PDA

Vis full versjon : Kabelbrudd mellom førerdør og bil



Rasp
31/07/14, 19:00
Hei har som sagt funne kabelbrudd mellom dør og bil, er det noen som har en fiks på dette? Må dashbordet ned for å bytte denne? Plusskabel eller hva det er er av og har dratt litt inn

EDIT: fikk tak i enden og fikk lodda ihop

Rasp
31/07/14, 22:44
Fikk ordna dette her fikk skjøt kabel (lodda ihop) det er tydelig att dette stripset som låg rundt kablene der er det som har gnagd på kablene, nå er alt iorden igjen, og jeg fikk oxo laga nye nedre dørbolt så jeg fikk bort slakke i dørahttp://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/1971.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/1972.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/1973.jpg

Rasp
01/08/14, 09:35
Kan moderator forandre topic til kabelbrudd istaden for kabellengde?

Aleks_
01/08/14, 13:47
Tror det skal kunne være mulig å redigere emnetittel selv :)

Rasp
01/08/14, 13:48
Ja jeg finner ikke ut av det

Aleks_
01/08/14, 14:49
"Rediger melding" - også trykker du så du kommer til avansert modus.
Da skal du kunne redigere emnetittel.

Svirre
01/08/14, 15:05
Eller så kan du dobbelttrykke rett etter tittel på tråden din i underkategorien.

Rasp
01/08/14, 15:12
Bruker denne tapatalk appen og det er ikke mulig å redigere anna enn innlegga

Tonytic
01/08/14, 17:18
lurer på om ikke dette kan være en svakhet på bilene her? vet av en kjenning av meg som har hatt dette problemet også. dog på en xc70 da

Rasp
01/08/14, 21:45
Det er mulig at det er en svakhet visst det er slik som det var på min bil

eab
18/04/17, 19:38
Regner med det er samme som har skjedd på min 09 modell. Helt dødt i begge dørene på venstre side. Er det lettvint å ta av døra?

eab
22/04/17, 20:50
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/878.jpg

Det var forøvrig veldig enkelt å få av døra, ikke fullt så enkelt å få den på plass igjen med slarkete hengsler..

Rasp
22/04/17, 21:08
Vei beklager seint svar, jeg laget meg nye bolter til døren da å kappe å sveise inn ny hengsle va uaktuelt

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kepe
22/01/18, 18:45
Hei har som sagt funne kabelbrudd mellom dør og bil, er det noen som har en fiks på dette? Må dashbordet ned for å bytte denne? Plusskabel eller hva det er er av og har dratt litt inn

EDIT: fikk tak i enden og fikk lodda ihopHva med DDM ? Det var Ford som bestemte det meste for 08 og 09. I dag er det fulle av el feil. Sjekk også kabelen fra døra opp til låsekassa. Ny DDM koster ca 350 euro

Rasp
22/01/18, 18:47
Hva med DDM ? Det var Ford som bestemte det meste for 08 og 09. I dag er det fulle av el feil. Sjekk også kabelen fra døra opp til låsekassa. Ny DDM koster ca 350 euroDette er nå en stund siden, lodda kabel og alt fungerte igjen, har ikke hatt andre EL feil på dei 8 år jeg eigde bilen

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Rasp
22/01/18, 18:50
Dette er nå en stund siden, lodda kabel og alt fungerte igjen, har ikke hatt andre EL feil på dei 8 år jeg eigde bilen

Sent fra min SM-G950F via TapatalkEDIT: Hadde også gnag på kabel vedsiden av batterikasse som gjor att bilen stoppet av og til, fikk isolert opp igjen kabler og bilen sluttet å stoppe, hadde nesten glemt dette????

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Kepe
22/01/18, 19:15
Jeg har loddet kabeln. Lampa i displayen indikerer åpen dør. Jeg har mistet lyset i venstre parklys. Pæra er hel,men ingen sikringer er det brudd i. Har ohmet alle sikringer. V70 fra 08 med 90T km.

Rasp
22/01/18, 19:17
Jeg har loddet kabeln. Lampa i displayen indikerer åpen dør. Jeg har mistet lyset i venstre parklys. Pæra er hel,men ingen sikringer er det brudd i. Har ohmet alle sikringer. V70 fra 08 med 90T km.Såpass ja, men skudd i blinde, sjekk den kabel i motorrom som ligger inntil batterikasse, vil tro der er gnag på alle dessa type biler

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Kepe
27/01/18, 22:11
Har splittet alt av kabler fra døra til låsekassa og ohmet disse. Ingen brudd. Demontert Ddm rengjort og satt sammen. Nå er langlyset også borte. Bare lampa som indikerer at det er langlys. Jeg har bare vært plaget med biln siden jeg kjøpte den helt ny i 08. Nå har den rullet 90000 km.Jeg er drittlei hele jævla biln.

Rasp
27/01/18, 22:13
Huff hørest ut som en skikkelig mandags bil...kjedelig med slike feil

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Christian
27/01/18, 22:54
Har splittet alt av kabler fra døra til låsekassa og ohmet disse. Ingen brudd. Demontert Ddm rengjort og satt sammen. Nå er langlyset også borte. Bare lampa som indikerer at det er langlys. Jeg har bare vært plaget med biln siden jeg kjøpte den helt ny i 08. Nå har den rullet 90000 km.Jeg er drittlei hele jævla biln.

Du kan ikke måle ohm for å se etter brudd i en kabel. Du kan fint få riktig verdi selvom det er brudd i døra. Må belaste kretsen for å få et korrekt resultat.
Når det er sagt så har ikke døra eller dørmodulen noe med lyset å gjøre.

