PDA

Vis full versjon : Overhale turbo??



Hypnotisk
21/07/14, 23:14
Heisann!

Jeg eier en Volvo V70 Turbo 1997 AWD.. Denne driver jeg å fikser oppigjen så jeg kan bruke den..
I rørene som går til turbo så ser jeg masse olje, og derfor tenkte jeg det begynner å bli på tide og overhale turboen, men er det noen som vet hvor jeg fårtaki et sånt overhalingssett?
Jeg har lett litt rundt på ebay, men jeg har ikke peiling på hvilke overhalingssett som kan passe.
Jeg har funnet et nr på turboen min : 115 89-11810 7. Dette hjalp meg ikke så mye.. :(
Er det noen som vet hvilken turbo som sitter i denne? og evt hvor jeg kan få kjøpt et slik overhalingssett?

Takker for alle svar! :)

gswede
22/07/14, 05:55
Oljen i røra til og fra turbo kommer 95% sikkert fra veivhusventilasjon og er ett mer vanlig syn enn du kanskje tror. Intet galt i det

turb00le
22/07/14, 09:48
Som qswede sier stammer nok oljen fra veivhusvent, så begynn heller med å rengjøre denne.
Motorene vil uansett ånde litt, men blir det voldsomme mengder kan det tyde på at du begynner å få trykk i veivhuset (typisk gjennomslag, dårlige ringer).

Jeg har selv overhalt en mitsu turbo som står på saab'en til dama, det var en kurrant jobb for så vidt og krevde ingen spesialverktøy.
Ville nok ikke gjort det med mindre turboen du har er veldig slarkete og fæl eller at den har begynt å brenne olje.
Det er jo også en vurderingssak da originale mitsu deler fort vekk ryker på en 1000-1500kr ink frakt og en bytteturbo ikke er så fryktelig dyr.

Hypnotisk
22/07/14, 13:32
Okey :)
Turboen er allerede ute av bilen, men kanskje jeg eller bare skal rense den og skru den på plass igjen. jeg kunne så vidt kjenne slark opp og ned når jeg hadde delt turboen i to.