PDA

Vis full versjon : Bytte av dempere/senk 2007 V70N AWD med Four-C?



Reidar-
01/08/14, 06:16
Hei.

Jeg har akkurat kjøpt min første Volvo, en 2007 V70 D5 AWD.
Etter en liten diagnose test i går fant mekaniker også ut at det var en liten lekasje på ene demper bak. På denne bilen er det Four-C system og jeg har skjønt at disse demperne er ganske dyre.
Vil jeg få feilmelding om jeg setter inn andre vanlige dempere? Bilen er ganske høy, spesielt bak så hadde ikke gjort noe om den kom litt nærmere bakken :)

Reidar

GMV
07/08/14, 14:42
Du kan kjøpe dempere hos Rock auto. Mulig det går å bruke 4C Monroe demperne til R, tror de er noen cm kortere. Senkefjærer til 4C er det litt værre med, men tror K.A.W har til 4C/R. Søk på www.ebay.de "V70r tieferlegung"

Per Turbo
07/08/14, 14:46
Sjekk fcpgroton.com også.

Hadde ikke byttet til standard dempere når du først har en bil med Four-C :)

GMV
07/08/14, 15:07
Enig med Per der. Å bytte ut 4C er ikke aktuelt for min del ihvertfall! Tror Rock Auto var billigst sist jeg sjekket også har de avdeling i UK.

Morgis
07/08/14, 15:24
finn delenummer og søk på bildelsbasen.se
godt mulig å finne en lite brukt demper fra en vrakbil.
Å bytte ut FourC med standard tilhengerunderstell er galskap ;)

TommyG
07/08/14, 16:31
Jeg har, i følge Frydenbø, en lekkasje på den ene 4c demper en min framme. Er høyre og venstre like? Og kan jeg bytte dem selv, eller må jeg inn til en Volvo forhandler?

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Per Turbo
07/08/14, 16:36
Bytte dem selv kan du, eneste forskjellen fra ordinære dempere er at det er en kabel med kontakt som må kobles fra og til igjen. Så lenge du ikke har på tenning så kommer det neppe noen feilmelding. Gjorde ikke det sist jeg tok av aktive dempere ihvertfall.

Jeg tror, men mulig jeg tar feil, at de er ulike, mener det er lengre kabel på en av de. Men jeg er ikke hundre prosent sikker der.
Ordinære dempere er like på begge sider.

Min anbefaling, ja vet det blir dyrt, er å bytte på begge sider samtidig for best resultat og egenskaper.

GMV
07/08/14, 18:38
Demperne er like på begge sider både forran og bak. Sist jeg sjekket på bildelsbasen så synes jeg en slik demper var dyr til å være brukt. Det føles ikke riktig å sette på brukte dempere synes jeg, dempere er jo også et spørsmål om sikkerhet og veigrep.

Demperne til V70R er: Monroe C2501 fram og C1501 bak

Per Turbo
07/08/14, 20:02
Da har du nok rett GMV :)

Jeg hadde aldri kjøpt brukte dempere, uansett R, Four-C eller standard. Hell no..

FroBe
07/08/14, 21:58
Brukte dempere monterer man kun for å kunne kjøre bilen hjem igjen, til nøds kan de brukes frem til man har fått nye dempere i posten fra seriøs nettbutikk med levelige priser.

Nero
07/08/14, 22:25
Hør med IPD USA eller elevate for senkefjærer til din bil med 4C chassi. Har spurt begge to om fjærer til min bil, ikke noe problem å sette på det ifølge de gutta. Elevate ville selvsagt selge sine egne og IPD sa at H&R senkefjærer til standard bil passer på uten problem. (2005 S80 D5 4C active chassi). Eneste jeg vet om er at dempere kanskje vil kreve kalibrering pga lavere høyde.
Skal bytte samtlige dempere på min bil nå til uka, har kjøpt dempere dra monroeshop uk for ca 11.000kr for alle 4.stk


Edit* Så ikke at du har awd, er kanskje litt vanskeligere å senke de bilene i kombinasjon med 4C....

GMV
08/08/14, 08:44
Er vel kun K.A.W som har fjærer med TÜV til biler med 4C og awd. Eibach hadde men de har gått ut av produksjon.

Reidar-
08/08/14, 08:57
Like før jeg kjøpte bilen ble det byttet dempere forran og det ble da montert Monroe dempere. Disse er kanskje billigere enn orginal dempere?
I Comfort modus synes jeg den er alt for myk og over fartsdumper føles bilen tung. I sport modus er den stivere og føles ok.

GMV
08/08/14, 09:04
Monroe er samme som de orginale.... Men det kan skille mellom vanlige 4C og R demperne. Synes min er passe komfortabel helt til "advanced" er aktivert, da blir den pinnestiv. Senkefjærer bruker å være ca20% stivere så det kan hjelpe.