PDA

Vis full versjon : xc 70 2000 mod Vibrasjon i bilen



saisa
22/07/14, 23:11
Har slitt med vibrasjon i bilen i lengre tid, kjennes godt i sete og på rattet. vibrasjon er ganske konstant fra ca 50 kmt og oppover men merkes best i ca 80kmt. Virker ikke som om det er noe forskjell om jeg drar på eller slakker av heller ikke om jeg svinger. Har vært på verksted og hatt firhjulskontroll flere ganger, byttet dekk og felger uten at det ble noe bedre. Har ikke kast på bremsene. Håper det er noen som kan kommer med tips om problemet.

gswede
23/07/14, 09:25
Slitte foringer i bærearmer, om ikke bremseskivene er nylig byttet bør de ikke overses som en potensiell kilde..

saisa
23/07/14, 14:03
Hei og takk for svaret, vibrasjonen har jeg hatt i ca 5 år, byttet bremseskiver for 2 år siden vibrasjon var der før jeg byttet bremser og har den enda, har hatt bilen på verksted flere ganger og kontrollert om det er slakk eller feil samt justert opp hjulstillingen, kan mellomaksling eller drivaksler lage slik konstant vibrasjon fra ca 50kmt og oppover

gswede
23/07/14, 16:20
Ja, det kan de

locked
23/07/14, 23:25
Eg ville skrudd ned mellomakslingen å prøvd. Då er nok vibrasjonen vekk :) Ingen problem å køyre uten!

saisa
24/07/14, 00:00
God ide, det skal jeg prøve :)

saisa
25/07/14, 22:28
Hei igjen, har tatt av mellomakslingen, ble litt bedre men enda er det mye vibrasjon. hva annet kan det være " drivaksel som er gåen?" opphenglagret på mellomakslingen lager ulyd så den må nok byttes eller overhales. Noen som har en til salgs ?