14, 05:31
Jeg ville kjøpt meg originale tenningsdeler først, som sagt vært borti at biltema sitt har rota det til.

Å kjøre uten dump kan rote det til litt, hvertfall hvis du har kort slange mellom lmm og turbo.
Husk også at du må kjøre en bit før adapsjonen i lh2.4 går seg til.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

vassengen
04/08/14, 06:16
Det med at den startar på 3, og so kjem den på alle 4 er me fleire som har. Både med og utan turbo so har eg høyrt om fleire som har det sånn. Om du berre lar den stå å gå på tomgang litt, so vil den komme på den 4. av seg sjøl og. Du behøver heller ikkje ha over 2500 for å få det fortare vekk, om du gjer gass til 1000-1500 vil den stå å putre litt, før den so går jamnt. Eg har ikkje biltema deler, og bilen har vel eigentleg alltid vore sånn.


Jepp, både gamle 940n min med fk og 740n min med b21et og lh 2.4 er og var sånn..

kjellt
04/08/14, 07:27
Men hva kommer dette av? Skal jo ikke være sånn.

vassengen
04/08/14, 08:59
Har du grunninnstilt gasspjeldet?
Altså jumpa tomgangsbryter og stilt spjeldåpning?

kjellt
04/08/14, 20:19
var det denne fk'en som lå til salgs på en FB gruppe? selge den allerede?!

Nei.. usikker på hvordan jeg gjør det?

Har du grunninnstilt gasspjeldet?
Altså jumpa tomgangsbryter og stilt spjeldåpning?

Christian
04/08/14, 23:17
Bra quote der. :p


Min 940 med fk var også sånn innimellom, spesielt når den var veldig kald, at den starta på tre og kom seg på alle fire. Men der var det litt ymse som ikke var signert Volvo.



LMM har i utgangspungtet ikke noe på trykksiden å gjøre. Blir den bedre hvis du kobler ut tomgangsmotor?