PDA

Vis full versjon : Bakluke har kjilt seg + går som en bøtte drit v70N



Petter M
30/07/14, 23:58
Kjøpte meg en 2000 mod v70n 2.5 tdi for noen minutter siden..

Bakluken lar seg ikke åpne fra utsiden...

Har ikke sett på det enda, men eg tenkte det var like lurt å spørre rundt først:)

Hvordan får eg åpnet den? :P

Merket også at den IKKE gjikk slik den skal... nærmer meg 3000omdreininger å der stopper den..
(har en 1gen v70 med samme motor,som er mye kvikkere)

FroBe
31/07/14, 01:39
Mest sannsynlig så er bakluken låst, men klarer ikke låses opp igjen på grunn av at noen av ledningene til låsemekanismen i hengslet er røket.
Løsne taktrekket og sjekk, kablingen går via hengslet på førersiden. Lederne for låsemotoren er gul og grå.

Innerdekselet på døra er vanskelig å løsne, jeg boret et lite hull slik at jeg skal ha mulighet til å dytte mekanismen inn i sporet igjen med et tynt skrujern hvis det skjer med meg.
(Jeg har opplevd at luka kilte seg, men det var på vinteren etter en vask gjorde at vann frøs i låsen...)

Loggy
31/07/14, 03:31
Forskjellige biler, så det trenger ikke være samme problemet, men V50'en min med 1.6d gikk i nødmodus å ville ikke over 3000 rpm, virka som turboen ikke slo inn.. Viste seg å være tett dieselfilter.
Kan være verdt å sjekke

Torsen67
31/07/14, 12:16
Skjedde på min også. Hvis du hører motoren til låsen går så prøv å lås opp og igjen så fort du kan mens du lirker i håndtaket.

Petter M
31/07/14, 13:14
Rev av trekket på luken, da det allerede var spruket:P

Fant ett lite stag som var knukket, så da vet eg det :P hehe!

Petter M
31/07/14, 21:26
Dieselfilter var nytt i mars.. bilen går som en klokke.. men eg føler den ikke går like godt som den skal.. godt muligt den er daukjørt også..


Hvordan sletter man feilkoder på disse bilene? har den obd kontakt slik 1gen har? :)

FroBe
01/08/14, 20:44
OBD-kontakten er nede ved pedalene, bak en luke ved utløseren til panseret.
Uoriginal feilkodeleser gir dårlig spesifiserte feilkoder, men de kan slette koder.
Selv har jeg VIDA+DICE, men har en billig blåtann-OBD for bruk med mobilen når jeg ikke er hjemme.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Petter M
02/08/14, 07:58
OBD-kontakten er nede ved pedalene, bak en luke ved utløseren til panseret.
Uoriginal feilkodeleser gir dårlig spesifiserte feilkoder, men de kan slette koder.
Selv har jeg VIDA+DICE, men har en billig blåtann-OBD for bruk med mobilen når jeg ikke er hjemme.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Prøvde med en billig greie fra biltema,,funket ikke :P En bekjent har bedre utstyr å skal lese av feilkodene i helgen :):)