PDA

Vis full versjon : Dokumentasjon JT 3" med katalysator



Lindquist93
23/07/14, 18:32
Hvor kan dette skaffes?

samaron
24/07/14, 21:29
Hva skal du med det? Hvis dette er nok en "trenger dette til biltilsynet" tråd så kan jeg si det ikke er nødvendig. Eksosanlegg krever ikke godkjenning. Hvis det ikke bråker så har det ikke noe å si. Dette har jeg selv snakket med en ansatt i biltilsynet om. Usikker på hvilken modell du har, men kan hvertfall si at til 740 får man ikke kjøpt komplett eksosanlegg lenger. Da har man ikke noe valg enn å bruke tredjepartsprodukter, som er helt lovlig. Man har lov å foreta reparasjoner på bilen med uoriginale deler.

SirKim
25/07/14, 15:24
har de papira liggende et sted på en server jeg har i danmark. men du trenger ikke disse. Bare tull å piss!
både 7 å 9 serie er såpass gamle biler at det som er av krav er bare at det er nok klaring til gulv, samt at støynivå er på akseptabelt nivå.
Jeg fikk beskjed om dette fra biltilsynet når jeg viste 940n min med T5 motor. hadde da 3" JT med en katte samt 2 potter på under visning. Jeg ville ha eksos inn i vognkortet samtidig som motor, men det fikk jeg ikke. men den gikk gjennom forde. Samme på EU kontroll. Jeg hadde bilen på EU på et såkalt "nazi-verksted" hvor dem er prippen på det aller meste! Dem er nøye! Gikk gjennom der også. Er ikke noe problem. 18 åringe volvo-experter på facebook å sånn må man ikke høre på. Blir kvalm mange ganger når jeg leser hva folk skriver å mener.

Samaron over her ser jeg har samme mening om dette som meg. Han har også vært i kontakt med Biltilsynet å hørt det selv, akkuratt som meg.

Mitt tips er å høre på enten folk som faktisk HAR gjort slikt tidligere selv, å VET. Eller, så kan du bare reise inn å få erfare det selv :)

eab
25/07/14, 15:45
Jeg syns denne er litt vittig :)

http://www.bilforumet.no/topic/79999-uoriginal-eksospotte-biltilsynets-maktmisbruk/

TurboThomas
26/07/14, 08:54
Så dere sier at det ikke er vits å godkjenne/vise? bare å sette på å tut og kjør?

Anders Dybvadsskog
26/07/14, 09:02
Riktig. For du får ikke "stempla",eksosen.

gl740turbo
26/07/14, 10:43
Jeg får ikke min igjennom med 3" JT på biltilsynet fordi pottene ikke er E-merket. Dette er riktig nok i Bergen!!! Har ca 20 mail med biltilsynet ang dette og jeg må på teknisk institutt for å få tuv/E-merket pottene.

Så ikke ta alt for gitt. Jeg henviste til 5 andre biler jeg vet har gått igjennom med 3" JT, men fikk bare beskjed om at det er skjedd en glipp!!! Og dette gjelder en 30år gammel 740 :(

PS: Jeg er ikke 18år å sier dette fordi jeg tror jeg har peiling, da dette er rein fakta som har holdt på nå siden 2012!!

sekse
28/07/14, 16:56
Min gikk gjennom hos BT i Bergen med 3" ut med katalysator når jeg godkjente motorbytte.

Christian
28/07/14, 19:01
har de papira liggende et sted på en server jeg har i danmark. men du trenger ikke disse. Bare tull å piss!
både 7 å 9 serie er såpass gamle biler at det som er av krav er bare at det er nok klaring til gulv, samt at støynivå er på akseptabelt nivå.
Jeg fikk beskjed om dette fra biltilsynet når jeg viste 940n min med T5 motor. hadde da 3" JT med en katte samt 2 potter på under visning. Jeg ville ha eksos inn i vognkortet samtidig som motor, men det fikk jeg ikke. men den gikk gjennom forde. Samme på EU kontroll. Jeg hadde bilen på EU på et såkalt "nazi-verksted" hvor dem er prippen på det aller meste! Dem er nøye! Gikk gjennom der også. Er ikke noe problem. 18 åringe volvo-experter på facebook å sånn må man ikke høre på. Blir kvalm mange ganger når jeg leser hva folk skriver å mener.

Samaron over her ser jeg har samme mening om dette som meg. Han har også vært i kontakt med Biltilsynet å hørt det selv, akkuratt som meg.

Mitt tips er å høre på enten folk som faktisk HAR gjort slikt tidligere selv, å VET. Eller, så kan du bare reise inn å få erfare det selv :)

Du kan ikke gre alle under en kam, femten forskjellige volvoer kan få femten forskjellige godkjenninger.

Det eneste du (trådstarter) kan gjøre, er å henvende deg hos din lokale trafikkstasjon, og få et svar der.
Samtidig må du prøve å få samme person til å sjekke bilen hvis du evnt. skal vise den, for du kan få et annet svar hos en annen person neste gang du er der.

Lindquist93
17/08/14, 19:28
Beklager for at jeg ikke svara dere.
Dette var til biltilsynet ja, men jeg reiste inn uten papirer (Hadde dokumentasjon på at støynivå var under 85db fra godkjent verksted), og det gikk dritt. Fikk streng beskjed om å komme tilbake om 3 uker MED dokumentasjon på at dette var lovlig. Skal altså inn igjen imorgen...

Lindquist93
17/08/14, 19:29
Har fortsatt ikke fått ordnet det, men skal godkjenne senkesett imorgen også så får bare reise inn og prøve å godsnakke med dem :/

TurboThomas
21/09/14, 09:12
Hvordan ble det? Gikk den igjennom med 3jt? ;)