Kepe
28/01/18, 20:27
Men når kabelen ohmes vil du få svar om kabelen er gått av.Der tar jeg ikke feil. Nå må jeg finne ut av om DDM har tatt kveld. Vida /Dice sier det er feil . Symbolet for DDM er rødfarget.

Christian
28/01/18, 20:30
Men når kabelen ohmes vil du få svar om kabelen er gått av.Der tar jeg ikke feil. Nå må jeg finne ut av om DDM har tatt kveld. Vida /Dice sier det er feil . Symbolet for DDM er rødfarget.

Både ja og nei.
Hvis du ohmer en kabel hvor alle kordellene bortsett fra èn er røket, vil du få et helt perfekt resultat.
Det er ikke godt nok å ohme. Du må belaste. Blåser du 4-5 ampere igjennom den samme kabelen vil den siste kordellen ryke, og du vil kunne bekrefte at ledningen ikke er iorden.

Kepe
28/01/18, 22:23
Jeg var ute etter å lokalisere kabelbrudd slik det var med den røde kabel ut fra døra. Der var det brudd.Den loddet jeg. Jeg kjører ikke 4 - 5 amp på hver av de tynne kablene. Du har rett i at om en kordel ikke er brutt får di ingen indikasjon på kabelens tilstand Så er det Ddm igjen og resten av rasket. .

Christian
28/01/18, 22:46
Hvis du har en død modul så er første bud å sjekke spenning og jord, og da gjelder det å være helt sikker på at man ikke får falske resultater.
Jeg vet ikke hvordan det er med Volvo men med det bilmerket jeg jobber med så er dørmodulene like h/v så det kan for feilsøkingens skyld være verdt å prøve å kryssbytte.

Svirre
29/01/18, 19:24
Hvis du har en død modul så er første bud å sjekke spenning og jord, og da gjelder det å være helt sikker på at man ikke får falske resultater.
Jeg vet ikke hvordan det er med Volvo men med det bilmerket jeg jobber med så er dørmodulene like h/v så det kan for feilsøkingens skyld være verdt å prøve å kryssbytte.

DDM og PDM skal være adskillet på canbus-nettet av det jeg kjenner til, så kryssbytte skal da ikke la seg gjøre.

Enig med Christian her. Det er mye som kan påvirke måleresultatene dine. Diagnoseprogrammer leser kun av hva de forskjellige modulene responderer på. Om det er dårlig kontakt et sted, brudd eller annet som forstyrrer signaler og spenninger til og fra moduler, så kan det også varsles om feil, derav rød markering. Jeg skal ikke diskutere om eller i VIDA her. Det finnes flere måter å kunne feilsøke på, både elektronisk og mekanisk, men det krever opplysninger fra fabrikat om hvilke verdier du skal hente ut fra hver enkelt posisjon.

Christian
29/01/18, 20:03
DDM og PDM skal være adskillet på canbus-nettet av det jeg kjenner til, så kryssbytte skal da ikke la seg gjøre.

Enig med Christian her. Det er mye som kan påvirke måleresultatene dine. Diagnoseprogrammer leser kun av hva de forskjellige modulene responderer på. Om det er dårlig kontakt et sted, brudd eller annet som forstyrrer signaler og spenninger til og fra moduler, så kan det også varsles om feil, derav rød markering. Jeg skal ikke diskutere om eller i VIDA her. Det finnes flere måter å kunne feilsøke på, både elektronisk og mekanisk, men det krever opplysninger fra fabrikat om hvilke verdier du skal hente ut fra hver enkelt posisjon.

De er på samme nett, men det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på at selve modulen har samme delenr på begge sider, altså kan en ddm bli en pdm hvis den bytter plass.

Svirre
30/01/18, 10:12
De er på samme nett, men det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på at selve modulen har samme delenr på begge sider, altså kan en ddm bli en pdm hvis den bytter plass.
Mulig jeg forklarte på litt feil måte, men nei. De er forskjellige både fysisk, adressen er forskjellig samt funksjonaliteten. Delenr. er heller ikke likt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

tommy_ar
27/04/22, 08:46
Hadde bilen min V70 1,6 2011 på verksted i går da det lignet på samme feil som på din, etter å ha sett i forumet og sa ifra på verksted at jeg mistenker kabelbrudd i døra og forklarte om denne stripsen som er et problem og om hvordan jeg så dette hadde blitt gjort.
Blir oppgitt!
De hadde slettet "alle" feilmeldingene og hintet på at på denne bilen var det noe alvorlig med elektronikken, så de trodde de måtte sende den videre. Men de hadde ikke tatt av døra å sjekket. Så ba de om dette, for det var i utgangspunktet derfor jeg hadde bilen der.
Det mekanikeren som skulle se på dette hadde tydelig en slik Volvo selv og var lite mottagelig for tips og hadde først demontert døra med de 4 skruene som som sitter i dørbladet istedenfor de 2 som sitter midt i hengslene så de sleit masse med å få på denne døra igjen. Sa også ifra at den gummibelgen på ledningsnettet tas av og dyttes inn i bilen da en skal se etter kabelbrudd og om den stripsen er problemet, neida gitt, da har han en oppfatning om at dette problemet var på en tidligere mod. av V70 så der var det ikke noe strips, og den gummibelgen hadde kuttet og sett etter kabelbrudd og teipet sammen igjen.
De fant jo en kabel som var problemet da men. Liker ikke fremgangsmåten da de ødela denne belgen