PDA

Vis full versjon : Råd om motorbygg/handleliste



DanielKlausen
30/07/14, 21:27
Jeg har planer om å bygge motor til min 87`245 i vinter, men jeg vet ikke hvordan oppsett jeg burde velge eller blokk.
Så jeg lurer på om noen her kan dele sitt oppsett eller hjelpe meg med en "handleliste".

Budsjettet mitt er på rundt 20-25000kr(mye/lite??) kan gå enda høyere, men da blir det langtidsprosjekt:P
Har lest litt rundt og virker som det er mest populert og ha 230FK/FT som utgangspungt?
planen var å kjøpe en 2,3l volvo motor og plukke helt fra hverandre og sette sammen med nye deler.

turb00le
30/07/14, 21:31
Spørsmålet er egentlig hva du er ute etter...

Skal det være en billig motor med bra effekt eller er kjørbarhet høyere prioritert?

Sent fra min LT25i via Tapatalk

DanielKlausen
30/07/14, 22:41
Spørsmålet er egentlig hva du er ute etter...

Skal det være en billig motor med bra effekt eller er kjørbarhet høyere prioritert?

Først og fremst ønsker jeg å bygge noe solid og som holder, så er vel kjørbarheten det blir da. kommer ikke til å bli brukt på bane.
Har lite til null peiling på trimming så vet ikke hva jeg burde kjøpe osv.
Behøver ikke være noe helt vanvittig med hk, men nok til legge igjen noen lange striper på asfalten og kjøre ifra mange:P
Motoren jeg ender opp med skal uansett plukkes fra hverandre så vil gjerne begynne allerede fra blokka med "trimdeler"
Formålet med prosjektet er jo lage sleeper ut av 245'n.

bjornarw
03/08/14, 22:48
Neddreing av stempler for lavere komp. slik at man kan øke ladertykket, god datasprut, god og rett turbo og rett kam, da kommer man langt. bikker 300 hjul hk med den oppskriften på en ellers ganske orginal b230 ;)

henrik940
03/08/14, 22:57
Fast, Cheap, Reliable – Pick Two! :D