PDA

Vis full versjon : ac problem "turbo" susing



espen74
24/07/14, 23:11
har ett lite problem med ac, litt kjipt no i sommer med ute tempratur på over 20 grader.

har hadd det siden i vinter og tenkte det var kupefilteret, har "turbo" lignende susing i bilen bare når ac er på, så dugger hele bilen ned på under minuttet, og bare når bilen står ro :confused:

byttet kupe filter men det hjalp ikke noe, og "turbo" susingen forsvinner når jeg slår av ac.

kan det være lite gass på det?

er min første bil med ac så har 0 erfaring med det.

Stig-Arne
25/07/14, 15:59
En god plass å begynne er å fortelle litt om bilen.

Det kan være så mangt, men en plass du bør sjekke er jo AC kompressor og AC reim.

Christian
25/07/14, 16:52
Susing / surkling i ac-anlegget pleier å bety at det er lite gass på anlegget.

espen74
25/07/14, 22:54
Hehe. Kom til å tenke på det ei stund etter jeg hadde logget av. Men det er en v50 2004 2.0D

espen74
25/07/14, 22:56
Okei takk for det:) må prøve å finne ut om det. Kan man fylle gass uten og besøke verksted. ?

espen74
06/11/14, 17:00
Har vært innom bil i nord og fylt opp anlegge, men susingen er der enda og vakumtest er gjennomført og godkjent men mekanikeren tror det er lekasje trur dere han tar feil eller er det normalt att ac skal susse når det er koblet inn?

espen74
06/11/14, 17:31
Har vært innom bil i nord og fylt opp anlegge, men susingen er der enda og vakumtest er gjennomført og godkjent men mekanikeren tror det er lekasje trur dere han tar feil eller er det normalt att ac skal susse når det er koblet inn?

marius@foldoy.no
09/12/14, 17:39
Jeg hadde ett problem i vår med min AC. Dette viste seg å være AC-reima. Var en turboliknende lyd, men hos meg var den konstant.