PDA

Vis full versjon : v70 2.5TDI havari (hjelp)



morthas
27/07/14, 18:46
Hei!
Multireima på fruens v70 røyk og forsvant inn i registeret som resulterte i brudd i register reima så da gikk det som det pleier å gå når reg.reim ryker..
Står nå å lurer på om jeg skal bytte motoren eller bytte ødelagte ventiler.
Gjør alt hjemme uansett løsning med hjelp av gode kompiser.
men hva anbefaler dere? bytte eller reparasjon?
og siden jeg må demontere toppen selv (påbegynt) finnes det noen guide eller noe for å få til det? er enkelte ting jeg lurer på i forbinnelse med detta da jeg snart har kommet til det pungtet hvor den skal løftes av.
innfestingen til servopumpe, dynamo osv går jo inn i toppen uten noen bolter og fjerne.
jeg er ingen stjerne mekaniker..

takker for alle svar!

Jimmen
27/07/14, 23:02
Ligger veiledning på youtube.

Brukt motor vil du finne billig, men husk å ta innsug og bunnpanne fra din bil da det er annerledes før og etter 2000!

morthas
28/07/14, 07:58
Ligger veiledning på youtube.

Brukt motor vil du finne billig, men husk å ta innsug og bunnpanne fra din bil da det er annerledes før og etter 2000!


Så jeg kan plukke 2.5tdi motor fra alle vovlo modeller?
Kan du gi meg en link på den videoen? jeg har søkt google og youtube opp og ned uten å finne noenting.

turb00le
28/07/14, 08:03
Husk at du må slipe inn ventilene, det er ikke bare å stappe i nye...
Du kan bruke 2,5 tdi motor fra alle volvo modellene, men husk at det må være vag motoren.
Samme motor sitter også i C4 A6.

Jimmen
28/07/14, 09:29
Om du plukker fra Audi (ivertfall eldre audi) må du bytte dieselpumpe eventuelt ledningsnettet til dieselpumpa da de har andre kontakter.
Men alle har samme pumpe (VP37) men andre kontakter..

Men som sagt, skal du ha motor fra andre en 00-01 V70 må du bytte diverse deler.
Men det ser du fort :)

Den youtube filmen fant jeg ikke selv nå lengre, må være fjernet..