Vis full versjon : Montere ekstra tankmåler, Volvo 740 1989
Som topic sier, hvordan monterer jeg en ekstra tankmåler på 740`n min da min er defekt! 98% av alle 740`r har jo defekt tankmåler og speedometer, har VDO speedometer!
Noen som vet hvordan jeg kobler opp en ekstra? Kjøper bare en tankmåler fra Tema.
Sålenge sendern har samme virkningsområde, så er det bare å følge koblingskjema.
ellingsøyern
20/07/14, 22:33
det finnes en fin guide på p-i-r-a-t-e-b-a-y(det er vel å banne i kirka her inne, menmen), bare søk på volvo 740 så skal den ligge nederst der, husker ikke hvem av de to det var, det kan ta lang tid å laste ned.
Ingen som har noe mer info?
Hovedårsaken er korrosjon. Kan hende også at loddepunktene på instrumentet sprekker, det er veldig enkelt å fikse. Bak irrer ledningene i stykker og må i så fall loddes inn nye, eventuelt kjøpe hele armaturet nytt. Dette ruster, så er vel helst anbefalt å skaffe helt ny. Bestilte selv ny i dag etter måleren fikk spasmer i sommervarmen (dårlig kontakt bak pga irr).
Mest sannsynlig fungerer selve instrumentet ditt. Står testprosedyre i boken fra Haynes. Husker ikke hvordan den var, men gikk ut på å jorde en av lederene for å få signal som indikerer full tank. Spretter nålen opp på full tank så virker den og problemet ligger bak i tanken.
syns det er snodig, yazaki måleren min har snart runda 30 år og still going strog. bank i bordet.
en kompis kjøpte digital instrument som kalibreres ved at du setter strøm på den setter den på max og min på resistorne på resistorstavene i tanken så er den operativ så det er muligheter der.
fant den.
Fuel gauge (http://www.ebay.com.au/itm/AUTOMETER-FUEL-LEVEL-GAUGE-PROGRAMMABLE-2-1-16-0-280-OHMS-AU6910/171341734627?hash=item27e4c362e3)
Min har også fungert helt perfekt frem til den ekstreme varmen kom i sommer. Rust og irr bak med tanken. Antagelig vil bensinmåleren min begynne å fungere ordentlig igjen når temperaturen synker. Selve instrumentet mitt fungerer som det skal, men er irret i stykker bak (i tankarmaturet). Vil nok tro dette er årsaken for defekt måler i de fleste tilfeller.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.