PDA

Vis full versjon : Bilen får for mykje bensin! Hjelp!



Mrmordi
21/07/14, 21:08
Heisann

Som topic seier får motoren for mykje bensin?
ryker svart og soter plugger
Bilen er en 850 T5-R 1995 modell

-Har montert 18T turbo
-S60R dyser
-Steg 3 chip fra BSR
-3 toms lmm
-Sportsluftfilter fra BSR
-Progressiv bensintrykksregulator

Har bytta pluggar, fordelerlokk, rotor og pluggkablar
har også prøvd å koble meg forbi den progressive regulatoren berre for å prøve om det var den som var gale med...

Noken som har noken forslag?

gswede
22/07/14, 07:52
Er BSR steg 3 mappet forenlig og/eller i dette tilfellet justert til dysene dine?

Grønne "R" dyser leverer betraktelig mer bensin 465cc/3,5bar enn dine origainale dyser 315cc/3,5bar. Ikke tjangs i havet for at fuelmappet klarer å kompensere den differansen.
Jeg vill satt i de originale dysene, evnt skaffet meg hvite 350cc dyser, satt tilbake original BTR og tatt det derfra. En ting av gangen, da blir det lettere å eliminere feilkilden.

Sånn for ordens skyld, tenningsdeler er av merket bosch? Hvilke plugger og hva er gapet på dem?
Regner med du selvfølgelig har eliminert vakumlekkasjer etc.

turb00le
22/07/14, 11:02
Hør med BSR så du faktiskt har deler som stemmer overens med map'et i chipen.
Eksempelvis så tror jeg t5r har samme dysene som t5 men har litt større lmm pga større turbo.
Da må lmm stemme overens med ecu.

Mrmordi
22/07/14, 17:57
Hehe okei...takker for svar :)
Eg fikk høre at viss en sette på 3 toms lmm og s60r dyser så slapp en å mappe opp igjen, fordi en oppgraderte begge deler :)
Kan ikkje det vere gåen lambda? :)

Mrmordi
22/07/14, 18:00
Var det evt slik at en ikkje burde kjøpe lambda på biltema? Noke gale me den? :)

ellingsøyern
22/07/14, 19:10
klarer du å lese ut verdiene på lamda? du har kjøpt på biltema, altså? har hatt det en gang, aldri mer. funka to oppstarter så var den gåen. du får ikke nødvendigvis feilkode på den, den kan lese ut verdier som er helt på tryne...

Mrmordi
23/07/14, 18:20
Hei

Har idag feilsøkt litt...
prøvd å bytt lmm og lambda, ifra en delebil med samme motor, men ikkje noken forskjell
kan vel kansje tilføye at bilen har rar gange og ryker svart på tomgang, men går fint ved pådrag synes eg...

Når en nappa ut kontakta på lmm når bilen går på tomgang går den fint, men den fjusker veldig ved pådrag..
Tips?

skripis
23/07/14, 23:32
T-5R har samme dyser og LMM som T-5. Motorene er mekanisk identiske.


Sent from my iPad using Tapatalk